بازار خودرو

دلیل اصلی ثبات قیمت خودروهای چینی، خارجی پریمیوم و لوکس را باید ثبات نرخ ارز با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان دانست. جایی که خودروهای داخلی با کاهش قیمت جزئی در بازار کار خود را آغاز کردند و مدل‌های چینی، خارجی پریمیوم و لوکس روزی کاملا ثابت و بدون تغییر را به‌لحاظ بها پشت سر گذاشتند و بازار باثبات‌ترین روز را به‌خود دید

خودروهای داخلی در نخستین روز هفته کاهش قیمت را تجربه کردند و برخلاف آن‌چه در هفته گذشته در بازار شاهد آن بودیم، با روند ثابتی در این بخش مواجه شدیم و این درحالی است که باید گفت خودروهای چینی، خارجی پریمیوم و لوکس درنخستین روز هفته با ثبات‌ترین بازار در چندماه اخیر را تجربه کردند.

در نخستین روز هفته، قیمت برخی محصولات داخلی با کاهش ۵۰۰ هزارتومان تا ۲ میلیون‌تومانی همراه بودند و تعداد خودروهایی که افزایش قیمت داشتند از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر بودند. دراین میان اما خودروهای چینی، خارجی پریمیوم و لوکس دربازار بدون تغییر بوده و روز کاملا با ثباتی را در این گروه‌ها شاهد بودیم. دلیل اصلی ثبات قیمت خودروهای چینی، خارجی پریمیوم و لوکس را باید ثبات نرخ ارز با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان دانست. جایی که خودروهای داخلی با کاهش قیمت جزئی در بازار کار خود را آغاز کردند و خودروهای چینی، خارجی پریمیوم و لوکس روزی کاملا ثابت و بدون تغییر را سپری کردند و بازار باثبات‌ترین روز خود را پشت سر گذاشت.

گزارش‌های میدانی خبرنگار «دنیای‌خودرو» از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با افزایش قیمت همراه بودند که شامل هایما S۷ پلاس با ۱۲ میلیون‌تومان و وانت آریسان با ۶ میلیون‌تومان بود. همچنین دیگنیتی با کاهش ۱۵ میلیون‌تومانی، فیدلیتی هفت‌نفره با کاهش ۵ میلیون‌تومانی و مزدا ۳ با کاهش ۵ میلیون‌تومانی بها در بازار مواجه بودند.

مطابق با شماره‌های قبلی امروز نیز روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد قیمت خودروهای موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

شیب نزولی قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی در نخستین روز هفته با شیب نزولی قیمت در بازار آزاد همراه بود. سمند EF۷ دوگانه (۴۱۹ میلیون‌تومان)، سورن پلاس (۳۴۸ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵GLX (۲۹۲ میلیون‌تومان)، پارس سال XU۷ (۳۱۹ میلیون‌تومان)، پارس سال XU۷ پلاس (۳۲۱ میلیون‌تومان)، پژو پارس دوگانه (۴۱۰ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول (۳۹۸ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات (۶۲۰ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (۳۶۶ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ صندوقدار (۳۵۳ میلیون‌تومان)، دنا معمولی با کروز (۴۰۳ میلیون‌تومان)، دنا پلاس توربو (۴۹۱ میلیون‌تومان)، تارای اتومات (۵۹۶ میلیون‌تومان)، پراید ۱۱۱ (۲۰۵ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۱ (۱۸۶ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ (۱۷۹ میلیون‌تومان)، تیبا ۲ (۲۰۸ میلیون‌تومان)، کوییک R (۲۱۹ میلیون‌تومان) و نیسان دیزل با ۴۴۶ میلیون‌تومان بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند. همچنین بهای سمند EF۷ با ۵۰۰ هزارتومان کاهش به ۳۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، پژو ۴۰۵GLX دوگانه با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۱۲ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵SLX با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۸ میلیون‌تومان، پارس سال سفارشی با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۰ میلیون‌تومان، پارس TU۵ سفارشی ELX با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۳۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۵۰۰ هزارتومان کاهش به ۳۰۳ میلیون‌تومان، رانا پلاس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۰ میلیون‌تومان، دنا پلاس با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۴۴۹ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو اتومات با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۷ میلیون‌تومان، تارای دنده‌ای با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۴۶۱ میلیون‌تومان، پراید ۱۵۱ با ۵۰۰ هزارتومان کاهش به ۱۸۷ میلیون‌تومان، ساینا با ۵۰۰ هزارتومان کاهش به ۲۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و نیسان آپشنال با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۸ میلیون‌تومان رسید. از طرفی نرخ سمند LX داشبورد جدید با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۰۸ میلیون‌تومان، وانت آریسان با ۶ میلیون‌تومان افزایش به ۲۶۶ میلیون‌تومان و تیبا صندوقدار با یک‌میلیون‌تومان افزایش به ۲۰۲ میلیون‌تومان رسید و آن‌ها تنها خودروهایی بودند که در بازار نخستین روز هفته افزایش قیمت را تجربه کردند.

با ثبات‌ترین روز خودروهای چینی در بازار

اغلب خودروهای چینی در نخستین روز هفته با ثبات قیمت همراه بودند و تعداد کمی از این گروه خودروها افت بها را نیز تجربه کردند. جک T۸ با یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان، جک S۵ نیوفیس با یک‌میلیارد و ۶۰ میلیون‌تومان، جک S۵ موتور ۲۰۰۰ با ۹۵۰ میلیون‌تومان، جک S۳ با ۷۲۵ میلیون‌تومان، جک J۴ با ۵۰۵ میلیون‌تومان، تیگو ۷IE با یک‌میلیارد و ۱۱۰ میلیون‌تومان، بسترن B۳۰ با ۶۴۵ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با یک‌میلیارد و ۲۹۳ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۶۰۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای با ۳۴۵ میلیون‌تومان، برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای با ۳۵۳ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۲۰ اتومات با ۵۹۸ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای با ۴۸۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ اتومات با ۶۱۰ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، چانگان CS۳۵ با ۶۳۲ میلیون‌تومان و هایما S۷ با بهای ۸۷۵ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند. همچنین بهای دیگنیتی با ۱۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۴۸۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۳۳۵ میلیون‌تومان و هایما S۵ جدید با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۸۱۴ میلیون‌تومان رسید. فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم نیز با یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت هم با یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان در بازار کاهش قیمت را تجربه کردند. از طرفی تنها خودرویی که در گروه خودروهای چینی با افزایش بها مواجه شد، هایما S۷ پلاس بود که قیمت آن با ۱۲ میلیون‌تومان افزایش به ۹۹۰ میلیون‌تومان رسید.

ثبات قیمت به‌خارجی‌های پریمیوم هم سرایت کرد

خودروهای خارجی پریمیوم شامل مدل‌های خارجی که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودروهای برندهای خارجی بازار هستند. دربازار خودروهای خارجی پریمیوم در روز گذشته شاهد ثبات قیمت بودیم و هیوندای اکسنت با یک میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i۲۰ با یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با یک‌میلیارد و ۷۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان، سیتروئن C۳ با یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با یک‌میلیارد و ۲۱۵ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با یک‌میلیارد و ۵۲۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۰۸ با یک‌میلیارد و ۳۷۵ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان خودروهایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و ثابت بودند. همچنین مزدا ۳ تنها خودرویی بود که بهای آن با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۴۱۰ میلیون‌تومان رسید.

ثبات قیمت گریبان خودروهای لوکس را هم گرفت

خودروهای خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و ... در بازار هستند و این گروه خودروها در نخستین روز هفته در تمام مدل‌ها ثبات قیمت را تجربه کردند. جایی که بهای ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۱۱ میلیاردتومان، لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان و ولوو XC۹۰ با ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان دربازار ثابت بود و این دسته از خودروها بدون تغییر قیمت به‌کار خود ادامه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

آخرین اخبار