کد خبر: 242060
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
گروه مپنا و شرکت مکو در نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی مشترک ایران و ونزوئلا

گروه مپنا و شرکت مکو که در نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی مشترک ایران و ونزوئلا حضور پیدا کرده بودند، نسخه برقی سدان PS1 کرمان موتور در این رویداد به نمایش گذاشتند.

به گزارش «اخبار خودرو» ، در این نمایشگاه شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو هم حضور داشتند و برخی محصولات خود را جهت عرضه به بازار ونزوئلا معرفی کردند.

شرکت مکو که زیرمجموعه گروه مپنا است و در زمینه خودروهای برقی فعالیت می کند، یکی دیگر از حاضران ایرانی این نمایشگاه بود که در این رویداد نسخه برقی سدان PS1 کرمان‌موتور را معرفی کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده، دولت ونزوئلا از پروژه های برقی گروه مپنا استقبال کرده و این شرکت مکو خواسته است تا زیرساخت های مورد نظر برای خودروهای پاک را در این کشور توسعه دهد.

سدان PS1 برقی که بر اساس پلتفرم جک J4 است، به یک پیشرانه برقی مرکزی با توان ۱۲۰ کیلووات (۱۶۰ اسب بخار) و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر مجهز است و به صورت یکپارچه این توان به چرخ های جلو منتقل می شود.

با هر بار شارژ باتری های ۴۱ کیلووات ساعت این خودرو، می‌توان مسافت نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر را طی کرد.

همچنین با توجه به فرایند بازیافت انرژی از ترمزگیری و شتاب منفی، جک J4 برقی کرمان‌موتور و مپنا می‌تواند در بهترین حالت مسافت نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر را با هر بار شارژ بپیماید.

این خودرو به دو ورودی شارژر مجهز است و می تواند در حالت شارژ سریع، ظرفیت ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری ها را طی کمتر از ۴۵ دقیقه پر کند. همچنین در حالت شارژ معمولی، ظرفیت کامل باتری در پنج ساعت و نیم تکمیل می شود.

شرکت مکو گروه مپنا باتری های J4 برقی را کف خودرو قرار داده اند و به این ترتیب، فضای بار عقب به صورت کامل حفظ شده است. همچنین رایانه مدیریت باتری، قوای محرکه و مدارها به‌صورت یکپارچه و طبق فناوری های جدید، در بخش جلوی خودرو نصب شده‌اند.

جک J4 برقی مپنا و کرمان ‌موتور به فناوری آب خنک مجهز است که می‌تواند تطبیق حداکثری را شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشد.

فناوری آب خنک باتری و پیشرانه الکتریکی برقی، یکی از جدیدترین راهکارها برای افزایش بازدهی خودروهای الکتریکی است.

قوای محرکه و باتری‌های جک J4 برقی به مدت ۸ سال توسط مپنا گارانتی می شوند و طول عمری نزدیک به ۱۲ سال را دارند. همچنین باتری ‌ها پس از پایان عمر مفید خود، با ارزشی نزدیک به ۶۰ درصد باتری‌های نو معاوضه می شوند.

کرمان‌موتور برنامه دارد تا J4 برقی را با ظاهری مشابه به پلت‌فرم PS1 به بازار معرفی کرده و این سدان برقی را با ظاهری فیس لیفت و امکانات بیشتر به بازار عرضه کند. گفته می شود این خودرو در ابتدای سال ۱۴۰۲ آماده تولید می شود.

در حال حاضر تست‌های J4 برقی توسط مهندسان مپنا برگزار شده و استانداردهای لازم برای این خودرو دریافت شده است.

اهمیت پروژه جک J4 برقی کرمان موتور و مپنا به موضوع سرعت پیشرفت بخش خصوصی ارتباط دارد و می‌بینیم که این خودروساز خصوصی در همکاری با یک شرکت دانش‌بنیان، سریع تر از سایر خودروسازان به خودرو برقی بومی رسیده است.

باید توجه کرد؛ فناوری مدیریت برق، تولید و چیدمان باتری‌ها و ساخت قوای محرکه توسط شرکت مکو گروه مپنا داخلی‌سازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =