از آنجا که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، بنابراین این نکته را فراموش نکنید که با افزایش دما، راندمان آن کاهش می‌یابد.

موتورسیکلت تکتاز TK125 مدل 91 با کارکرد 20 هزار کیلومتر دارم و حدود سه هفته است اگر موتورسیکلتم بیش از حد کار کند و گرم شود، موقع حرکت مکث می‌کند. این مشکل تنها در زمان حرکت به‌وجود می‌آید. از سوی دیگر موقعی که روی دست‌اندازها حرکت می‌کنم، ضربه زیادی به‌عقب موتورسیکلتم وارد می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و یکی از مشکلات و ضعف‌های سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری این است که پس از گرم شدن با ایراداتی مواجه می‌شود. زیرا در زمانی که دمای محیط افزایش یابد، عملکرد و راندمان آن کاهش می‌یابد و به‌درستی عمل نمی‌کند. از آنجا که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، بنابراین این نکته را فراموش نکنید که با افزایش دما، راندمان آن کاهش می‌یابد. همچنین اینرسی گاز و انرژی جنبشی بیشتر مولکول‌های هوا سبب ایجاد اختلال درعملکرد کاربراتور می‌شود. همین موضوع منجر به‌ریپ زدن می‌شود. اما مکث کردن در زمان حرکت به‌نرسیدن سوخت به‌سیلندر مربوط می‌شود. زیرا ممکن است ژیگلور کاربراتور موتورسیکلت شما معیوب شده باشد و در این صورت یکی از نشانه‌های خرابی آن، ریپ زدن موتور است. بنابراین باید این قطعه تعویض شود. از سوی دیگر در پاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت اگر کمک‌فنرها و همچنین توپی چرخ موتورسیکلت‌ معیوب شده باشد، در زمان حرکت روی دست‌اندازها و سطوح ناهموار، ضربات وارده از سوی کمک‌ها جذب نشده و به‌سازه بدنه وارد می‌شود. همچنین توپی‌ها وظیفه جذب نیروی شعاعی را دارند و اگر این قطعات مکانیکی که وظیفه جذب ارتعاش را دارند، معیوب شده باشد، دیگر قابلیت جذب ارتعاش را نخواهند داشت. در این حالت باید کمک‌فنر و توپی‌ها تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =