بورس

شورایعالی بورس و اوراق بهادار، عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،محسن علیزاده، عضو ناظر در شورای عالی بورس در توییتی نوشت: «شورایعالی بورس و اوراق بهادار، عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد.» در همین زمینه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عرضه خودرو در بورس را مناسب‌ترین راهکار در مقطع کنونی در راستای افزایش تولید، ارتقای کیفیت و تولید عبور مستقیم دانست. جعفر قادری درخصوص اینکه افزایش تولید، ارتقای کیفیت و تولید عبور مستقیم با وجود عدم تعیین تکلیف قیمت خودرو در سال جاری چگونه قابل تحقق خواهد بود، گفت: «گزارش‌های آماری حاکی از روند مثبت تیراژ تولید در خودروسازی‌هاست. اگر این روند تداوم داشته باشد،می‌تواند بخشی از تقاضای جامعه را پوشش دهد، بنابراین خودروسازان باید همچنان هدف افزایش تولید را دنبال کنند.»
وی درخصوص اجرای هدف عبور مستقیم و حذف خودروهای ناقص از چرخه تولید خودروسازان افزود: «نبود برخی قطعات عامل اصلی تولید خودروهای ناقص عنوان می‌شد که الزام دولت مبنی‌بر ورود بلافاصله خودروهای تولیدی به بازار و رفع حساسیت‌های جامعه نسبت به این موضوع، خودروسازان را در جهت تامین هرچه سریع‌تر قطعات موردنیاز هدایت کرد که به‌نظر می‌رسد، اقدامی منطقی باشد.
قادری تاکید کرد: «تا زمانی‌که آزادسازی واردات خودرو انجام نشود، عرضه در بورس راهکار مناسب‌تری است اما مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده به اضافه سود تولیدکنندگان و قیمت خودرو در بورس باید توسط سازمان حمایت دریافت و در بخش تحقیق و توسعه خودرو هزینه شود. در غیر این صورت ایجاد رانت، کاهش عرضه با هدف بالا نگه داشتن قیمت و کسب سود از این طریق دور از تصور نیست.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =