بازار خودرو

بازار خودروهای داخلی در روز گذشته هم‌زمان با ریزش نرخ ارز کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد. به‌گونه‌ای که این مساله نه‌تنها درمورد خودروهای داخلی بلکه در برخی مدل‌های چینی و خارجی نیز تجربه و مشاهده شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودروهای داخلی در روز گذشته هم‌زمان با ریزش نرخ ارز کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد. به‌گونه‌ای که این مساله نه‌تنها درمورد خودروهای داخلی بلکه در برخی مدل‌های چینی و خارجی نیز تجربه و مشاهده شد. البته این کاهش قیمت درمورد برخی خودروهای داخلی به‌شدت محسوس بود. جایی که سمند EF7 دوگانه با 13 میلیون‌تومان افت بها، بیشترین تغییر را در میان خودروهای داخلی از آنِ خود کرد. البته باید گفت تغییر نرخ ارز در روز گذشته چندان محسوس نبود که بازار خودرو بخواهد دستخوش تغییرات این‌چنینی بشود، اما به‌هرحال افت بهای 300 تومانی نرخ ارز از روز گذشته به‌سقوط قیمت خودرو تا حد زیادی دامن زد. در این میان خودروهای لوکس در بازار روز گذشته نه‌تنها افت قیمت را تجربه نکردند، بلکه در برخی مدل‌ها نیز شاهد افزایش بهای 50 میلیون‌تومانی بودیم. درگروه خودروهای داخلی علاوه‌بر سمند EF7 دوگانه که کاهش قیمت 13 میلیون‌تومانی را در بازار تجربه کرد، پژو 405 SLX با 11 میلیون‌تومان کاهش بها و پژو 207 دو رنگ MC نیز با 8 میلیون‌تومان افت قیمت در بازار بیشترین تغییر را در این گروه خودرویی رقم زدند. همچنین در گروه خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای 7 میلیون‌تومانی هایما S7 پلاس و 5 میلیون‌تومانی کی‌ام‌سی T8 بودیم. اما روز گذشته دو خودرو فونیکس تیگو 7 پرو اکسلنت و فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم برخلاف روند کاهشی بازار افزایش قیمت 10 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که بهای تیگو 7 پرو اکسلنت با این افزایش قیمت به‌یک‌میلیارد و 310 میلیون و تیگو 8 پرو پریمیوم به‌یک‌میلیارد و 870 میلیون‌تومان رسید. همچنین درمیان خودروهای خارجی پریمیوم نیز تنها دو خودرو دستخوش تغییر قیمت شدند. جایی که کیا سراتو 2000 مونتاژ با 10 میلیون‌تومان کاهش بها با قیمت یک‌میلیارد و 240 میلیون‌تومان معامله شد و در سمت دیگر بهای مزدا 3 با 5 میلیون‌تومان افزایش به‌یک میلیارد و 490 میلیون‌تومان رسید. درمیان خودروهای خارجی لوکس نیز تنها دو مدل از برند فولکس‌واگن تغییر قیمت را تجربه کردند. فولکس تیگوان و فولکس پاسات هرکدام با 50 میلیون‌تومان افزایش قیمت در بازار قیمت‌گذاری شدند.
روز گذشته خودروهای داخلی افت بهای یک تا 13 میلیون‌تومانی را تجربه کردند و خوشبختانه افزایش قیمت خاصی در این گروه خودرویی مشاهده نشد. در گروه خودروهای چینی نیز افت بهای 2 تا 7 میلیون‌تومانی را شاهد بودیم و همچنین خودروهای تیگو 7 و تیگو 8 با افزایش قیمت 10 میلیون‌تومانی مواجه شدند. همان‌طور که ذکر شد، در میان خودروهای خارجی پریمیوم نیز افت بهای 10 میلیون‌تومانی و افزایش قیمت 5 میلیون‌تومانی را درمورد دو مدل خودرو شاهد بودیم. همچنین درمیان خودروهای خارجی لوکس نیز شاهد افزایش قیمت 50 میلیون‌تومانی در برخی مدل‌ها بودیم.
روز گذشته با توجه به‌ریزش نرخ ارز و نوسان آن در کانال 32 هزارتومان، شاهد افت بهای چشمگیر برخی خودروها بودیم و بر این اساس ارز در بازار روز گذشته با 32 هزار و 600 تومان کارش را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند نزولی بهای آن به 32 هزار و 420 تومان رسید، در ادامه روز سیر صعودی به‌خود گرفت و نرخ آن به 32 هزار و 550 تومان رسید و درنهایت با قیمت 32 هزار و 500 تومان به‌کارش پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =