تارا

آمارهای منتشرشده ازسوی شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و شرکت ایساکو، بیانگر رضایت خریداران تارا از قوای محرکه این محصول و بلوغ ایران‌خودرو در توسعه موتور و گیربکس و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی است

به گزارش «اخبار خودرو»،آمارهای منتشرشده ازسوی شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و شرکت ایساکو، بیانگر رضایت خریداران تارا از قوای محرکه این محصول و بلوغ ایران‌خودرو در توسعه موتور و گیربکس و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی است. براساس آمارها و گزارش‌های شرکت ایساکو، از ابتدای تیرماه امسال و هم‌زمان با اجرای طرح تحول کیفیت محصول و خدمات گروه صنعتی ایران‌خودرو و گارانتی قوای محرکه تارا تاکنون ۲۴۴۹ دستگاه از این محصول تحویل مشتریان شده که از این تعداد، موردی با ایراد موتوری مراجعه نداشته و با ایراد گیربکس نیز تنها دو خودرو به شبکه خدمات مراجعه داشته است. بر پایه این گزارش، از مجموع تولید ۲۴۴۹ دستگاه خودرو تارا در بازه زمانی تیرماه تاکنون، در مجموع ۸۶۷ پذیرش گارانتی به شبکه نمایندگی‌ها صورت گرفته است که ارائه خدمت به ۹۰درصد آن‌ها در کمتر از ۴۸ساعت انجام و خودرو پس از آن ترخیص شده و ۱۰درصد باقیمانده که مدت زمان انتظار آن‌ها برای ترخیص خودرو بیش از دو روز بوده است، مشمول دریافت بسته‌های جبرانی شده‌اند.

از ۲۷۹ پروژه ارتقای کیفی تا گارانتی قوای محرکه تارا
از بهمن‌ماه سال گذشته، برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی تعریف و اجرا شده است. بر همین اساس، پس از تعریف ۲۷۹ پروژه کیفی طرح تحول کیفیت ایران‌خودرو و از تیرماه سال جاری با گارانتی قوای محرکه خودرو تارا، این طرح به مرحله اجرا درآمد و قرار است به ترتیب سایر محصولات این خودروساز مشمول این گارانتی شود. سهراب برفروشان، رئیس هیات‌مدیره ساپکو درباره ۲۷۹ پروژه‌ای که برای ارتقای کیفیت در زنجیره تولید خودرو تعریف و جاری شده است، گفت: «هفت محصول جدید که قادر به پاسخگویی استانداردهای ۸۵گانه و رقابت با محصولات مشابه هستند، تولید و عرضه خواهند شد و ۷۳ پروژه برای محصولات در حال تولید در حوزه قوای محرکه، گیربکس، رنگ، استحکام و دوام بدنه نیز در حال اجراست که ثمرات این پروژه‌ها در نیمه‌دوم امسال مشخص می‌شود.» وی با بیان این‌که ۱۹۹ پروژه دیگر تا پایان سال پیاده‌سازی خواهد شد، افزود: «تعامل با سازنده‌ها برای افزایش کیفیت قطعات، افزایش نظارت‌های سازمانی و اداری در زنجیره تولید و تامین و عرضه مستمر قطعات باکیفیت به خطوط تولید و شبکه خدمات پس از فروش و ارتقای سیستم‌ها و به‌روزرسانی خطوط تولید از مهم‌ترین پروژه‌هاست.» معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو طرح تحول کیفیت را طرحی فراگیر برای تمامی محصولات تولیدی ایران‌خودرو دانست و گفت: «این طرح در مرحله نخست برای خودرو تارا به اجرا گذشته شده است و در آینده با ارزیابی و بررسی شرایط تولید و کیفیت، دیگر محصولات نیز به مرور مشمول آن خواهند شد.»
گارانتی قوای محرکه هایما پس از تارا
گروه صنعتی ایران‌خودرو با مجموع اقداماتی مانند تولید خودرو به‌صورت کامل و عبورمستقیم از ابتدای خردادماه توانسته است کیفیت محصولات تولیدی را تا ۲۵درصد افزایش دهد. همچنین تولید و توسعه هفت محصول جدید تا پایان سال، گارانتی قوای محرکه خودرو هایما پس از خروج خودرو تارا از مرحله آزمایشی گارانتی شش‌ماهه و نیز کاهش مدت‌زمان ایده تا طراحی و تولید انبوه محصولات به ۱۸ماه ازجمله اقداماتی هستند که ایران‌خودرو از بهمن‌ماه سال گذشته پایه‌ریزی کرده است و در جهت تحقق آن‌ها گام برمی‌دارد.

برنامه‌های چهارگانه طرح تحول کیفی ساپکو
در راستای ارائه برنامه‌های چهارگانه طرح تحول کیفی شرکت ساپکو در سال ۱۴۰۱، اصلاح استراتژی‌های تامین ساپکو بر مبنای گروه‌بندی مهندسی قطعات، ایجاد تمایز نظام‌مند در سیاست‌های تامین قطعات بین گروه‌های مختلف و کاهش دست‌کم ۳۰درصدی PPM شش ماهه خط تولید (برگشتی قطعه در یک میلیون) مورد انتظار است. دومین برنامه طرح تحول کیفی، بهبود فرآیند شناسایی و رفع ایرادات حاد کیفی با تشکیل تیم‌های تخصصی واکنش سریع در سطح «سیستم خودرویی» است. با این رویکرد، بهبود دست‌کم ۳۰درصدی شاخص C100 سه‌ماهه (برگشتی یک‌ساله گارانتی از خدمات پس از فروش)، کاهش زمان ماندگاری خودرو در نمایندگی و کاهش مراجعه به نمایندگی در خودروهای هدف با کارکرد کمتر از شش‌ماه یا ۱۰هزار کیلومتر کارکرد برنامه‌ریزی شده است. برنامه سوم؛ اتصال آنلاین موارد کیفی شبکه از نمایندگی به سازنده است که در صورت بروز ایراد در خط تولید یا شبکه تامین، مطابق دستورالعمل جرایم کیفی با سازنده برخورد خواهد شد؛ افزایش رضایت مشتری به‌واسطه افزایش حساسیت زنجیره تامین و تسریع در شناسایی و رفع ایراد و مدیریت بهینه هزینه‌های گارانتی در این برنامه مد نظر قرار گرفته است. تشدید نظارت کیفی بر تامین‌کنندگان دارای قطعه با نمره عملکرد کمتر از ۷۵ نیز چهارمین برنامه در راستای بهبود دست‌کم ۳۰درصدی نمره عملکرد سازندگان حائز ریسک است که پیرو الزامات طرح تحول کیفی در سال ۱۴۰۱، قطعات تنها با کیفیت یکنواخت و با الزامات تعریف‌شده پذیرفته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =