ایستگاه تعویض باتری

تعویض باتری. خودروهای مختلف با قابلیت تعویض در بخش‌های مختلف اکنون وارد بازار می‌شوند و شرکت‌های خودروساز بزرگ به‌سمت استفاده از باتری‌هایی با قابلیت تعویض حرکت‌ کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شارژ سنتی وسایل نقلیه الکتریکی مبتنی بر کابل اکنون با راه‌حل دیگری تکمیل شده است: تعویض باتری. خودروهای مختلف با قابلیت تعویض در بخش‌های مختلف اکنون وارد بازار می‌شوند و شرکت‌های خودروساز بزرگ به‌سمت استفاده از باتری‌هایی با قابلیت تعویض حرکت‌ کرده‌اند. این اقدام سبب می‌شود شارژ خودروها با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین باتری‌ها با تغییر تکنولوژی قابلیت ارتقا پیدا کنند. حل این مشکل به‌نوبه خود سرعت پذیرش خودروهای برقی را افزایش خواهد داد.
براساس آمارها در سال 2021، هشت درصد از باتری تمام خودروهای برقی چینی قابلیت تعویض داشتند و تمام آن‌ها یک چیز مشترک دارند - یک بسته باتری قابل شارژ، قابل تعویض و البته قابل ارتقا. برخلاف خودروهای برقی با باتری ثابت، چنین خودروهایی که قابلیت تعویض دارند می‌توانند درعرض 3 تا 5 دقیقه از باتری کاملا شارژشده برخوردار شوند. گزارش IDTechEx چشم‌انداز فعلی بازار را برای تعویض خودروها، خودروهای دو و سه‌چرخ و بخش‌های سنگین تجاری بررسی می‌کند. تجزیه و تحلیل اجزای مکانیکی در ایستگاه‌های سوآپ توسط رهبران بازار مانند Nio و Aulton و همچنین برخی از بازیگران نوظهور مانند Ample و Power Swap در این گزارش آمده است.
در این گزارش جامع به‌تحلیل بازار خودروهای برقی و باتری‌های سوآپ طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پرداخته شده و به‌مزایای تعویض باتری اشاره شده است. بسیاری از دارندگان خودروهای برقی برای شارژ آن‌ها، خودروها را به‌برق وصل می‌کنند که البته ساعت‌ها طول می‌کشد. به‌طور کلی، شارژرهای سریع اکنون می‌توانند باتری را تا 80 درصد در کمتر از نیم ساعت شارژ کنند. اما ظرف نیم ساعت، برخی از ایستگاه‌های تعویض باتری می‌توانند ده‌ها دستگاه خودرو را تا صددرصد شارژ کنند. درمورد خودروهای سواری، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، نیازی به‌دخالت کاربر نیست؛ بنابراین راننده می‌تواند به‌راحتی در داخل خودرو الکتریکی خود بنشیند و نگران جابه‌جایی کابل‌های سنگین نباشد. گزارش IDTechEx فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌های آب و برق، تولیدکنندگان بسته‌های باتری، تامین‌کنندگان اصلی خودروها و شرکت‌های بازیافت باتری که در امتداد زنجیره ارزش مبادله قرار گرفته‌اند، برجسته می‌کند.
هدف از تعویض باتری، جدا کردن هزینه باتری از خودرو است و تعمیر و نگهداری، سلامت و هزینه مالکیت باتری برعهده شرکت ارائه‌دهنده خدمات تعویض است و خریداران خودروهای برقی صرفا هزینه استفاده را بر اساس نیاز خود پرداخت می‌کنند. این گزارش شامل مقایسه هزینه مبادله به‌شارژ AC/DC، تجزیه و تحلیل هزینه کل مالکیت (TCO) و یک مطالعه جامع سودآوری برای این مدل تجاری جدید است.
باتری‌های خالی را که تعویض می‌شوند می‌توان زمانی که برق ارزان است یا تقاضا کم است شارژ کرد. هر کسی که از این مدل باتری‌ها برخوردار باشد، می‌تواند برق مورد نیاز آن را با قیمت ممتازی به‌رانندگان بفروشد یا حتی در زمانی که قیمت‌ها بالاست و منابع کم است، آن را دوباره وارد شبکه کند. یکپارچه‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر به‌تعادل عرضه و تقاضا کمک می‌کند و بانک‌های باتری‌ که در انتظار تعویض هستند، می‌توانند انرژی اضافی را جذب کرده و درساعات اوج مصرف آن را برگردانند. این گزارش جدید IDTechEx نشان می‌دهد شبکه رو به‌رشد ایستگاه‌های مبادله ممکن است یکی از اقتصادی‌ترین راه‌ها برای ایجاد ذخیره‌سازی بزرگ انرژی ثابت لازم برای حمایت از منابع رو به‌رشد انرژی تجدیدپذیر درجهان باشد.
درمراکز شهری محدود به‌شبکه، شبکه‌ای از ایستگاه‌های تعویض باتری برای ارائه خدمات شارژ مجدد به‌صاحبان خودروهای برقی در بازار انبوه پدیدار خواهد شد. این صنعت شاهد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و ورود تولیدکنندگان باتری مانند CATL و SKI Innovation است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =