مجمع عمومی نفت سپاهان

درمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان به ازای هر سهم ۶۰ تومان سود نقدی تقسیم شد که این رقم ۹۸ درصد سود سال ۱۴۰۰ این شرکت بود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از روابط عمومی نفت سپاهان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه در محل هتل ارم برگزار شد. در این مجمع که با استقبال خوب سهامداران همراه بود، بعد از تصویب صورت های مالی به ازای هر سهم ۶۰ تومان سود نقدی تقسیم شد.

مدیرعامل نفت سپاهان در حاشیه این مجمع به خبرنگاران گفت: با برنامه‌ریزی‌های هدفمند مبتنی بر آینده‌پژوهی و سیاستگذاری‌های اتخاذ شده برای سال جاری، نفت سپاهان با قابلیت تولید ۷۲۰ هزار تن انواع روغن‌های بنزین، موتوری و صنعتی در کشور از نظر تولید کمی و کیفی روند صعودی را به خود گرفته است.

محمدامیر نیکوهمت با تأکید بر اینکه ارتقای توان رقابتی و تولید صادرات محور با هدف ارزآوری بیشتر، از هدفگذاری‌های مهم ماست، تصریح کرد: اکنون ۷۰ درصد از تولیدات سپاهان به بازارهای هدف صادر می‌شود؛ ضمن اینکه با ارتقای توان رقابتی توانسته‌ایم قراردادهای خوبی با کشورهای اروپایی منعقد کنیم.

وی با بیان اینکه نفت سپاهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و تأمین کننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه، ظرفیت بالایی برای اجرا و پیشبرد پروژه‌های سرمایه ای و ارزآوری برای کشور دارد، از اجرای سیاستگذاری‌های جدید میان‌مدت و بلندمت این شرکت با هدف ارزآوری بیشتر برای کشور خبر داد و کاهش خام فروشی با اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و کسب جایگاه برتر برای برند اسپیدی در بازارهای داخلی را اهداف مهم این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل نفت سپاهان در ادامه، نزدیکی شرکت نفت سپاهان به مهمترین منابع تأمین خوراک پالایش نفت اصفهان، صادرات محور بودن شرکت، پایداری و ثبات تحویل محصول روغن پایه گروه یک در بازارهای هدف صادراتی، بهره‌وری و راندمان تولید در قیاس با رقبا، توان ذخیره‌سازی مواد در مراحل مختلف تولید، داران بودن پایانه صادراتی در بندرعباس و ... را از مزیت‌های مهم رقابتی و ویژگی‌های خاص این شرکت عنوان کرد.

وی، درباره آمار مالی سال ۱۴۰۰ شرکت نیز گفت: با تلاش بی‌وقفه مجموعه علیرغم دشواری‌های ناشی از تحریم‌ها، توانستیم سال گشته را با فروش ۷۰۵ هزار تن انواع محصولات به ارزش ۱۳۳ هزار میلیارد ریال درآمد پشت سر بگذاریم.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، از این میزان درآمد، ۲۶۹ هزار تن محصول به ارزش ۶۶ هزار میلیارد ریال مربوط به فروش در بازارهای داخلی و افزون بر ۴۳۶ هزار تن به ارزش ۶۶ هزار میلیارد ریال نیز مربوط به صادرات محصولات به کشورهای هدف است.

نیکوهمت، ثبت رکورد بالاترین مبلغ فروش ریالی در تمام ادوار شرکت نفت سپاهان به میزان ۱۳۲ هزار میلیارد ریال، ثبت رکورد بالاترین حجم تولید و فروش محصولات نهایی به میزان ۱۶۰ هزار تن، ثبت رکورد کسب بالاترین سهم از بازار داخلی محصولات نهایی به میزان ۲۶ درصد، ثبت رکورد جدید بارگیری و تخلیه به میزان ۵ هزار تن در روز از انبارهای بزرگ را تنها بخشی از دستاوردهای مهم نفت سپاهان در سال ۱۴۰۰ عنوان کردو ابراز امیدواری کرد که در سایه تمهیدات و تدابیر اقتصادی، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه تولید و فروش محصولات این شرکت در سال جاری باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز فن‌آور را همچنان مدنظر داریم، گفت: در حوزه توسعه و نوآوری، توجه و تمرکز خود را معطوف به مطالعه، بررسی و اجرای طرح‌های اقتصادی توسعه شرکت کرده‌ایم و از توان شرکت‌های دانش بنیان و توان علمی - پژوهشی دانشگاه‌ها در این عرصه بهره خواهیم برد.

مدیرعامل نفت سپاهان، افزایش قدرت رقابت در بازار، بهبود سودآوری، بهره‌برداری از پروژه ساخت مخازن پایانه صادراتی بندرعباس و پیشبرد سایر طرح‌های توسعه ای را با هدف کاهش هزینه و افزایش درآمد را از دیگر اهداف پیش‌روی شرکت در سال جاری عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =