برای اطلاع از میزان گاز موجود در کولر گازی و اسپلیت از یک از تکنسین متخصص و حرفه ‌ای کمک بگیرید، دقت کنید که گاز کولر گازی به خودی خود کم نمی‌ شود، اگر کولر گازی نشتی داشته باشد گاز آن کم میشود، این دستگاه برای عملکرد بهتر نیاز به شارژ گاز دارد، تزریق گاز مبرد با روش‌ های اصولی به اسپلیت و کولر گازی موجب عملکرد صحیح آن ها می ‌شود.

برای اطلاع از میزان گاز موجود در کولر گازی و اسپلیت از یک از تکنسین متخصص و حرفه ‌ای کمک بگیرید، دقت کنید که گاز کولر گازی به خودی خود کم نمی‌ شود، اگر کولر گازی نشتی داشته باشد گاز آن کم میشود، این دستگاه برای عملکرد بهتر نیاز به شارژ گاز دارد، تزریق گاز مبرد با روش‌ های اصولی به اسپلیت و کولر گازی موجب عملکرد صحیح آن ها می ‌شود.

در صورتی که سالانه سرویس کولر گازی و اسپلیت را به تکنسین ‌های متخصص و حرفه ‌ای می ‌سپارید نگران کم شدن گاز اسپلیت و کولر گازی نباشید چرا که بررسی میزان گاز کولر گازی و شارژ آن یکی از اقدامات اساسی سرویس است که توسط تکنسین‌ های متخصص انجام می ‌شود، در این مقاله به آموزش شارژ کولر گازی و شارژ اسپلیت در کمترین زمان می‌ پردازیم.

آموزش شارژ کولر گازی و شارژ اسپلیت در کمترین زمان دکتر آچار

نشانه ‌های کاهش گاز مبرد کولر گازی و اسپلیت

  1. یکی از نشانه ‌های کاهش گاز مبرد کولر گازی عدم خنک بودن محیط است، گاز مبرد در کولر گازی هوای محیط را جذب کرده و به صورت هوای خنک بیرون می ‌دهد، اگر میزان گاز مبرد در کولر گازی کمتر از حد استاندارد و نرمال باشد، دستگاه گردش هوا را در فضا انجام نداده و نمی‌ تواند هوا را به خوبی خنک کند.
  2. در صورتی که گاز مبرد کولر گازی کم شده باشد دستگاه برای خنک کردن فضا بیشتر از حد ممکن کار می ‌کند، در این شرایط کمپرسور برای جبران مقدار گاز مبرد فشار بیشتری تحمل می‌ کند در نتیجه هزینه قبض برق افزایش پیدا می ‌کند.
  3. هنگام خرید کولر گازی، دستگاه پس از نصب نیاز به شارژ گاز دارد.
  4. یخ زدن کولر گازی از دیگر نشانه‌ های کمبود گاز مبرد می ‌باشد.

انواع شارژ گاز کولر گازی و اسپلیت

کولر گازی و اسپلیت ها دارای انواع مختلفی هستند که شارژ گاز آن‌ ها به نوعشان بستگی دارد، شارژ کولرگازی R-22 به صورت گاز و شارژ گاز مبرد انواع کولر گازی R-410 A و R-407 C به صورت مایع انجام می‌ شود ، گاز این نوع از کولر گازی ‌ها دارای خواص شیمیایی خاصی بوده و به شکل مایع می‌ باشد.

شارژ گاز کولر گازی و اسپلیت در سه نوع مختلف انجام می ‌شود که در ادامه به معرفی آن ‌ها می‌ پردازیم.

روش شارژ گاز وزنی:

شارژ گاز وزنی یکی از مطمئن ‌ترین و بهترین روش ‌های شارژ گاز است، در این روش با توجه به میزان شارژ گاز کولر گازی شارژ مجدد انجام می ‌شود.

روش شارژ گاز آمپری:

از دیگر روش‌ های مناسب شارژ گاز کولر گازی روش شارژ گاز آمپر است، این نوع شارژ با توجه به عدد و میزان روی آمپرمتر دستگاه انجام می‌ شود.

روش شارژ گاز گیج مانوفیلد:

از این نوع روش شارژ گاز در برخی از موارد استفاده می‌ شود، ای مورد از شارژ گاز خیلی رایج و مورد اطمینان نیست و همچنین این نوع روش مطابق با پارامتر های خاصی انجام می ‌شود.

آموزش شارژ کولر گازی و شارژ اسپلیت در کمترین زمان دکتر آچار

مراحل شارژ گاز کولر گازی

در صورتی که خودتان قصد شارژ گاز کولر گازی را دارید، پیش از هر کاری برق دستگاه را قطع کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید، برای شارژ کولر گازی در مرحله اول مخازن و لوله‌ ها را بررسی کنید که نشتی نداشته باشند، آمپر کولر گازی را بررسی کنید، میزان دمای هوای مربوطه را بسنجید.

یک سر شیلنگ را به کپسول گاز و سر دیگر آن را مطابق با آموزش‌ هایی که در ادامه خواهیم داد متصل کنید، کپسول را به آرامی باز و بسته کنید تا مقدار گاز ورودی به حداقل برسد و یکجا وارد دستگاه نشود.

آموزش شارژ گاز کولر گازی و اسپلیت

شارژ گاز کولر گازی پس از نصب

نصب کولر گازی و اسپلیت را به تکنسین ‌های متخصص و حرفه ‌ای بسپارید، تکنسین پس از نصب اسپلیت و کولر گازی شیر منیفولد گیج را بسته و شلنگ آبی رنگ مربوط به فشار پایین را به شیر گاز متصل می‌ کند، در صورتی که دستگاه نیاز به شارژ با گاز مایع داشته باشد شلنگ قرمز رنگی که به فشار بالا مرتبط است را به شیر مایع متصل می ‌کند، پس از اتصال شیلنگ آبی و قرمز شیلنگ زرد به کپسول مبرد وصل شده و شیر توسط تکنسین باز می‌ شود، در این مرحله شیلنگ زرد رنگ از طریق شل شدن سرپیچ هواگیری می‌ شود.

در صورتی که خودتان تصمیم به شارژ گاز اسپلیت و کولرگازی ‌تان گرفته ‌اید، با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه تان میزان گاز مورد نیاز دستگاه را پیدا کرده و کپسول را وزن کنید، سپس میزانی که دستگاه تان به مبرد نیاز دارد را از وزن کپسول کسر کنید، عددی که به دست می ‌آید، میزان وزن کپسول است.

برای شارژ گاز منفولید گیج را به کپسول مبرد و شیر سرویس وصل کرده و شیر را باز کنید تا شارژ گاز انجام شود، سپس شیرها را بسته و شیلنگ ‌ها را جدا کنید، توصیه می شود برای شارژ کولر گازی حتماً از تکنسین‌ های متخص و حرفه ‌ای کمک بگیرید تا از نوع گاز مبرد مناسب مطلع شده و پس از بررسی علائم کمبود گاز به شارژ گاز بپردازد.

در صورتی که کندانسور یا لوله‌ های متصل به پنل سوراخ باشند یا نشتی داشته باشند، ابتدا باید نشتی آن ‌ها پیدا شود و سپس اقدام به شارژ گاز کنید.

آموزش شارژ کولر گازی و شارژ اسپلیت در کمترین زمان دکتر آچار

شارژ گاز کولر گازی در صورت بروز نشتی

در صورتی که دستگاه تان نشتی دارد و میزان گاز مبرد کولر گازی یا اسپلیت تان کاهش یافته است، ابتدا نشتی را پیدا کرده و کامل آن را بر طرف کنید، سپس طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. بستن شیر منیفولد مربوط به گیج
  2. وصل کردن شلنگ آبی رنگ مربوط به فشار به شیر گاز، در صورت استفاده از گاز مبرد به شکل گاز
  3. وصل کردن شلنگ قرمز رنگ مربوط به فشار بالا به شیر مایع در صورت استفاده از گاز میرد به شکل مایع
  4. اتصال شلنگ زرد رنگ به کپسول مبرد و باز کردن شیر
  5. هواگیری شلنگ از طریق شل کردن سرپیچ شیلنگ زرد
  6. هواگیری شیلنگ سرویس
  7. باز شدن شیر مربوط به فشار پایین
  8. باز شدن شیر مربوط به فشار بالای منفولید
  9. کنترل میزان شارژ دستگاه
  10. بستن شیرهای کپسول مبرد و منفولید گیج
  11. خاموش کردن کولرگازی و باز کردن شلنگ‌ها از روی شیرها
  12. شارژ کولر گازی و اسپلیت

توجه: در صورتی که علائم کاهش گاز کولر گازی یا اسپلیت به دلیل وجود مشکل در پرچ‌ ها باشد، لوله کولر گازی بریده می‌ شود تا پرچ جدید زده شود.

آموزش شارژ کولر گازی و شارژ اسپلیت در کمترین زمان دکتر آچار

اقدامات ایمنی مهم در هنگام شارژ گاز کولر گازی

  1. سپردن شارژ گاز کولر گازی به تکنسین متخصص
  2. استفاده از عینک محافظ
  3. استفاده از عینک
  4. استفاده از تجهیزات مورد نیاز (مبرد، گیج، منفولید، پمپ خلاء، ترازو دیجیتالی، کپسول گاز، دما سنج، آمپرمتر، کیت نشت یابی مدار گاز)

مرکز تعمیر لوازم خانگی دکتر آچار

تعمیرگاه لوازم خانگی دکتر آچار مرکز مجاز و معتبری است که به تعمیر انواع لوازم خانگی در تهران میپردازد، این مرکز از طریق همکاری با تکنسین های متخصص به نصب، سرویس، شارژ گاز کولر گازی و اسپلیت و تعمیر خرابی آن ها میپردازد، شارژ گاز کولر گازی و اسپلیت و تعمیر کولر گازی در محل انجام شده و هزینه آن کاملا منصفانه و مطابق با نرخ اتحادیه میباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =