ضعف نور چراغ در شب به‌دلیل سرعت خودرو است. یعنی به‌اندازه افزایش سرعت خودرو میدان نور تولیدی نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت ضعف نور چراغ در شب به‌دلیل سرعت خودرو است. یعنی به‌اندازه افزایش سرعت خودرو میدان نور تولیدی نیز کاهش خواهد یافت. طراحی چراغ مانند برخی قطعات نیست و بزرگ بودن یا کوچک بودن آن ربطی به‌کاهش نور یا افزایش گستره نور درسطح جاده ندارد. مهم‌ترین عاملی که هنگام طراحی باید به‌آن توجه داشت، شکست نوری تولیدشده توسط آینه و عدسی چراغ است.
این عامل می‌تواند سبب افزایش گستره نور شود. در سال‌های اخیر با توجه به‌پیشرفته شدن سیستم‌های خودرو، سیستم نوری نیز پیشرفت کرده است و از عدسی شکست نور استفاده می‌شود تا نور را در نقطه‌ای متمرکز کند. طراحی چراغ با توجه به‌طراحی خودرو محدودیت‌هایی دارد و سایز چراغ را متناسب با این محدودیت‌ها درنظر می‌گیرند.
همچنین باید بدانید طراحی و گرافیک چراغ‌ها بخشی از تاثیرگذارترین عامل برای افزایش میدان دید است و سیستم‌های الکترونیکی که امروزه روی خودروهایی با تکنولوژی بالا نصب می‌شود، تا حد چشمگیری درگسترش میدان دید موثر است. یکی از سیستم‌های کارآمد برای چراغ‌های خودرو را با نام AFS می‌شناسند که در راستای گسترش پرتو نور چراغ بسیار موثر عمل کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =