آلتيما SR؛ خودرو خانوادگي لوکس و پرقدرت!

آلتیما از سال ۲۰۱۹ نسبت به‌نسل‌های قبلی خود با خطوط تیز و سطوح تخت مواجه شده تا اسپرت‌تر به‌نظر برسد. نسخه SR درواقع مدل اسپرت از این سدان میان‌سایز خانوادگی است.

نیسان آلتیما در کلاس سدانهای میانسایز قرار میگیرد که از سال ۱۹۹۳ میلادی تا بهامروز روی خط تولید قرار دارد. شش نسل از این سدان بهبازار جهانی معرفی و عرضه شده است. نسل ششم آلتیما که آگوست سال ۲۰۱۸ بهجهان معرفی شد، با زبان جدید طراحی نیسان پیکره جذابی بهخود گرفته است.

آلتیما از سال ۲۰۱۹ نسبت بهنسلهای قبلی خود با خطوط تیز و سطوح تخت مواجه شده تا اسپرتتر بهنظر برسد. نسخه SR درواقع مدل اسپرت از این سدان میانسایز خانوادگی است.

در این نسخه پروفیل بدنه، خط تیز افقی که از روی بدنه عبور کرده و بهچراغهای عقب متصل شده و خط تیز زاویهدار پایینی حجمی را ایجاد کردهاند که با رینگهای ۱۹ اینچی وقار این سدان را دوچندان کنند. چهره این سدان با چراغهای کشیده و LED ویشکل و با جلوپنجره چهارضلعی که در آن فرم V-motion بزرگتر طراحی شده و با خطوط تیز روی کاپوت، کاملا تهاجمی و خشن بهنظر میرسد.

در نمای عقب این خودرو همانند برادر بزرگترش یعنی ماکسیما شاهد چراغهای کشیده هستیم که فرمپردازی در این بخش بههمراه اسپویلر روی درِ صندوقعقب، بسیار زیبا و جذاب است. اما استفاده از قاب آینههای مشکی پیانویی، سپر مزین بهرنگ مشکی پیانویی، اسپویلر عقب روی درِ صندوق، اگزوزهای کرویشکل در طرفین سپر و دیفیوزر میان اگزوزها حس و هیجان اسپرت بودن را در این سدان میانسایز خانوادگی دوچندان میکند.

در زمان ورود بهکابین نیسان آلتیما SR شاهد یک طراحی مینیمال و در عین حال مدرن هستیم. زیرا یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی افقی جایگزین نمایشگر هشتاینچی لمسی سیستم اطلاعات-سرگرمی شده که با نمایشگر ۴.۸ اینچی کلاستر که تمام اطلاعات حرکتی و دینامیکی را بهراننده اطلاع میدهد، فضای مدرنی را ایجاد کرده است تا طراحی داشبورد نیز خلوت بهنظر برسد. طراحی دریچههای افقی سیستم تهویهمطبوع و استفاده از قطعات دکوراتیو کروم و استفاده از چرم مصنوعی با دوخت باکیفیت، فضای داخلی را جذاب جلوه میدهد.

طراحی غربیلکفرمان دی-کات و دستهدنده اسپرت و دو پدال شیفتر پشت غربیلکفرمان، رانندگی با این سدان میانسایز خانوادگی را هیجانانگیز میکند. از مهمترین امکانات آلتیما SR جدید میتوان بهسیستم هشدار نقاط کور، سیستم کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سامانه پیشگیری از برخورد، دوربین و سنسور دندهعقب، سیستم تهویهمطبوع اتوماتیک با دریچههای مجزا برای سرنشینان عقب، هشت ایربگ و تنظیم هشتحالته صندلی راننده و ۶ حالته صندلی سرنشین جلو و سیستم گرمکن صندلیها اشاره کرد.

لازم بهذکر است روی آلتیمای جدید سیستم فوق پیشرفته نیمهخودران پروپایلوت نصب شده است. از طرفی در بخش فنی شاهد یک بهروزرسانی ویژه برای نیسان آلتیما هستیم. زیرا رقبای اصلی کرهای این سدان میانسایز خانوادگی، از پیشرانههای قدرتمندی بهره میگیرند که توان نسبتا بالایی دارند. کمپانی نیسان برای آلتیما SR یک موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ با سیستم مکش متغیر موتور در نظر گرفته است. این پیشرانه با سیستم پاشش سوخت مستقیم، سیستم پرخوران توربوشارژ و سیستم مکش متغیر موتور میتواند حداکثر ۲۴۸ اسببخار قدرت را در ۶۲۰۰ آرپیام (دور در دقیقه) و حداکثر ۳۷۰ نیوتونمتر گشتاور را در ۵۸۰۰ آرپیام بهارمغان آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

آخرین اخبار