مکسوس میفا9

تمام تجاری‌سازان غربی و شرقی در یکی، دو سال گذشته برنامه‌هایی را برای تولید مدل‌های الکتریکی و برخوردار از سوخت پاک ارائه داده‌اند. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد بازار اروپا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فعلی برای ون‌های الکتریکی باشد، رقابت در این بازار بین خودروسازان اروپایی و چینی به‌عنوان سردمداران تولید مدل‌های الکتریکی افزایش یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت خودروهای الکتریکی در سال‌های اخیر توسعه بسیاری پیدا کرده و به تمام سگمنت‌های خودروهای جهانی رسیده است. در این میان مدل‌های تجاری مسافری و باری نیز بی‌بهره نمانده‌اند. در همین راستا تمام تجاری‌سازان غربی و شرقی در یکی، دو سال گذشته برنامه‌هایی را برای تولید مدل‌های الکتریکی و برخوردار از سوخت پاک ارائه داده‌اند. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد بازار اروپا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فعلی برای ون‌های الکتریکی باشد، رقابت در این بازار بین خودروسازان اروپایی و چینی به‌عنوان سردمداران تولید مدل‌های الکتریکی افزایش یافته است. سال 2022 نیز الکتروون‌های به این بازار معرفی شده که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

مکسوس میفا9؛ ون الکتریکی سایک‌موتور
سایک‌موتور از Maxus MIFA 9 در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 رونمایی کرد. در 24 می 2022، این شرکت از طریق یک بیانیه مطبوعاتی تایید کرد که پیش‌سفارش MIFA 9 در بریتانیا از آگوست 2022 آغاز می‌شود، درحالی‌که تحویل در سه‌ماهه اول 2023 آغاز خواهد شد. شرکت مادر سایک در نوامبر 2021 تولید MPV لوکس را در کارخانه Lighthouse در نانجینگ چین آغاز کرد. این ون با طول MPV 5270 میلی‌متر، عرض 2000 میلی‌متر و ارتفاع 1840 میلی‌متر عرضه می‌شود و فاصله بین دو محور آن 3200 میلی‌متر است که می‌توان آن را کافی نامید. این ون برقی کاملا جدید اکنون با پیکربندی‌های هفت یا هشت نفره در دسترس است و دارای سه صفحه نمایش بزرگ در داشبورد و همچنین یک دستیار مجازی متحرک کوچک در سمت راست است. ردیف دوم دارای صندلی‌های کاپیتان در مدل شش نفره است و همه صندلی ها به صورت الکترونیکی قابل‌تنظیم هستند. این ون دارای یک باتری لیتیوم-یونی 93کیلووات ساعتی با برد 520 کیلومتر (323 مایل) با تک موتور 180 کیلووات (245 اسب‌بخار) و گشتاور 350 نیوتون‌متر است.


تلاش مرسدس‌بنز برای سهم‌خواهی از بازار ون‌های الکتریکی اروپا
ون EQT نقطه ورود جدید برای مشتریان مرسدس خواهد بود که در اوقات فراغت فعال هستند و به فضای زیادی نیاز دارند. در 10 می 2021، مرسدس EQT رونمایی شد. از امسال، این خودرو در کنار رنو کانگو، نیسان تاون استار و مرسدس کلاس T در کارخانه رنو در موبوژ فرانسه ساخته خواهد شد. این شرکت تایید کرده است مرسدس EQT را در نسخه‌های 5 و 7 صندلی ارائه خواهد کرد. اولی امسال عرضه خواهد شد، درحالی‌که دومی در سال 2023 در بازار بریتانیا به فروش خواهد رسید. MPV الکتریکی به ترتیب درحدود 4945 میلی‌متر، 1863میلی‌متر و 1826میلی‌متر طول، عرض و ارتفاع دارد. دارای درهای کشویی در دو طرف برای ورود و خروج راحت‌تر است. فضای داخلی مرسدس EQT با تودوزی دو رنگ مشکی و سفید تکمیل شده است. ون EQT با باتری 45 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که برد 300 کیلومتر (186 مایل) را در چرخه WLTP فراهم می‌کند. یک موتور نصب‌شده در جلو با قدرت 90کیلووات (122اسب‌بخار) و گشتاور 245 نیوتون‌متر می‌تواند پایه اصلی MPV الکتریکی اروپا باشد.

گسترش محصولات الکتریکی دانگ‌فنگ در اروپا با ون دریمر
خودروسازی Voyah چین نیز از یک ون الکتریکی با عنوان Dreamer در پیکربندی‌های چهار و هفت نفره رونمایی کرده که انتظار می‌رود با عرضه در نروژ، این برند چینی به تدریج به سایر بازارهای اروپایی نیز گسترش یابد. Dreamer اولین نمایش جهانی خود را در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 (19-28 نوامبر 2021) داشت.
این خودرو که یک MPV تمام‌الکتریکی است، دومین محصول برند خودروهای برقی پیشرفته Voyah متعلق به گروه دانگ‌فنگ چین است. Dreamer که در طرح‌بندی‌های چهار صندلی و هفت صندلی موجود است، بر اساس پلت‌فرم ESSA (معماری الکتریکی، هوشمند و ایمن) دانگ‌فنگ ساخته شده است. بـــــرای شروع با ابعاد، Dreamer دارای طول 5315 میلی‌متر، عرض 1980میلی‌متر و ارتفاع 1810میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3200 میلی‌متر عرضه می‌شود.
Dreamer دارای یک موتور الکتریکی است که در محورهای جلو و عقب نصب شده که در مجموع 430اسب‌بخار قدرت و 620نیوتون‌متر تولید می‌کند. MPV برقی تنها در 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تولید ون برقی Dreamer در آوریل 2022 در ووهان آغاز شد. این شرکت اعلام نکرده است که آیا وارد بازار بریتانیا خواهد شد یا خیر.

رقابت آیدی‌باز فولکس با رقبای چینی
فولکس‌واگن آیدی‌باز ازجمله ون‌های الکتریکی است که به بازار اروپا راه یافته است. خریداران اکنون می‌توانند موتور محرکه تمام‌الکتریکی را پیش‌سفارش کنند در حالی که در سه سطح تریم Life، Style و 1st Edition ارائه می‌شود.
براساس پلت‌فرم MEB، هر سه نوع VW ID. Buzz از یک بسته باتری لیتیوم-یونی 77 کیلووات ساعتی به همراه یک موتور الکتریکی نصب شده در پشت استفاده می‌کند که حداکثر قدرت 201اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 310‌نیوتون‌متر را تولید می‌کند. برد رانندگی با یک بار شارژ 258مایل است. در یک ایستگاه شارژ سریع DC، باتری را می‌توان از 5 تا 80درصد تنها در 30دقیقه با حداکثر توان شارژ تا 170 کیلووات شارژ کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =