ایران‌خودرو

با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در تامین قطعات و طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، خودروهای دارای کسری قطعه در سایت تولیدی خزر در پنجم مردادماه به صفر رسید.

به گزارش «اخبار خودرو»،با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در تامین قطعات و طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، خودروهای دارای کسری قطعه در سایت تولیدی خزر در پنجم مردادماه به صفر رسید. طبق برنامه به صفر رساندن خودروهای ناقص پارکینگ‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو و پس از سایت خزر، سایت فارس این گروه صنعتی نیز موفق به تکمیل و تجاری‌سازی تمامی خودروهای ناقص و کسری‌دار شد. همچنین با به صفر رسیدن خودروهای ناقص سایت کرمانشاه، تعداد این خودروها در روز هفتم مردادماه امسال نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۷۴درصدی را تجربه کرد.

پایان خودرو کسری‌دار در سایت خزر
براساس اطلاعات و آمار تکمیل خودروهای ناقص و دارای کسری قطعه، در روز پنجم مردادماه امسال تعداد خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایران‌خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش‌از ۷۰درصد کاهش یافت و به کانال ۱۷هزار دستگاه رسید. این در حالی است در پنجم مردادماه سال گذشته این تعداد ۶۷.۳۲۵ دستگاه بوده است. برپایه این گزارش، درحال‌حاضر پارکینگ‌های سایت ایران‌خودرو مازندران از خودرو ناقص خالی شده است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبق اعلام قبلی، خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایران‌خودرو تا پایان مردادماه به صفر خواهد رسید.

آغاز عملیات به صفر رساندن خودروهای کف
گروه صنعتی ایران‌خودرو که در شش‌ماهه گذشته با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در شبکه تامین و تولید، تلاش کرده تا تعداد خودروهای موجود در کف پارکینگ‌ها را کاهش دهد، موفق شده است تعداد این خودروها را از بیش از ۸۲هزار به ۱7هزار دستگاه کاهش دهد. اقدامات مهم و راهبردی این شرکت در تغییر رویکرد تولید و حرکت به سمت تولید کامل، سبب ایجاد روند کاهشی در تعداد خودروهای ناقص شده و حذف کامل خودرو ناقص از فرآیند تولید از ابتدای خردادماه، نقطه پایانی بر تولید ناقص و افت کیفیت ناشی از آن است. درحال حاضر به صفر رساندن خودروهای ناقص و تکمیل و تجاری سازی آن در دستور کار قرار دارد و در این میان خودروهای ناقص در سایت تولیدی خزر در پنجم مردادماه به صفر رسیده است و این روند تا به اتمام رسیدن این خودروها در تمامی سایت‌های این گروه صنعتی ادامه خواهد داشت. شایان ذکر است؛ در روز پنجم مردادماه سال گذشته، تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ‌ سایت خزر ۲۲۱۸ دستگاه بود.

صفرشدن خودروهای ناقص در سایت فارس
طبق برنامه به صفر رساندن خودروهای ناقص پارکینگ‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو و پس از سایت خزر، سایت فارس این گروه صنعتی موفق به تکمیل و تجاری‌سازی تمامی خودروهای ناقص و کسری‌دار شد. با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای فعالیت‌ سایت‌های تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو در هفته تعطیلات تابستانی برای کاهش خودروهای ناقص و دارای کسری قطعه، سایت فارس موفق به صفر رساندن خودروهای ناقص شد.

کرمانشاه؛ ایستگاه سوم
بر پایه این گزارش، پارکینگ خودروهای ناقص سایت ایران‌خودرو کرمانشاه نیز در روز جمعه به‌صورت کامل خالی شد و به این ترتیب خودروهای ناقص این سایت نیز به صفر رسید. براساس آمار و اطلاعات تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص، با صفر شدن خودروهای ناقص در سه سایت تولیدی خزر، فارس و کرمانشاه، تعداد خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایران‌خودرو وارد کانال ۱۷هزار شده و تا پایان مردادماه نیز به صفر خواهد رسید. این گزارش می‌افزاید: با به صفر رسیدن خودروهای ناقص سایت کرمانشاه، تعداد این خودروها در روز هفتم مردادماه امسال نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۷۴ درصدی را تجربه کرد.

فراخوان عمومی برای فروش سهام سایت‌های استانی
در همین حال، شرکت ایران‌خودرو به منظور دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، برای خرید سهام شرکت‌های متعلق به این گروه در پنج استان کشور فراخوان صادر کرد. در این فراخوان آمده است: «در راستای راهبردهای ریاست محترم جمهوری برای خصوصی‌سازی‌های شفاف و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اهداف و ماموریت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش سهام دولت، شرکت ایران‌خودرو در نظر دارد، سهام شرکت‌های ایران‌خودرو فارس، ایران‌خودرو خراسان، ایران‌خودرو تبریز، تولید خودرو صنعت خزر و ایران‌خودرو کرمانشاه متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو را به‌صورت بلوکی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات واگذار ‌کند.» بر این اساس، متقاضیان می‌توانند جهت اعلام آمادگی خرید و تکمیل فرم‌های مربوط، برای احراز صلاحیت عمومی و اهلیت تخصصی، به مدت دو هفته (از روز پنجم مردادماه به مدت ۱۵ روز) به معاونت مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران‌خودرو واقع در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص تهران-کرج مراجعه کنند. گفتنی است؛ شرایط ویژه عرضه و واگذاری سهام شرکت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو پس از تکمیل فرآیند قانونی، به اطلاع عموم خواهد رسید.

فراخوانی دیگر برای همکاری با دانش‌بنیان‌ها
به‌موازات این فراخوان، شرکت تام ایران‌خودرو هم برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان فراخوان داد. این شرکت در نظر دارد به منظور پیشبرد اهداف فناورانه، از ایده‌های جذاب و کاربردی شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه پروژه‌های خود و در راستای هوشمندسازی بهره‌برداری کند. فراخوان شرکت تام در دو حوزه هوشمندی خودرو و صنعت در نظر گرفته شده است؛ در حوزه هوشمندسازی خودرو زمینه‌های همکاری شامل تمامی سامانه‌های کمک‌راننده پیشرفته در سطوح صفر تا دو اتوماسیون خودرو، ازجمله سامانه‌های کمک‌راننده تشخیص نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد رو به جلو، کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، فرمان اضطراری خودکار، چراغ‌های جلو خودکار، چراغ‌های جلو تطبیقی، دوربین دید در اطراف و سیستم‌های بیومتریک است. از دیگر زمینه‌های همکاری می‌توان به سامانه تله‌ماتیک برای خودروهای متصل، سامانه پایش فشار باد تایر، سامانه کیلس و سامانه شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد. این فراخوان در حوزه صنعت نیز شامل سامانه‌های اینترنت اشیا در صنعت و سیستم‌های بینایی (Vision Systems) است. متقاضیان این همکاری می‌توانند به وب‌سایت شرکت تام به‌نشانی tam.co.ir (قسمت کسب و کار) مراجعه کرده و فرم‌های مربوط به همکاری در زمینه مورد نظر خود را تکمیل و ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =