کامیونت آرین‌دیزل

شرکت آرین‌دیزل روز گذشته طی مراسمی، دهمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفت. این مراسم با حضور مدیران این شرکت، جمعی از اصحاب رسانه و کارمندان آرین‌دیزل برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت آرین‌دیزل روز گذشته طی مراسمی، دهمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفت. این مراسم با حضور مدیران این شرکت، جمعی از اصحاب رسانه و کارمندان آرین‌دیزل برگزار شد. آرین‌دیزل در سال‌های فعالیت خود در زمینه تامین خودروهای نیمه‌سنگین و سبک باری و مسافری برند جک چین فعالیت کرده و از سال جاری نیز برند جدید شکمن چین را به مجموعه خود اضافه کرده و قرار است با این برند در بخش کشنده هم فعالیت کند.
تقارن سالگرد تاسیس آرین‌دیزل با آرین‌تابان
در این مراسم، معاونت منابع انسانی آرین‌دیزل طی سخنرانی اعلام کرد؛ دهمین سالگرد تاسیس این شرکت با هفتمین سالگرد آرین‌تابان مقارن شده است. فرشید رازانی ضمن ابراز قدردانی از فعالیت و همکاری تمام پرسنل و نمایندگی‌های این شرکت اظهار کرد: «در مسیر دستیابی به موفقیت‌ها داستان یکی است، اما دستان بسیاری وجود داشته تا این شرکت‌ها پاگرفته‌اند.‌ این افراد در رشد این بیزینس شریک بوده‌اند، حتی اگر امروز در جمع ما حضور نداشته باشند.» وی اظهار کرد: «به‌طور معمول، بیزینس‌ها در دهه نخست فعالیت خود به‌دنبال سهم‌خواهی از بازار و بقا هستند، اما برای 10 سال دوم باید دیدگاه خود را عوض کرده و اهداف بزرگ‌تری را دنبال کنند.» رازانی عنوان کرد: «در سال جاری قرار است برندهایی به غیر از جک، مانند شاکمن در آرین‌دیزل معرفی شده و این شرکت به یک مولتی‌برند تبدیل شود.» وی بیان کرد: «برای منابع انسانی و تیم آرین‌دیزل تیمی انتخاب شده است که فرهیخته‌تر و باتجربه‌تر از گذشته هستند و باید برای ۱۰سال آینده روی موضوعات مهمی متمرکز شوند.» معاونت منابع انسانی آرین‌دیزل در ادامه اظهار کرد: «اگر ۱۰سال گذشته را به عنوان یک تجربه در نظر بگیریم، باید از آن ها برای رسیدن به اهداف در دهه دوم بهره ببریم.» وی تاکید کرد: «هر بیزینسی باید بعد از 10سال بتواند سهم مشخصی از بازار را در اختیار بگیرد و به‌عنوان یکی از لیدرهای بازار فعالیت خود را ادامه دهد. در غیر این صورت گویی تلاش‌هایشان بی‌فایده بوده است.» وی اظهار امیدواری کرد؛ آرین‌دیزل بتواند در با تکیه بر این تجربه‌ها ۱۰سال آتی را سرشار از موفقیت و همراه با خبرهای خوب بگذراند.

رقابت با غول‌های صنعت خودرو طی 4سال
در ادامه این مراسم نیز مدیرعامل آرین‌دیزل با نگاهی به سابقه و فعالیت‌های این شرکت طی 10 سال گذشته گفت: «تمام همکاران ما در یک‌دهه گذشته سال‌های سختی را گذراندند و جشن 10‌سالگی بهانه‌ای شد تا بعد از این سختی ها در کنار هم جمع شویم.» سعید محمودی اظهار کرد: «آرین‌دیزل در سال ۹۱ تاسیس شد و در گام‌های نخست اقدامات مهمی مانند قرارداد با جک انجام شد.» وی تصریح کرد: «در سال‌های ابتدایی فعالیت خودرو ۷.۵ تن اتخاب شد و ۲۰ دستگاه سفارش‌گذاری شده بود و در انتظار دریافت مجوزها بود.»
وی ادامه داد: «ایتدای کار وضعیت چالش برانگیزی بود و جک اصرار داشت که خودروها سفارش‌گذاری شود تا قرارداد تمدید شود. این در حالی است که اخذ مجوزها هم کار سختی بود و باید هم‌زمان باید خودروها هم پیش‌فروش می‌کردیم.» وی با اشاره به نخستین موفقیت‌های این شرکت در زمینه عقد قراردادهای سبدی در بازار داخلی بیان کرد: «بعد از آن، پیش‌فروش خودروها را آغاز کردیم، اما خودروهای باری هم باید مجوز باربری داشته باشند و هم کاربری که کار را دشوار می‌کند.»
وی در ادامه به موفقیت‌های این شرکت در کنار سختی‌ها اشاره کرد و گفت: «در نیمی از سال ۹۳ توانستیم ۲۰۰دستگاه تحویل دهیم و در سال دوم سبد محصولات را تقویت کردیم.» وی افزود: «در سال 94 مدل ۶ تن را برای بازار خودروهای شهری وارد کردیم که کمک کرد تا بتوانیم شرکت را گسترش دهیم و بعد از آن در سال 95 کامیونت ۸.۵ تن را وارد و جایگزین 7.5 تن کردیم.» محمودی با بیان این‌که بازار کامیونت در سال حجم ۶هزار دستگاهی دارد که در بهترین سال‌ها به 10هزار دستگاه می‌رسد، ادامه داد: «در سال‌های ابتدای فعالیت آرین‌دیزل توانست از بهترین سبدهای کامیونت را در اختیار داشته باشد.»
مدیرعامل آرین‌دیزل افزود: «سال 94 توانستیم فروش را دوبرابر کنیم که این رویه در سال 95 هم تکرار شد. در سال 2016 جایزه بهترین خدمات و فروش را در کنفرانس سالیانه جک به دست آوردیم و در سال 2017 هم جایزه بهترین خدمات پس از فروش را کسب کردیم. بدین ترتیب، حدود 15 درصد از بازار خودرو ایران را در بخش کامیونت به دست آوردیم و بعد از بهمن و سایپادیزل قرار گرفتیم و توانستیم طی 4سال فروش خود را از صفر به یکی از غول‌های صنعت خودرو برسانیم.» وی با اشاره به تحریم ها و عدم واردات خودرو توضیح داد: «بعد از تحریم‌ها در یک بازه زمانی فعالیت‌ ما کاهش یافت، اما سطح رضایت‌مندی مشتریان از خدمات شرکت مناسب بود.»
وی گفت: «با آغاز تحریم‌ها به سمت تولید رفتیم و اولین محصولی که سال ۹۹ تولید شد، ون و مینی‌بوس جک سانری بود.»
محمودی بیان کرد: «۱۴۰۰ سال پرچالشی برای آرین‌دیزل بود، اما در سال جاری سبد محصولات ما محدود به کامیونت نخواهد بود و کشنده را به محصولات اضافه می‌کنیم. امسال نیز با همکاری و کمک یکدیگر یکی از نقش‌آفرینان در بازار تجاری خواهیم بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =