FMC M4

ترکیب صندلی ۲+۲+۳ هم به مسافران فضای دلنشینی ارائه می‌دهد و هم آسایش آنها را با امکان کنترل آپشن‌ها و شخصی‌سازی‌های متنوع فراهم می‌کند. ا

به گزارش «اخبار خودرو»،تعداد انگشت‌شماری از خودروهای چندمنظوره یا MPV مجهز به نوع خاصی از صندلی‌ به‌نام «کاپیتان» هستند. در بسیاری از خودروها یک ردیف صندلی نیمکتی به فضای عقب اضافه و به‌جای آن فضای وسیعی برای حمل وسایل حذف می‌شود. اما ترکیب صندلی ۲+۲+۳ هم به مسافران فضای دلنشینی ارائه می‌دهد و هم آسایش آنها را با امکان کنترل آپشن‌ها و شخصی‌سازی‌های متنوع فراهم می‌کند. اگر سفرهایتان طولانی‌مدت است، این نوع صندلی‌ راحت‌ترین گزینه برای مسافران در خودروهای چندمنظوره است. وقتی از قابلیت خوابیدن و کنترل‌ آپشن‌ها برای تنظیم این صندلی‌ها استفاده می‌کنید، سواری بسیار بهتر می‌شود. هنگامی‌که در مسیرهای پرترافیک شهری هستیم، علاقه‌ای به نشستن روی صندلی ردیف دوم (به‌خصوص به عنوان سرنشین وسط) و تحمل فضا و آپشن‌های کمتر دشوار است، چه برسد به آنکه قرار باشد سفری طولانی را تجربه کنیم. اما این شرایط در مورد خودروهایی که مجهز به صندلی کاپیتانی هستند، کاملا فرق می‌کند. من اگر مجبور شوم به‌عنوان سرنشین وسط ردیف دوم بنشینم، قطعا از پایان سفر و خروج از کابین خوشحال می‌شوم. البته مزایای صندلی‌های کاپیتانی صرفا محدود به سرنشینان ردیف دوم نیست، بلکه این آرایش برای سرنشینان ردیف سوم هم آسایش بیشتری هنگام سوار و پیاده شدن فراهم می‌کند. بهترین نمونه چنین خودروهایی را می‌توان در جدیدترین محصول گروه خودروسازی فردا یعنی «FMC M4» مشاهده کرد.

FMC M4 محصول«خودروسازی فردا» با آرایش صندلی های ٢+٢+٣ به بازار می آید

ردیف دوم نیمکتی؛ یادگار دوران آمریکایی‌های کلاسیک
عبارت «خودرو کلاسیک آمریکایی» سدان‌های عظیم را در ذهن تداعی می‌کند؛ باله‌های دم، موتورهای بزرگ و در بسیاری از موارد صندلی‌های نیمکتی از جمله ویژگی‌های ثبت‌شده در حافظه ما هستند. حذف صندلی‌های نیمکتی از خودروهای آمریکایی را می‌توان برگی از تاریخ دانست که درس‌های مهمی را در زمینه ایمنی یادآور شدند. درواقع می‌توان این صندلی‌ها را ارثیه کالسکه‌های اسبی دانست. هرچند این صندلی‌ها برای حضور بیش از ظرفیت سرنشینان کارآیی زیادی داشتند، اما همین موضوع سبب حذف آن‌ها شد. از ‌سوی‌ دیگر با افزودن آپشن‌ها برای سرنشینان ردیف عقب دیگر امکان درنظر گرفتن فضا برای سرنشین وسط وجود نداشت؛ به‌همین ‌دلیل می‌توان خودرویی مانند «اف‌ام‌سی‌ام ۴» را که در ردیف دوم مجهز به‌صندلی‌های کاپیتانی به جای نیمکتی شده است، الگوی پیشرفت دانست. البته این نیمکت‌ها درخودروهای سه‌ردیفه دردسرهایی ایجاد می‌کنند؛ به‌عنوان‌مثال خروج سرنشینان ردیف سوم با پیاده‌شدن تمام سرنشینان ردیف امکان‌پذیر است.

FMC M4 محصول«خودروسازی فردا» با آرایش صندلی های ٢+٢+٣ به بازار می آید

مزایای صندلی‌های کاپیتانی در مقابل نیمکت ردیف دوم
«راحتی» و «دسترسی» دو دلیل اصلی برای استفاده از صندلی کاپیتانی در خودروهای MPV به‌عنوان صندلی‌های ردیف دوم است. اما اگر نیازی به‌حمل‌ونقل هفت، هشت یا 9 نفر ندارید، چرا باید وسیله‌نقلیه‌ای با این پیکربندی بخرید؟ البته شاید درآینده بخواهید از این فضا برای هدف دیگری استفاده کنید. بی‌تردید حذف نیمکت از ردیف دوم و جایگزینی آن با صندلی کاپیتانی باعث راحتی مسافران می‌شود. زیرا داشتن صندلی شخصی که امکان تکیه دادن به آن وجود دارد، قابل ‌تنظیم و دارای استراحت‌گاه‌های آرنج اختصاصی است، تنها راه برای تجربه سفرهای خانوادگی همراه با آسایش است. سرنشینان ردیف نهایی نیز با صندلی کاپیتانی دسترسی آسان‌تری به‌صندلی ردیف سوم خواهند داشت. سوار شدن و نشستن روی صندلی ردیف سوم بسیاری از خودروهای هفت‌نفره کار راحتی نیست؛ اما پیاده شدن از آن زمانی که خسته هستید شاهکار است! در همین زمینه فضای وسط بین صندلی‌های کاپیتانی دسترسی راحت‌تری نسبت ‌به‌نیمکتها ارائه می‌دهد. صندلی‌های کاپیتانی در خودروهای چندمنظوره امروزه برای مسافران مانند گهواره است؛ آن‌ هم در شرایطی که کیلومترها راه و ساعت‌ها رانندگی را در سفرهای بین‌شهری تجربه می‌کنید. بنابراین اگر با MPV سفری طولانی داشته باشید، طبیعتا صندلی کاپیتانی راحت‌تر است. علاوه‌بر این امروزه نحوه پیکربندی صندلی‌های ردیف دوم، فضایی را برای سرنشینان ردیف سوم برای نشستن و خروج با چند حرکت ارائه می‌کند؛ بنابراین صندلی دوم نیازی به‌حرکت ندارد. استفاده از صندلی‌های کاپیتانی در خودروهای RV یا کاروان‌های فول‌سایز نیز مرسوم است؛ زیرا امکان چرخش راننده و شاگردراننده را به‌سمت فضای داخلی برای بررسی شرایط و همراهی با سایر سرنشینان فراهم می‌کند. با این حال، فرض کنید تنها سرنشینان MPV شما و دوستتان هستید. در این صورت، صندلی‌های کاپیتان برای مسافرانی که گاه‌به‌گاه به‌شما می‌پیوندند، مناسب است. درآخر می‌توان به‌قابلیت چرخش و استفاده از تخت‌های سراسری در صندلی‌های کاپیتانی اشاره کرد که به‌عنوان یکی از قابلیت‌های جذاب FMC M4 شناخته می‌شود. در ادامه به‌مزایای صندلی کاپیتانی در چهار بخش اشاره می‌کنیم.

FMC M4 محصول«خودروسازی فردا» با آرایش صندلی های ٢+٢+٣ به بازار می آید

فضای کابین
مهم‌ترین مزیت خودرو با صندلی کاپیتانی، کابین جادار است. خودروهایی با ترکیب ۲+۲+۳ فضای خالی بیشتری در وسط ایجاد می‌کنند. این یک ویژگی متمایز هم برای راننده و هم برای سرنشینان به‌منظور دسترسی به‌صندلی‌های ردیف سوم است. مسافرانی که می‌خواهند در ردیف سوم بنشینند، به‌لطف پیکربندی صندلی‌های ۲+۲+۳ دیگر نیازی به‌تا کردن صندلی‌های ردیف دوم ندارند. همچنین به‌راحتی می‌توان از فضای خالی قسمت میانی تا انتهای خودرو عبور کرد.

سادگی در حرکت
جابه‌جایی صندلی‌های کاپیتانی بسیار راحت‌ است. به‌همین‌دلیل مسافرانی که در ردیف دوم می‌نشینند، به‌دلخواه خود فضای بیشتری در اختیار خواهند داشت. این شرایط بسیار راحت‌ است؛ به‌خصوص زمانی که در مسافت طولانی سفر می‌کنید. همچنین امکان ارائه آپشن‌های بیشتر در این فضا برای سرنشینان ردیف دوم فراهم می‌شود. خودرویی مانند FMC M4 مجهز به‌صندلی‌های ردیف دوم با امکان تنظیم برقی است.

FMC M4 محصول«خودروسازی فردا» با آرایش صندلی های ٢+٢+٣ به بازار می آید

راحتی برای کودکان و سالمندان
به‌عنوان مزیت سوم می‌توان گفت صندلی‌های کاپیتانی برای تمام سنین مناسب هستند. اگر فرزندتان سوار خودرویی با ظرفیت هفت‌سرنشین شود، دیگر نگران تحرک او نباشید؛ چراکه فضای بیشتری در خودرو در اختیار دارید تا او آزادانه حرکت کند. صندلی‌های کاپیتانی برای نصب صندلی کودک نیز مناسب‌تر هستند و ایمن‌تر محسوب می‌شوند. کابین جادار به‌دلیل چیدمان صندلی کاپیتانی برای افراد مسن نیز مناسب است؛ زیرا می‌توانید صندلی آن‌ها را به‌عقب حرکت دهید تا فضای وسیع‌تری فراهم شود؛ درنتیجه راحتی افزایش خواهد یافت.
آسایش بیشتر برای بدن و دست‌ها
استراحتگاه آرنج که روی صندلی‌های کاپیتانی نصب شده است، می‌تواند راحتی بیشتری برای مسافران فراهم کند. برخلاف صندلی‌های معمولی (نیمکتی) در خودروها، صندلی‌های کاپیتانی راحتی بیشتری را برای تکیه دست بدون آویزان شدن فراهم می‌کنند. همچنین این صندلی‌ها می‌توانند درحالت درازکش قرار بگیرند که این حالت درواقع بیشترین آسایش را برای مسافران به‌ارمغان می‌آورد.

استفاده از ترکیب 2+2+3 در FMC M4
استفاده از تریم چوبی در کابین MF فرداموتور نمادی از آسایش سرنشینان است. وقتی این تریم را نه‌تنها برای سرنشینان ردیف جلو، بلکه برای هر سه ردیف مشاهده می‌کنیم، درمی‌یابیم که سازنده فقط ظرفیت خودرو را افزایش نداده است. درواقع با نگاهی اجمالی به‌تجهیزات کابین خودرو، صندلی‌های کاپیتانی نشانه‌هایی از آسایش را منتقل می‌کنند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به‌میز کوچک و نگهدارنده لیوان اشاره کرد که خاطره سدان‌های سوپرلوکس فول‌سایز و لیموزین‌ها را زنده می‌کند. چنین ایده‌ای برای ارائه تجهیزات سبب شده است توقع مشتری بالا برود؛ زیرا با دیدن چنین کابینی، مقایسه آن را با سایر خودروهای موجود در بازار فراموش خواهد کرد.

FMC M4 محصول«خودروسازی فردا» با آرایش صندلی های ٢+٢+٣ به بازار می آید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

آخرین اخبار