بازار خودرو

روز گذشته بازار خودرو در دو گروه داخلی و چینی روند کاملا نزولی داشت و این درحالی است که خودروهای خارجی پریمیوم و لوکس در این بازه زمانی از قیمت و بهای تثبیت‌شده‌ای بهره‌مند بودند و با تغییر خاصی مواجه نشدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته بازار خودرو در دو گروه داخلی و چینی روند کاملا نزولی داشت و این درحالی است که خودروهای خارجی پریمیوم و لوکس در این بازه زمانی از قیمت و بهای تثبیت‌شده‌ای بهره‌مند بودند و با تغییر خاصی مواجه نشدند. از طرفی در گروه خودروهای چینی، لاماری ایما که یکی از جدیدترین محصولات چینی در بازار محسوب می‌شود، با قیمت یک‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان در بازار آزاد رقیب می‌طلبد. لاماری ایما که محصول جدید شرکت آرین‌پارس‌موتور است، با ورود به‌بازار در ردیف قیمت یک‌میلیارد تا یک‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان رقیبان زیادی دارد که قطعا می‌توانند کار را برای هم سخت کنند. مهم‌ترین رقیبان این خودرو در این بازه قیمتی چری تیگو 7 IE، فونیکس تیگو 7 پرو اکسلنت، جک S5 نیوفیس، دیگنیتی، فیدلیتی 5 نفره و فیدلیتی 7 نفره بوده و با کمی اختلاف قیمت بیشتر فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم نیز می‌تواند رقیبی سرسخت برای این خودرو در بازار آزاد باشد. در این میان در بازار روز گذشته خودروهای داخلی در کنار ثبات بها، با کاهش یک تا 3 میلیون‌تومانی قیمت نیز مواجه شدند. جایی که خوشبختانه باید گفت هیچ افزایش قیمتی در بازار خودروهای داخلی دیده نمی‌شود و این گروه از خودروها روندی کاملا نزولی را به‌نام خود ثبت کردند. بازار خودروهای چینی نیز اغلب با ثبات قیمت همراه بودند و تنها 3 خودرو در این گروه کاهش قیمت را تجربه کردند. بر این اساس بهای خودرو فیدلیتی (تیپ 2) 7 نفره با 2 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 203 میلیون‌تومان، هایما S5 جدید با یک‌میلیون‌تومان کاهش به 835 میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با 3 میلیون‌تومان کاهش به 975 میلیون‌تومان در بازار آزاد رسید. خودروهای خارجی پریمیوم و لوکس در بازار آزاد بهترین روزها را سپری می‌کنند و با ثبات قیمت در بازار بدون هیچ تغییری به‌کار خود ادامه می‌دهند. خوشبختانه باید گفت در هیچ گروه خودرویی در روز گذشته افزایش قیمت و تغییرات الاکلنگی بهای خودرو را شاهد نبودیم و بازار مسیر کاملا یکنواختی را به‌لحاظ تغییرات نرخ طی کرد.
کاهش قیمت خودروهای داخلی و چینی و ثبات قیمت خارجی‌ها در بازار روز گذشته کاملا برخلاف روند افزایشی نرخ ارز بود و این این درحالی است که ارز در بازه زمانی یادشده با نرخ 30 هزار و 500 تومان کارش را آغاز کرد و ضمن رسیدن به‌سقف 30 هزار و 650 تومان (درحالی که روز شنبه حدود 30 هزار و 380 تومان بود) با تجربه دوباره قیمت 30 هزار و 500 تومان، درنهایت در ساعات پایانی روز با نرخ 30 هزار و 700 تومان به‌کار خود پایان داد. درنهایت می‌توان گفت هر روز درحالی با این روند مواجهیم که آثار آن روی قیمت انواع خودرو در ساعات اولیه روز بعد به‌خوبی قابل مشاهده است. درچنین شرایطی که بازار خودروهای داخلی بدون توجه به‌نرخ ارز و بدون هیچ‌توجیهی نوسان قیمت را متحمل می‌شود، قطعا نظارت بیشتر مسئولان حوزه خودرو را طلب می‌کند تا در این بخش از بازار نیز همانند خودروهای خارجی شاهد ثبات نسبی قیمت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =