ساخت باتری

بر این اساس دولت‌ها برای دستیابی به‌هدف کربن صفر برنامه‌ریزی‌های گوناگونی کرده‌اند و دولت کانادا نیز در راستای تامین باتری و ورود به‌دنیای پرسود باتری خودرو با دو شرکت آلمانی قرارداد امضا کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،تامین باتری و پیش رفتن به‌سمت کربن صفر یکی از تعهدات کشورهای پیشرفته برای دهه‌های پیش رو به‌خصوص از سال ۲۰۳۵ به‌بعد است. از این حیث کشورهای مختلف برای تامین باتری و تولید خودروهای برقی به‌تکاپو افتاده‌اند و در این حوزه سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده‌ و می‌دهند.
بر این اساس دولت‌ها برای دستیابی به‌هدف کربن صفر برنامه‌ریزی‌های گوناگونی کرده‌اند و دولت کانادا نیز در راستای تامین باتری و ورود به‌دنیای پرسود باتری خودرو با دو شرکت آلمانی قرارداد امضا کرده است.
براساس گزارش‌ها، دولت کانادا در اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد تفاهم‌نامه‌هایی را با فولکس‌واگن و مرسدس امضا کرده است.
بر این اساس در جریان سفر اولاف شولز، صدراعظم آلمان به‌کانادا تفاهم‌نامه‌هایی با فولکس‌واگن و مرسدس‌بنز درمورد ساخت باتری و تامین فلزات کمیاب منعقد شده است. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با اشاره به‌اهداف این کشور درهمکاری با دو خودروساز مطرح آلمانی گفت: «با این توافقات، جایگاه کانادا به‌عنوان یک رهبر جهانی درساخت وسایل نقلیه الکتریکی و باتری تثبیت خواهد شد.»
وی در فیسبوک نوشت: «ما در زمینه تولید باتری پایدار، منابع معدنی حیاتی، زنجیره‌تامین، تحقیق و توسعه و موارد دیگر همکاری نزدیک‌تری با شرکایمان خواهیم داشت.»
بر این اساس گفته می‌شود کانادا به‌طور ویژه‌ای در توافق با فولکس‌واگن در نظر دارد روی تولید پایدار باتری‌ها و تامین مواد معدنی سرمایه‌گذاری و همکاری کند.
هربرت دیس، مدیرعامل سابق این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «همکاری با دولت‌های سراسر جهان برای دستیابی به‌اهداف آب‌وهوایی آن‌ها کاملا ضروری است.» PowerCo، شرکت تابعه فولکس‌واگن در زمینه باتری قصد دارد با هدف تامین مواداولیه ضروری مانند لیتیوم، نیکل و کبالت دفتری را در کانادا راه‌اندازی کند.
همچنین بحث مشارکت بین مرسدس‌بنز و شرکت‌های معدنی کانادایی نیز درمورد تامین هیدروکسید لیتیوم درحال بررسی است. راک‌تک‌لیتیوم نیز که دفتر مرکزی آن در ونکوور قرار دارد، امیدوار است از سال 2026 با سازنده آلمانی «برای عرضه سالانه حداکثر 10 هزار تن هیدروکسید لیتیوم» قراردادی امضا کند.
اولاف شولز، صدراعظم آلمان با این اعلامیه‌ها از «اثبات عالی همکاری» بین دو کشور دفاع کرد که‌ می‌تواند شرکت‌های دیگر را به‌سرمایه‌گذاری تشویق کند.
پیش از این در ماه مارس گروه خودروسازی Stellantis از ساخت یک کارخانه تولید باتری درمقیاس بزرگ در کانادا خبر داده بود.
رهبر آلمان در قالب یک سفر سه‌روزه به‌کانادا برای تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه انرژی اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =