آپکو

روه صنعتی ایران‌خودرو با دست پر به این نمایشگاه‌ها آمد و درخصوص نمایشگاه مسکو خوشبختانه با دست پرتری نیز بازگشت. اخباری که در ایام برگزاری این نمایشگاه‌ها از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو مانند ساپکو، ایساکو، ایران‌خودرو دیزل، آپکو و... منتشر شد، همگی نشان از در جریان بودن فرآیند تحول در این گروه صنعتی دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،هفته‌های اخیر، روزهای پرخبر و پرثمری برای ایران‌خودرو بودند؛ از نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گرفته تا نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران و حالا هم نمایشگاه مشهد که در همه آن‌ها دستاوردهای تازه و بزرگی به نمایش درآمدند. گروه صنعتی ایران‌خودرو با دست پر به این نمایشگاه‌ها آمد و درخصوص نمایشگاه مسکو خوشبختانه با دست پرتری نیز بازگشت. اخباری که در ایام برگزاری این نمایشگاه‌ها از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو مانند ساپکو، ایساکو، ایران‌خودرو دیزل، آپکو و... منتشر شد، همگی نشان از در جریان بودن فرآیند تحول در این گروه صنعتی دارد.

کاهش ۹۰میلیارد تومانی هزینه‌ها با اصلاح الگوی لجستیک
با اصلاح الگوی زنجیره تامین و لجستیک ایران‌خودرو از مهرماه سال گذشته تاکنون، کاهش هزینه ۹۰میلیارد تومانی در بخش لجستیک ایران‌خودرو توسط شرکت ساپکو محقق شد. طرح جدید پارک تامین برای نزدیکی محل تولید تامین‌کنندگان به سایت‌های ایران‌خودرو در سطح کشور بر مبنای طرح جامع لجستیک گروه صنعتی ایران‌خودرو در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام کاهش زمان و هزینه در انتقال قطعات را به دنبال خواهد داشت. رویکرد حمل چندنقطه‌ای در روند بهبود الگوی لجستیک مبتنی بر حمل چندنقطه‌ای، کاهش ۹۰میلیارد تومانی هزینه‌ها را در برداشته و همچنین بهبود اطلاعات پایه کانبان (سیستم بصری برای مدیریت جریان کار در طول فرآیندها) مبتنی‌بر تامین قطعه از منبعی که مجاور سایت مشتری است؛ تاجایی‌که محدودیت تامین‌کنندگان اجازه می‌دهد، ازجمله مفاد طرح اصلاح الگوی لجستیک هستند. پیش‌بینی می‌شود همراهی رویکرد جدید تیم مهندسی لجستیک ایران‌خودرو با پروژه پارک تامین و اجرای این پروژه نقش بسزایی در کاهش هزینه لجستیک کالاهای حجیم تامین‌کنندگان در مسافت‌های طولانی ایفا کند. براساس اسن گزارش؛ پارک تامین، طرحی منسجم برای استقرار تامین‌کنندگان دست‌کم ۱۶ قطعه مانند رینگ، لاستیک و داشبورد در جوار سایت‌های تولید خودرو است که زمینه‌ساز کاهش ۱۵۰میلیارد تومانی هزینه‌های لجستیک تا پایان سال ۱۴۰۲خواهد بود. در سال‌های گذشته این طرح به شکل محدود با حضور شرکت مهرکام‌پارس در مجاورت سایت خراسان برای مونتاژ صندلی، سپر و داشبورد اجرا شده و تجربه‌ای روشن و موفق را به ثبت رسانده است.

سفارش اقلام آپشن از طریق نمایندگی‌های ایساکو
به موازات این دستاورد، مدیرعامل شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) از ایجاد امکان سفارش‌گذاری محصولات این شرکت از طریق نمایندگی‌های ایساکو خبر داد و گفت: «علاوه‌بر نمایندگی‌های آپکو، امکان سفارش‌گذاری از طریق نمایندگی‌های ایساکو براساس کد فنی محصولات نیز فراهم شده است.» مسعود جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشهد گفت: «آپکو باتوجه به رسالت خود در اساس‌نامه، سفارشی‌سازی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو را برعهده دارد و درحال‌حاضر اقدامات متنوعی نیز در دستور کار قرار گرفته است.» وی افزود: «این شرکت تازه‌ترین آپشن‌ها و امکانات خودروها را در محصول هایما اس7 و تارا اجرا کرده که در نمایشگاه مشهد به نمایش درآمده‌اند.» وی با بیان این‌که درحال‌حاضر براساس سفارش مشتریان، تارا با پوشش نانوسرامیک و رنگ سفارشی تحویل می‌شود، گفت: «محصول هایما نیز با جک برقی، رنگ سفارشی و پوشش نانو در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.» وی از هدف افزایش سهم بازار آپشنال براساس رویکرد و سیاست مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد و گفت: «با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و اقدامات درحال اجرا، دیگر مشتریان تمایلی به خرید از محل‌های غیرمجاز و خرید اقلام آپشن غیراستاندارد نخواهند داشت.» وی ضمن تاکید بر ارائه خدمات گارانتی به اقلام آپشن آپکو گفت: «برخی مراکز آپشن که فاقد اعتبار هستند، سبب ایجاد مشکلات فنی در خودرو می‌شوند، بنابراین توصیه می‌کنیم مشتریان فقط از طریق نمایندگی‌های ایران‌خودرو نسبت‌به خرید اقدام کنند.» جعفری از برنامه سفارشی‌سازی خودرو پیکاپ فوتون شرکت ایران‌خودرو دیزل در روزهای آینده خبر داد و گفت: «با تفاهم‌ صورت‌گرفته بین دو شرکت، با آپشنال کردن این خودرو امکان کاربری آفرود برای این محصول نیز فراهم خواهد شد.»

افتتاح نخستین شعبه فروشگاه مرکزی ایساکو
در همین ایام، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان اولین شعبه فروشگاه مرکزی ایساکو در خیابان سعدی تهران افتتاح شد. معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در این باره گفت: «باتوجه به افزایش فروش کالاهای قاچاق و قطعات تقلبی و نامرغوب، این شرکت تصمیم گرفت علاوه‌بر فروشگاه‌های مجاز در سراسر کشور، فروشگاه‌های مرکزی جدیدی با هدف مبارزه با قاچاق کالا و تسهیل خرید قطعات اصلی تاسیس کند و در همین راستا اولین شعبه از این فروشگاه‌ها در خیابان سعدی تهران آغاز به کار کرد.» شهرام غلامی افزود: «فروش قطعات در این فروشگاه به‌صورت کاملا بی‌واسطه خواهد بود و باتوجه به این‌که یکی دیگر از اهداف تاسیس این فروشگاه‌ تسهیل خرید قطعات و لوازم یدکی برای رانندگان تاکسی بوده است، از این پس فروشگاه مذکور، پایلوت خرده‌فروشی لوازم موردنیاز خودروهای تاکسی است.» وی ادامه داد: «درحال‌حاضر نیز طرح فروش سه قلم قطعه ازجمله کیت‌کلاچ، لنت و شمع به قیمت فروش عمده و با تخفیف ۱۸درصدی برای دارندگان تاکسی که خودرو آن‌ها از محصولات ایران‌خودرو است، در نظر گرفته شده که به‌صورت نقدی یا خرید با استفاده از ایساکو کارت انجام‌پذیر است.» غلامی در پایان گفت: «طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در این فروشگاه، هر ماه جشنواره‌ فروش با تخفیف‌های ویژه در مورد قطعات مختلف برگزار خواهد شد و امیدواریم با این اقدام بیش از پیش شاهد افزایش میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش دارندگان محصولات ایران خودرو باشیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =