روغن موتور

متاسفانه با افزایش قیمت روغن‌موتور در بازار هم عرضه روغن‌های تقلبی هم افزایش یافت و همچنین قیمت حمل‌ونقل بالا رفته است. از این رو با افزایش روغن تقلبی در بازار تشخیص اصل یا فیک (تقلبی‌) بودن به مراتب سخت‌تر شده است به طوری که بسته‌بندی روغن‌های تقلبی بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: «خوشبختانه عرضه روغن‌موتور نسبت‌به روزهای گذشته بهبود یافته و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.» علیرضا نیک‌آیین ادامه داد: «متاسفانه با افزایش قیمت روغن‌موتور در بازار هم عرضه روغن‌های تقلبی هم افزایش یافت و همچنین قیمت حمل‌ونقل بالا رفته است. از این رو با افزایش روغن تقلبی در بازار تشخیص اصل یا فیک (تقلبی‌) بودن به مراتب سخت‌تر شده است به طوری که بسته‌بندی روغن‌های تقلبی بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود.»
به‌گفته او، این موضوع ضربه بزرگی را به تعمیر خودرو خواهد زد. به‌عنوان‌مثال تعمیرکار گیربکس و موتور خودرو را تعمیر کرده، اما وقتی از روغن تقلبی استفاده ‌شود، خودرو بعد از چند کیلومتر خراب شده و باید راهی تعمیرگاه شود.
وی ادامه داد: «متاسفانه در این زمینه نظارت نیست بنابراین باید واحدهای نظارتی تمرکز بیشتری روی مراکز توزیع روغن دارند تا مانع ورود روغن‌های تقلبی به بازار شوند.»
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو ادامه داد: «خوشبختانه عرضه روغن‌موتور نسبت‌به روزهای گذشته بهبود یافته است و هیچ کمبودی در این بین وجود ندارد. فروش تحمیلی کالا باعث می‌شود مشکلات زیادی برای واحدهای صنفی و مردم به وجود بیاید، کارخانه‌ها عرضه را کم کرده‌اند و در عین‌حال فروش تحمیلی دارند. به‌عنوان‌مثال می‌گویند در کنار هر یک کارتن روغن‌موتور باید ۵ کارتن ضدیخ ببرید که خوشبختانه این موضوع هم برطرف شده است. امیدواریم کارخانه‌ها عرضه را زیاد کنند تا مردم دچار
مشکل نشوند.»
به‌نظر می‌رسد عرضه مستقیم محصولات توسط چهار پالایشگاه‌دار کشور به‌صورت اینترنتی یا در محل‌های مشخص، از دلایل مهم ایجاد جو آرام فعلی در بازار روانکارها باشد. البته در این میان برخی بنکداران به خاطر سیاست‌های نادرست برخی تولیدکنندگان متضرر شدند که باید برای رفع این مشکلات نیز چاره‌ای اندیشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =