پیکاپ تاگا

هولدینگ پادرا 20 سال سابقه حضور در بازار خودروهای سنگین را دارد و این روزها با رونمایی از پیکاپ تاگا H در زمینه خودروهای پیکاپ هم قصد سهم‌گیری از بازار را دارد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،یکشنبه‌شب مراسم رونمایی از پیکاپ تاگا H توسط هولدینگ پادرا با حضور مسئولان این شرکت، اصحاب رسانه و هنرمندان برگزار شد. هولدینگ پادرا 20 سال سابقه حضور در بازار خودروهای سنگین را دارد و این روزها با رونمایی از پیکاپ تاگا H در زمینه خودروهای پیکاپ هم قصد سهم‌گیری از بازار را دارد.
به‌گفته مسئولان این مجموعه، بحث ایمنی و محیط‌زیست برای هولدینگ پادرا بسیار پررنگ است و از ابتدای شروع به‌کار، این مجموعه خودرویی زیر استاندارد یورو 5 به‌بازار عرضه نکرده است.
به‌گفته مسئولان این شرکت گسترش خدمات پس از فروش حتی از فروش خودرو هم مهم‌تر بوده و این مجموعه قصد دارد در آینده نزدیک خدمات پس از فروش مناسب‌تری را با هزینه‌های کمتر در اختیار مشتریان قرار دهد. درمورد خودرو پیکاپ تاگا H هم قبل از آغاز عقد قراردادها آموزش پرسنل برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب مورد نظر این شرکت بوده تا در هر جای ایران قابلیت دسترسی به‌خدمات پس از فروش پیکاپ تاگا H وجود داشته باشد.

در شب رونمایی از پیکاپ تاگا چه گذشت؟


گفتنی است شرکت پادرا در سال 2019 با عقد قراردادی نمایندگی رسمی شرکت کینگ‌لینگ چین در ایران شد. به‌گفته مسئولان این شرکت در طراحی خودرو پیکاپ تاگا H سعی شده این خودرو به‌مدل‌های اس‌یووی نیز شباهت داشته باشد. پیکاپ تاگا درواقع محصول مشترک شرکت ایسوزو و شرکت چینی کینگ‌لینگ تاگا موتورز است که محصولات خود را در برخی بازارها از جمله چین و ایران عرضه می‌کند.
کینگ‌لینگ‌موتورز یکی از خودروسازان نسبتا با سابقه چینی محسوب می‌شود و این شرکت که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد، کار خود را با مونتاژ محصولات تجاری ایسوزو آغاز کرد. کینگ‌لینگ درپاییز سال ۱۹۸۷ پیکاپ ایسوزو را هم به‌تولیدات خود اضافه کرد و سه‌سال بعد نسل جدید آن را روی خط‌تولید برد. بدین‌ترتیب رفته‌رفته کینگ‌لینگ به‌بازوی فروش ایسوزو در چین تبدیل شد و هم‌اکنون ۲۰ درصد از سهام آن دراختیار این شرکت ژاپنی است. پس از سال‌ها مونتاژ محصولات ایسوزو، کینگ‌لینگ در سال ۲۰۱۷ پیکاپ تاگا را به‌عنوان نخستین محصول با برند خودش معرفی کرد. این پیکاپ براساس نسل قبلی ایسوزو D-Max ساخته شده و از لحاظ فنی و تکنولوژی به‌شدت مبتنی بر پیکاپ ایسوزو است.
در ژانویه ۲۰۲۱ نیز کینگ‌لینگ نسخه جدیدی از پیکاپ خود را با نام تاگا H معرفی کرد که نسخه‌ای لوکس‌تر و سطح بالاتر از تاگای معمولی محسوب می‌شود. این خودرو از نمای جلو کاملا جدیدی بهره می‌برد و در عقب نیز اصلاحات جزئی را تجربه کرده است. تاگا H در داخل هم کاملا بازطراحی شده و فضای لوکس‌تر و مدرن‌تری پیدا کرده است.
پیکاپ تاگا با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد که به‌ترتیب به‌پیشرانه‌های ۱.۸ لیتری و سه‌لیتری مجهز شده است. نسخه بنزینی که با استاندارد یورو ۶ تولید می‌شود توان تولید ۲۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

در شب رونمایی از پیکاپ تاگا چه گذشت؟


نسخه دیزل پیکاپ تاگا نیز ۱۳۸ اسب‌بخار نیرو فراهم می‌کند و پیکاپ تاگا با امکاناتی نظیر آیینه دید عقب برقی با سیگنال چرخشی، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، برف‌پاکن قابل تنظیم و اتوماتیک، نمایشگر کمربند ایمنی، سیستم کنترل فشار تایر، هشداردهنده سایش لنت، تبدیل الکترونیکی چهارچرخ‌محرک، تصویر پانوراما ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل پایداری، هشدار خروج از خط، ضبط عملکرد راننده و کروزکنترل به‌بازار عرضه می‌شود که البته برخی از این امکانات به‌صورت آپشنال قابل انتخاب است.
در بازارهای جهانی، گیربکس ۵ و ۶ سرعته دستی برای تاگاH در نظر گرفته شده است که قدرت پیشرانه را به دو دیفرانسیل انتقال می‌دهد. البته گفته مــــــی‌شود نسخه اتوماتیک این محصول نیز به‌زودی به‌تولید انبوه می‌رسد.
پادرا دیزل هنوز قیمت و زمان عرضه تاگا در ایران را اعلام نکرده است؛ اما قیمت این پیکاپ در چین از ۱۰۴ هزار و 300 یوآن (معادل ۱۵ هزار و 600 دلار) آغاز شده و درنهایت به ۱۴۱ هزار و 500 یوآن (معادل ۲۱ هزار و 200 دلار) ختم می‌شود. بنابراین بعید است که تاگا در کشورمان با قیمتی کمتر از یک‌میلیاردتومان عرضه شود که این یعنی به‌رقیبی برای جک T8 و فوتون تونلند تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =