ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در خلال حضور خود در نمایشگاه مشهد، دو خودرو تیونینگ‌شده و آپشنال شامل یک دستگاه تارا لیمیتد و یک دستگاه هایما اس7 لیمیتد را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد که به میزان قابل‌توجهی موردتوجه بازدیدکنندگان به ویژه قشر جوان قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از انتظارات و توقعات بسیاری مشتریان از محصولات داخلی، به‌روز بودن آن‌ها از نظر آپشن‌ها و امکاناتی است که به آسایش بیشتر راننده و سرنشینان کمک کرده یا خودرو را از نظر ظاهری زیباتر می‌کند. اما واقعیت این است بعضی درخواست‌های مشتریان در این زمینه را نمی‌توان در خطوط تولید خودرو اجرا کرد. ازسوی‌دیگر، فارغ از تاثیری که این تجهیزات بر قیمت خودرو می‌گذارند و به همین دلیل همه مشتریان خواهان آن‌ نیستند، افزودن برخی امکانات به خودروها مانند مالتی‌مدیا، گرم‌کن صندلی، پاور ویندوز و... که مربوط به حوزه برق و دیجیتال می‌شود، با چالش کمبود قطعات الکترونیکی روبه‌رو است و امکان تامین گسترده آن‌ها برای خطوط تولید به‌راحتی فراهم نیست. از این رو، چنین خواسته‌هایی را باید در بخش خدمات پس از فروش و حوزه آپشن پاسخ داد. بدین‌منظور نمایندگی‌ها باید نیاز مشتریان را شناسایی کنند و با هماهنگی شرکت‌های خدمات پس‌ازفروش ایران‌خودرو (ایساکو) و تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) این موارد تامین شود و در اختیار مشتریان قرار گیرد. در همین راستا، آپکو در نظر دارد به‌زودی خدمات خود در شهرهای مختلف ازجمله مشهد را از طریق نمایندگی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو توسعه دهد تا متقاضیان دسترسی راحت‌تری برای استفاده از این خدمات داشته باشند.

سفارشی‌سازی، آپشن‌بندی و تیونینگ
گروه صنعتی ایران‌خودرو در خلال حضور خود در نمایشگاه مشهد، دو خودرو تیونینگ‌شده و آپشنال شامل یک دستگاه تارا لیمیتد و یک دستگاه هایما اس7 لیمیتد را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد که به میزان قابل‌توجهی موردتوجه بازدیدکنندگان به ویژه قشر جوان قرار گرفت. شرکت تولید خودروهای سفارشی (آپکو) یکی‌ از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو است که در زمینه سفارشی‌سازی و تولید خودروهای آپشنال و تیونینگ محصولات ایران‌خودرو فعالیت می‌کند و قصد دارد به‌زودی آپشنال‌سازی خودروهای تجاری ایران‌خودرو را نیز آغاز کند. این شرکت مدتی‌است که فعالیت خود را گسترش داده است و با حضور در بیست و دومین دوره نمایشگاه مشهد، بخشی از توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

تارا لیمیتد؛ یک سدان تیونینگ‌شده
یکی از محصولات تیونینگ‌شده آپکو که در نمایشگاه مشهد مورد استقبال زیاد بازدیدکنندگان قرار گرفته، خودرو تاراست که تغییرات زیادی نسبت به نسخه استاندارد آن اجرا شده است. تارا لیمیتد نسبت‌به مدل استاندارد تغییراتی در سیستم کامپیوتر کنترلی پیشرانه داشته و حالت (مود) رانندگی اسپرت به آن اضافه شده است. بدین ترتیب این محصول آپکو اکنون دارای دو حالت رانندگی نرمال و اسپرت است. آپکو جک برقی صندوق عقب را هم به تارا اضافه کرده که با فشردن یک کلید، صندوق عقب خودرو به‌صورت برقی باز و بسته می شود. آپکو آیینه‌های تاشو برقی هم برای تارا لیمیتد نصب کرده و روی بدنه و شیشه‌های آن پوشش نانو سرامیک اجرا کرده است. اقدامات آپکو برای تارا به این موارد محدود نشده و این خودرو حاضر در نمایشگاه مشهد به سیستم رادار نقطه کور، دوربین دید ۳۶۰ درجه و گرم‌کن صندلی هم مجهز شده که ازجمله جدیدترین سیستم‌های ایمنی و آپشن دنیا محسوب می‌شوند. همچنین شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو کف‌پوش سه‌بعدی باکیفیتی را برای کابین و صندوق عقب تارا در نظر گرفته است. در آخر هم آپکو علاوه بر و تودوزی چرمی صندلی‌ها، لیپ سپر جلو و چراغ‌های عقب با گرافیکی جدید را برای تارا به همراه رینگ‌های اسپرت با تریم مشکی مات نصب کرده است.

هایما اس7 لیمیتد؛ کراس‌اوور سفارشی‌سازی‌شده
یکی دیگر از محصولات سفارشی‌سازی و تیونینگ شده آپکو در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۱، خودروی هایما اس7 لیمیتد بود. این محصول آپکو دارای پوشش نانوسرامیک برای بدنه بوده و جک برقی صندوق عقب هم به این خودرو اضافه شده است. همچنین آپکو سیستم پاور ویندوز را برای آیینه‌ها، سانروف و شیشه بالابر هایما اس7 نصب کرده که با قفل کردن خودرو تمام شیشه‌ها به همراه سانروف بسته و آیینه‌ها نیز به‌صورت برقی جمع می‌شوند. آخرین تغییر نیز نصب کف‌پوش سه‌بعدی برای کابین و فضای بار هایما اس۷ توسط آپکو بوده است. آپشن‌های درنظر گرفته‌شده برای این دو خودرو، مورد توجه بازدیدکنندگان به‌ویژه جوانان قرار گرفت و مشتریان‌ نیز به دنبال نحوه سفارش‌گذاری و خرید این اقلام برای خودروهایشان بودند. بر این اساس، شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) در نظر دارد به‌زودی خدمات خود در شهر مشهد را از طریق نمایندگی‌های ایران‌خودرو توسعه دهد تا متقاضیان دسترسی راحت‌تری برای استفاده از این خدمات داشته باشند.

سفارش اقلام آپشن از طریق نمایندگی‌های ایساکو
در همین راستا، مدیرعامل شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) از ایجاد امکان سفارش‌گذاری محصولات این شرکت از طریق نمایندگی‌های ایساکو خبر داد و گفت: «علاوه‌بر نمایندگی‌های آپکو، امکان سفارش‌گذاری از طریق نمایندگی‌های ایساکو بر اساس کد فنی محصولات نیز فراهم شده است.» مسعود جعفری افزود: «آپکو با توجه به رسالت خود در اساس‌نامه، سفارشی‌سازی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو را برعهده داشته و درحال‌حاضر اقدامات متنوعی را در دستور کار دارد.» وی با بیان این‌که آپکو تازه‌ترین آپشن‌ها و امکانات خودروها را در محصول هایما اس7 و تارا اجرا کرده که در نمایشگاه مشهد به نمایش درآمده است، ادامه داد: «هم‌اکنون براساس سفارش مشتریان، تارا با پوشش نانوسرامیک و رنگ سفارشی تحویل می‌شود. محصول هایما نیز با جک برقی و رنگ سفارشی و پوشش نانو در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.» جعفری از هدف افزایش سهم بازار آپشنال بنا بر رویکرد و سیاست مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد و گفت: «با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و اقدامات درحال اجرا، دیگر مشتریان تمایلی به خرید از محل‌های غیرمجاز و خرید اقلام آپشن غیراستاندارد نخواهند داشت.»

ارایه خدمات گارانتی به اقلام آپشن آپکو
مدیرعامل آپکو ضمن تاکید بر ارایه خدمات گارانتی به اقلام آپشن شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو گفت: «برخی مراکز آپشن که فاقد اعتبار هستند، سبب ایجاد مشکلات فنی در خودرو می‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم مشتریان صرفا از طریق نمایندگی‌های ایران‌خودرو نسبت به خرید اقدام کنند.» وی همچنین از برنامه سفارشی‌سازی خودرو پیکاپ فوتون شرکت ایران‌خودرو دیزل در روزهای آینده خبر داد و گفت: «با تفاهم‌ صورت‌گرفته بین دو شرکت، با آپشنال کردن این خودرو امکان کاربری آفرود برای این محصول نیز فراهم خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =