سیستم ترمز  AEB

فناوری‌های جدید برای افزایش ایمنی رانندگان و البته عابرین به‌سرعت در حال پیشرفت است. تکامل این فناوری‌ها برابر با افزایش تقاضا در این حوزه است.

به گزارش «اخبار خودرو»،فناوری‌های جدید برای افزایش ایمنی رانندگان و البته عابرین به‌سرعت در حال پیشرفت است. تکامل این فناوری‌ها برابر با افزایش تقاضا در این حوزه است. ترمز اضطراری خودکار یکی از فناوری‌هایی است که درسال‌های اخیر و به‌دلیل افزایش سرمایه‌گذاری‌ها پیشرفت بسیاری کرده و تقاضا برای آن نیز رشد داشته است. بسیاری از خودروهای جدید با این فناوری به‌بازار عرضه می‌شوند و این روند به‌سرعت در حال فراگیر شدن است.
براساس گزارش‌ها در این مورد پیش‌بینی می‌شود در دوره بین سال‌های 2022-2032 بازار ترمز اضطراری خودکار (AEB) با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 8 درصد رشد کند و تا سال 2032 از 63591.7 میلیون دلار فراتر رود. این روند ممکن است با افزایش عرضه خودروهای برقی رشد بیشتری نیز داشته باشد. رشد ناوگان وسایل نقلیه مسافربری در آسیا و به‌ویژه در شرق این‌ قاره سبب رشد قابل توجهی در بازار منطقه‌ای ترمز اضطراری خودکار خواهد شد. انتظار می‌رود این میزان در دوره پیش‌بینی‌شده مورد اشاره با نرخ مرکب سالانه 10.2 درصد همراه باشد.
انتظار می‌رود تا سال 2022 این منطقه 33 میلیون‌دستگاه وسیله‌نقلیه مسافربری تولید کند که بیش از نیمی از کل تولید خودروهای سواری در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. انتظار می‌رود بازار ترمز اضطراری خودکار شاهد کشش بیشتری در این منطقه باشد. تقاضای بازار توسط عواملی مانند مقررات سختگیرانه دولتی درمورد ایمنی خودرو، نگرانی‌های فزاینده ایمنی در بین رانندگان و هزینه‌های بالاتر برای عملکردهای مدرن خودرو مانند سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) هدایت می‌شود.
نهادهای دولتی درحال افزایش ابتکارات و سرمایه‌گذاری‌های خود درپاسخ به‌تعداد فزاینده تصادفات رانندگی در سراسر جهان هستند. از آن‌جا که عابران پیاده، موتورسواران و دوچرخه‌سواران حدود نیمی از کشته‌شدگان در جاده‌ها را به‌خود اخصاص می‌دهند، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار به‌عنوان یک فناوری کلیدی ADAS (سیستم کمک راننده پیشرفته) در نظر گرفته می‌شود که باید به‌طور گسترده در سراسر جهان پیاده‌سازی شود.
براساس گزارشی در این خصوص پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای برخی قطعات افزایش یابد. براساس نوع فناوری، انتظار می‌رود فروش حسگرهای رادار در بازار جهانی با رشد 7.8 درصدی همراه شود. براساس نوع وسیله‌نقلیه، بخش خودروهای سواری با بیش از 71 درصد از سهم بازار، بر بازار تسلط خواهند داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود بخش OEM بازار ترمز اضطراری خودکار را رهبری کند و پیش‌بینی می‌شود بازاری به‌ارزش 33.5 میلیارددلار در این حوزه ایجاد شود. از نظر منطقه‌ای، آسیای جنوبی و اقیانوس آرام با رشد 12.1 درصدی طی دوره پیش‌بینی‌شده همراه خواهند بود. افزایش آگاهی ایمنی جاده همراه با افزایش ناوگان وسایل نقلیه خودران، فرصت‌های سودآوری را برای بازار در دوره پیش‌بینی ایجاد می‌کند. از بازیگران کلیدی این صنعت می‌توان به Continental AG، ZF Friedrichshafen AG اشاره کرد. تولیدکنندگان به‌طور استراتژیک با شرکای فناوری برای روابط طولانی‌مدت عرضه و ادغام یک واحد کنترل مرکزی برای فناوری‌های مختلف ADAS همکاری می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =