کد خبر: 242099
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
kmc j7

جی 7 که جدیدترین محصول شرکت کرمان موتور به حساب می آید، یک لیفت بک سایز کامپکت بوده که در تاریخ چهارم مردادماه سال جاری رونمایی شد و اکنون شاهد عرضه آن در بازار ایران هستیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،کی.ام.سی جی 7 را باید جدیدترین خودرو سواری حال حاضر بازار دانست. جی 7 که جدیدترین محصول شرکت کرمان موتور به حساب می آید، یک لیفت بک سایز کامپکت بوده که در تاریخ چهارم مردادماه سال جاری رونمایی شد و اکنون شاهد عرضه آن در بازار ایران هستیم. از جمله رقبای اصلی جی‌7 در رده خودروهای سواری سایز کامپکت می‌توان به فونیکس آریزو 6 پرو اشاره کرد که در سال 2021 معرفی شده است. در این اینفوگرافیک به 10 دلیل برای انتخاب این سدان جدید بازار ایران اشاره می‌کنیم:

1- 172 اسب بخار قدرت

از برگ های برند ه KMC جی 7 نسبت به رقبای نزدیک خود در بازار خودرویی ایران، بازده بهتر موتور آن است. موتور4 سیلندر 1.5 لیتری توربو این لیفت بک اسپرت 172 اسب بخار قدرت تولید می کند که حدود 16اسب‌بخار قوی تر از پیشرانه رقبا با موتوری مشابه است. در اصل جی 7 به ازای هر لیتر حجم موتور 114.74 اسب‌بخار نیرو تولید می کند که بیشتر از رقباست و نشان از مهندسی بهتر این خودرو دارد.

2- لذت رانندگی با گیربکس دوکلاچه

جی 7 از پلت فرم دیفرانسیل جلو و موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ بهره می برد با این تفاوت که حجم موتور جی7 به صورت دقیق 1499 سی سی بوده که حدود یک سی‌سی بیشتر از آریزو 6 پرو است اما مهم تر از این اختلاف، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه این لیفت بک اسپرت و جوان‌پسند است که نسبت به گیربکس CVT رقبا عملکرد به مراتب بهتری را به نمایش می‌گذارد و لذت رانندگی را بیشتر می‌کند.

3- خاص در بخش کابین

استفاده از مانیتور عمودی، ترند این روزهای بازار جهانی بوده و خودروسازان مطرح و بزرگی همچون مرسدس در مدل پرچمدار خود یعنی S کلاس از آن بهره گرفته‌اند. در کابین جی 7 نیز شاهد استفاده از این سبک طراحی جدید در قسمت داشبورد هستیم و این لیفت‌بک اسپرت با مانیتور بزرگ عمودی خود از فضای کاملا متفاوت و مدرنی نسبت به رقبا بهره می برد. طراحی مدرن و اسپرت نمای بیرون جی 7 در کابین نیز رعایت شده است.

4- زیباترین خودروی سواری بازار

جی 7 نه تنها جذاب تر از رقبای خود بوده، بلکه باید آن را جذاب‌ترین و سرکش‌ترین خودروی سواری حال حاضر بازار دانست. فرم طراحی متفاوت این لیفت‌بک نسبت به رقبا، آن را به گزینه اسپرت‌تری بدل کرده است. چراغ‌های LED عقب به‌صورت پیوسته بر روی صندوق عقب در واقع الهام‌گرفته از همان طراحی روز خودروهای اروپایی است.

5- بزرگترین در کلاس خود

همانطور که گفتیم KMC جی 7 در کلاس خودروهای سواری سایز کامپکت قرار می گیرد و در حال حاضر در بازار ایران رقبایی برای خود دارد.اگر بخواهیم این خودرو سواری را از نظر ابعاد با خودروهای رقیب مقایسه کنیم باید گفت جی‌7 با 4.780 متر طول و 1.492 متر ارتفاع نسبت به رقبای خود اندکی بزرگ‌تر بوده و از نظر عرض بدنه نیز فقط با 5میلی‌متر اختلاف از آن ها کوچک‌تر است. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت جی 7 در مجموع بزرگ‌ترین ابعاد را نسبت به رقبایش دارد.

6- بازار خرید و فروش مناسب

تجربه KMC نشان داد کرمان‌موتور معمولا سیاست‌های فروش مناسبی را درمسیر بازاریابی محصولاتش به کار می‌گیرد. درواقع قیمت‌گذاری صحیح، استفاده از استراتژی افزایش قیمت پلکانی، مشوق‌های فروش (فروش اقساطی) و بازاریابی موفق و صحیح از جمله اقداماتی است که ظرف تنها یک سال محصولات را به لیدر بازار تبدیل می‌کند و نبض فروش در این بازار را در اختیار می گیرد و از رقبا جلو می‌افتد. در مورد محصول جی 7 نیز باید گفت اگرچه بهای ریالی این خودرو از رقبایش بیشتر است اما به دلیل کیفیت خوب محصولات شرکت کرمان موتور و امکانات مناسب این خودرو می‌توان به آینده بازار آن در این کلاس امیدوار بود.

7- احتمالا سریعترین

در حال حاضر عدد دقیقی برای شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت KMC جی 7 و رقبای آن اعلام نشده اما با توجه به دیگر اعداد و ارقام موجود در بخش فنی و همچنین تقسیم وزن به گشتاور (1 الی 10) یا نسبت قدرت به وزن می‌توان پیش‌بینی کرد این لیفت‌بک اسپرت تبدیل به سریع ترین خودروی سواری حال حاضر بازار کشور شود. علاوه بر این عملکرد گیربکس دوکلاچه این لیفت بک نیز بهتر از گیربکس CVT سایر حریفان است.

8- جی 7 با آپشن های مدرن

KMC جی 7 از نظر سطح امکانات رفاهی تقریبا چیزی برای ارائه به سرنشینان کم ندارد. شرکت کرمان‌موتور جدیدترین محصول خود را با آپشن های امروزی به بازار عرضه می کند که نیاز های مشتریان امروزی را به خوبی پاسخگوست. در این بخش به دلیل محدودیت فضا امکان پرداختن به تک تک امکانات این خودرو و مقایسه اش با رقیبان فراهم نیست و صرفا می توان از جی 7 به عنوان یکی از خوش آپشن ترین خودروهای حال حاضر بازار خودرویی ایران نام برد. امکاناتی که هم رفاه بیشتر برای سرنشینان به ارمغان آورده و هم ایمنی بالاتر.

9- پیمایش مسافت بیشتر با جی 7

طبق اعلام شرکت، جی‌7 در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 6.9 لیتر بنزین مصرف می کند. با توجه به حجم مخزن سوخت 55 لیتری که برای این خودرو در نظر گرفته شده، با هر بار سوختگیری کامل می توانید حدود 797 کیلومتر مسافت طی کنید. این در حالی است که این امکان پیمایش با خودروهای رقیب برای شما فراهم نیست و میزان پیمایش با آنها اندکی کمتر است.

10- گشتاور بیشتر از مرسدس

KMC جی 7 از دل موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو GDIخود 280 نیوتن متر گشتاور استخراج می کند که عدد قابل توجهی است. گشتاور این لیفت بک 50 نیوتن متر بیشتر از گشتاور فونیکس آریزو 6 پرو است که نشان از اختلاف زیاد این خودرو نسبت به نزدیک ترین رقبایش در بازار دارد. ماجرا زمانی جالب می شود که بدانید، مرسدس‌بنز E200 سدان مدل 2016 با موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو در بازار ایران 270 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند که 10 نیوتون متر کمتر از جی 7 است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =