تنها علت مشکلاتی مثل عدم‌نمایش دورموتور و عدم‌گاز خوردن موتور پس از گرم شدن خودرو، خرابی یکی از سنسورهاست. به‌بیان دیگر اگر سنسور دورموتور خودرو شما معیوب شده باشد، این اشکال را به‌وجود می‌آورد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تنها علت مشکلاتی مثل عدم‌نمایش دورموتور و عدم‌گاز خوردن موتور پس از گرم شدن خودرو، خرابی یکی از سنسورهاست. به‌بیان دیگر اگر سنسور دورموتور خودرو شما معیوب شده باشد، این اشکال را به‌وجود می‌آورد. زیرا یکی از وظایف این سنسور نمایش دادن دورموتور روی صفحه‌ کیلومترشمار است و درصورت خرابی این سنسور دیگر دورموتور روی صفحه‌ کیلومترشمار به‌نمایش در نمی‌آید. در ادامه باید ECM موتور به‌دستگاه دیاگ متصل شود و توسط تکنسین و شخص متخصص عیب‌یابی صورت گیرد. در این صورت احتمالا خطای سنسور دورموتور وجود خواهد داشت و تعویض این سنسور باید توسط شخص متخصص و در نمایندگی صورت گیرد. همچنین درنظر داشته باشید که یکی از بارزترین مشکلات درمورد خرابی سنسور دورموتور این است که پس از گرم شدن موتور، دور موتور به‌درستی بالا نمی‌رود و به‌اصطلاح خودرو شما گاز نمی‌خورد.
با این وجود برای رفع مشکل باید این سنسور تعویض شود. قطعه‌ای مکانیکی با نام کنیستر در خودروهای انژکتور وجود دارد که دارای یک شیر برقی است و بخارات ناشی از فراریت بنزین را جذب کرده و آن‌ها را به‌مدار سوخت‌رسانی برمی‌گرداند. اگر شیر برقی کنیستر خراب باشد، بخارات بنزین همراه با خود بنزین وارد مانیفولد شده و سبب خفه شدن و بد کارکردن موتور می‌شود. درادامه بخارات ناشی از فراریت بنزین که در هوای بسیار سرد در کارکرد موتور تاثیر می‌گذارد، توسط کنیستر جذب نمی‌شود و منجر به بد کارکردن موتور و به‌سختی روشن شدن آن می‌شود. در این شرایط برای رفع مشکل باید کنیستر و مخزن آن تعویض شوند. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر سنسور دریچه‌گاز نیز با اشکال مواجه شده باشد، این مشکل می‌تواند در ایجاد تاخیر برای روشن شدن موتور نیز موثر باشد. بنابراین در ادامه، این سنسور و سوکت مربوط به آن نیز باید بررسی شود.
درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت خودرو شما از سیستم کمکی هیدرولیک فرمان بهره می‌برد و در سیستم فرمان هیدرولیک، اگر جسمی وارد پمپ شده باشد و به‌مدار هیدرولیکی برسد، در زمان گردش فرمان به‌دلیل حرکت روغن هیدرولیک در کانال، صدا به‌وجود می‌آید. بنابراین باید جعبه‌فرمان خودرو شما باز و این مورد به‌دقت بررسی شود. اما در نظر داشته باشید که علت صدای تولیدی از فرمان می‌تواند به‌خرابی پمپ هیدرولیک نیز مربوط باشد؛ زیرا اگر پمپ هیدرولیک معیوب شده باشد، در زمان گردش فرمان صدای زیادی تولید می‌شود که این یعنی پمپ توانایی رساندن روغن‌هیدرولیک مورد نیاز به‌سیستم را ندارد.
در مرحله دوم عیب‌یابی باید پمپ مورد بررسی قرار گیرد. اما این نکته را فراموش نکنید که خرابی اورینگ داخل پمپ نیز می‌تواند این مشکل را به‌وجود آورد. بنابراین با مراجعه به‌تعمیرگاه و بررسی کامل شرایط از سوی مکانیک، بهتر است به‌منظور برطرف شدن صدا اورینگ داخلی پمپ تعویض شود. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که روغن‌هیدرولیک خودرو پس از 25 هزار کیلومتر نیاز به‌تعویض دارد؛ بنابراین برای عملکرد بهتر و جلوگیری از خرابی‌های بیشتر، روغن‌هیدرولیک فرمان خودرویتان باید تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =