تویوتا کرولا از خودروهای سدان جمع‌وجوری است که در بازار ایران از همان ابتدای ورود نخستین مدل کرولا به‌داخل کشور، موفق ظاهر شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تویوتا کرولا از خودروهای سدان جمع‌وجوری است که در بازار ایران از همان ابتدای ورود نخستین مدل کرولا به‌داخل کشور، موفق ظاهر شد. در سال 2013 کمپانی تویوتا برای موفقیت و فروش بیشتر، طراحی این خودرو را دگرگون کرد؛ به‌طوری که این خودرو در طراحی جدید از ظاهری زیبا و اسپرت و البته تهاجمی برخوردار است که همین موضوع سبب موفقیت این خودرو سدان جمع‌وجور شد. از آن‌جا که کمپانی تویوتا از پیشرانه‌های اقتصادی در محصولاتش استفاده می‌کند تا مقدار گازهای آلاینده را کاهش دهد، در مدل کرولا از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 2000 سی‌سی استفاده شده است که با توجه به‌تکنولوژی بالای تویوتا و سیستم VVT-i می‌تواند 143 اسب‌بخار قدرت و 187 نیوتون‌متر گشتاور را برای این خودرو جمع‌وجور به‌ارمغان آورد.
اما باید اشاره کرد که گیربکس این خودرو یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک است و مهندسان تویوتا به‌انتقال قدرت محصولاتشان اهمیت زیادی می‌دهند. به‌همین دلیل هم از سیستم‌های جدید هیدرولیکی در گیربکس استفاده کرده‌اند. با وجود شیرهای هیدرولیکی و هماهنگ شدن آن با موتور در دورهای پایین، هنگام رانندگی می‌توان آرام و بی‌صدا دنده‌ها را تعویض کرد. زمانی که در دورهای بالا با این خودرو رانندگی می‌کنید، به‌دلیل وجود سیستم هیدرولیکی و کنترلگرها، رانندگی اسپرت و آرامی را تجربه می‌کنید و مانند خودروهای چینی سر و صدا، کوبش و ضربه احساس نمی‌شود. همین عامل سبب عملکرد بهتر خودرو و رانندگی نرم و راحت‌تر برای راکب می‌شود.
کمپانی تویوتا که به‌سیستم تعلیق، سواری و هندلینگ اهمیت زیادی می‌دهد با طراحی سیستم تعلیق کارآمد و کاربردی سبب شده این خودرو سدان جمع‌وجور نسبت به‌رقبای کره‌ای خود (حتی ام‌جی 6) نیز از سواری نرم‌تر و راحت‌تری برخوردار باشد. کیفیت قطعات تویوتا نسبت به‌رقبای خود همواره در سطح بالاتری بوده و به‌همین دلیل از خرابی کمتر و استهلاک پایین‌تری برخوردار است.
تویوتا کرولا نیز از این قضیه مستثنی نیست و نسبت به‌همکلاسان خود از استهلاک پایین‌تر و خرابی کمتری برخوردار است که در طول زمان این خودرو را به‌یک خودرو اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه بدل کرده است تا خودرویی مناسب برای مصارف شهری روزانه نیز به‌شمار رود. همچنین تویوتا کرولا با توجه به‌طراحی شاسی و ایربگ‌ها نسبت به‌همکلاسان خود ایمن‌تر است و با توجه به‌فعالیت نمایندگی رسمی تویوتا در ایران (ایرتویا) از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار بوده و به‌لحاظ تامین قطعات نیز مشکل خاصی ندارد.
این ویژگی‌ها یک مزیت اصلی برای خرید این خودرو محسوب می‌شود که با آپشن‌های کاربردی که در اختیار شما می‌گذارد، بهترین گزینه برای انتخاب یک خودرو جمع‌وجور ایمن با طراحی اسپرت است.
براساس یک بررسی کامل که توسط موسسه JD.Power انجام شد، نسل یازدهم کرولا که موسوم به E170 است، در بازار خارومیانه به‌عنوان باکیفیت‌ترین سدان معرفی می‌شود. چراکه اغلب سوخت‌های مورد استفاده در این منطقه دارای حداقل اکتان 90 است و پیشرانه دو لیتری کرولا توانسته با چنین شرایط سوختی و البته محدودیت در انتخاب روغن‌موتور، حداکثر تا 700 هزار کیلومتر کارکرد، خودرو کم‌استهلاکی باشد.
به‌بیان دیگر تویوتا کرولا در کلاس خود نسبت به‌رقبایی مانند هیوندای الانترا، کیا سراتو، نیسان ورسا و رنو مگان خودرو باکیفیت‌تری از نظر مونتاژ و دوام قطعات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =