New Mercedes-AMG C63

C۶۳ AMG خلاصه‌ای از سدان پرفورمنسی کامپکت مرسدس‌بنز است که رقیب جدی برای سوپراسپرت‌ها و گزینه‌های اسپرت به‌شمار می‌رود.

اگرچه تا به‌امروز C۶۳ AMG را تنها با موتور ۸ سیلندر و صدای خروجی مهیج می‌شناختیم، اما از امروز باید این سوپرسدان را به‌عنوان قوی‌ترین خودرو ۴ سیلندر جهان بشناسیم. مرسدس‌بنز در طراحی و ساخت موتورهای فوق قدرتمند چهارسیلندر تبحر خاصی دارد و با CLA۴۵ S AMG این مقوله را به‌خوبی نشان داد تا سرلوحه دیگر کمپانی‌های مطرح در جهان باشد. اما سورپرایزهای مرسدس‌بنز برای دنیای اسپرت پایانی ندارد.

دو هفته قبل بود که این خودروساز مطرح و صاحب‌سبک، قوی‌ترین سدان کامپکت چهارسیلندر خود را معرفی کرد. این سوپرسدان C۶۳ S AMG E Performance F۱ Edition است. مرسدس‌بنز این خودرو را تصویری از آینده خودروهای برقی در دنیای اسپرت با فناوری خاص فرمولا می‌داند.

یک سوپرسدان؛ شاهکار جدید هیبریدی مرسدس‌ بنز!

طراحی با رگه‌ هایی از فرمولا!

C۶۳ S AMG E Performance F۱ Edition نسخه‌ای فوق قدرتمند، پرفورمنسی و اسپرت‌تر از C۴۳ AMG است. طراحان مرسدس‌بنز رنگ خاکستری منحصربه‌فرد یونی آلپاین MANUFAKTUR را برای این سوپرسدان در نظر گرفته‌اند تا ویژگی‌های این خودرو را متمایز جلوه دهد. پروفیل بدنه C۶۳ S AMG E Performance F۱ Edition با خطوط سیال شکل گرفته که باتوجه به‌اورهنگ‌های نسبتا کوتاه، زاویه کمانی سقف و زاویه بیشتر ستون C حالت فست‌بک کوپه به‌خود گرفته که به‌جذابیت هرچه بیشتر این سدان اسپرت می‌افزاید.

انتخاب رنگ خاکستری یونی با ترکیب رنگ مشکی در قسمت پایینی بدنه به‌همراه کیت بدنه قرمزرنگ همان سبک خودروهای فرمولا مرسدس‌بنز را القا می‌کند. هرچند که اضافه شدن رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌شده پنج پره دوقلو و طراحی منحصربه‌فرد و آیرودینامیک آن (که مشابه محصولات فرمولا مرسدس‌بنز است) چاشنی اسپرت بودن و هیجان این سوپرسدان را دوچندان می‌کند.

یک سوپرسدان؛ شاهکار جدید هیبریدی مرسدس‌ بنز!

طراحی رینگ‌ها با رنگ خاص مشکی پیانویی از طرح رینگ‌های FIA F۱ Medical Car مرسدس‌بنز پیروی می‌کند. در نمای جلو، چراغ‌های جمع‌وجور با LED هایی به‌فرم L در کنار چراغ‌های فوق پیشرفته مرسدس‌بنز، همراه با جلوپنجره ۶ ضلعی با خطوط عمودی به‌سبک AMG، خطوط تیز روی کاپوت و فرم ورودی‌های هوا درون سپر، چهره تهاجمی و خشنی را تداعی می‌کند.

در نمای عقب، چراغ‌های کشیده به‌شکل مثلث، اسپویلر فیبرکربنی روی درِ صندوق‌عقب و دیفیوزر و اگزوزهای دوبل مربع‌شکل در طرفین سپر هیجان بیشتری به C۶۳ S AMG E Performance F۱ Edition می‌بخشد.

اضافه شدن قطعاتی مانند لیپ بزرگ مشکی قرمز در جلو، رکاب قرمز مشکی و لیپ زیر سپر عقب به‌رنگ مشکی-قرمز و دیفیوزر و اسپویلر فیبرکربنی، حس اسپرت بودن و هیجان این خودرو را بیشتر می‌کند.

صدای مهیج از یک موتور کم‌حجم!

کمپانی مرسدس‌‎بنز C۶۳ S AMG E Performance F۱ Edition را یک تغییردهنده واقعی در تاریخ ۵۵ ساله AMG می‌داند. این کمپانی با دانش فرمول‌یک و فناوری پیشرفته، پیشرانه فوق قدرتمندی را زیر کاپوت این خودرو قرار داده است. یک موتور ۴ سیلندر ۱۹۹۱ سی‌سی مزین به‌تکنولوژی تویین‌توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم، قلب تپنده این سوپرسدان را تشکیل می‌دهد.

این موتور بنزینی می‌تواند حداکثر ۴۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. از طرفی یک موتور الکتریکی فوق قدرتمند در محور عقب تعبیه شده تا با هماهنگی این پیشرانه بنزینی و ساختار MHEV به‌صورت ترکیبی حداکثر ۶۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور بالا به‌کمک گیربکس ۹ سرعته جی-ترونیک اسپیدشفت با هماهنگی سیستم فورماتیک پلاس به‌ ۴ چرخ منتقل می‌شود.

کابین فوق اسپرت با فناوری‌ پیشرفته

با باز کردن درهای مرسدس‌بنز C۶۳ S AMG E Performance F۱ Edition طراحی اسپرت و نوین آن در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند. این نسخه ارتقا یافته و خاص‌تر از C۶۳ S AMG E Performance است که به‌لحاظ طراحی و فنی، دستخوش تغییرات اندکی شده است. طراحی خلاقانه و پیشرفته مرسدس‌بنز همچنان در این سوپرسدان حفظ شده است.

نمایشگر ۱۲.۳ اینچی افقی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی عمودی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و مجهز به‌جدیدترین سیستم ارتباط کاربری مرسدس‌بنز MBUX فضای داخلی را کاملا پیشرفته و مدرن جلوه می‌دهد.

یک سوپرسدان؛ شاهکار جدید هیبریدی مرسدس‌ بنز!

طراحی دریچه‌های کروی‌شکل در طرفین و سه دریچه کروی‌شکل در بخش میانی داشبورد، طراحی LED های نواری، نورپردازی داخلی و استفاده از قطعات دکوراتیو کروم و چرم مرینو و متریال باکیفیت، کابین این سوپرسدان را لوکس و جذاب می‌کند. طراحی صندلی‌های کاملا اسپرت مرسدس‌بنز با لوگوی منحصربه‌فردش به‌مناسبت ۵۵ سالگی AMG، دوخت قرمزرنگ برای صندلی‌ها، اضافه شدن رنگ قرمز به‌کمربندهای ایمنی، دوخت قرمزرنگ غربیلک‌فرمان اسپرت و جذاب مرسدس‌بنز و استفاده از غربیلک‌فرمان دی‌کات اسپرت AMG با دو پدال شیفتر بزرگ تیتانیومی، رانندگی و تجربه بی‌نظیری با این سوپرسدان را به‌شما هدیه می‌دهد.

یک سوپرسدان؛ شاهکار جدید هیبریدی مرسدس‌ بنز!

از مهم‌ترین آپشن‌های C۶۳ S AMG E Performance F۱ Edition می‌توان به‌سیستم ارتباط کاربری فوق پیشرفته MBUX، هداپ‌دیسپلی سه‌بعدی، کروزکنترل پیشرفته مبتنی بر عملکرد سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پارک هوشمند خودکار روی گوشی هوشمند، سیستم استارت و راه‌اندازی خودرو روی گوشی هوشمند، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه‌ با قابلیت نمایش سه‌بعدی خودرو و وضوح بسیار بالا، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سامانه حرکت بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش هوشیاری راننده در زمان رانندگی، سیستم آنالیز ترافیکی آنلاین، سیستم شناسایی تابلوهای رانندگی و محدودکننده سرعت، ۱۰ ایربگ (به‌همراه ایربگ‌های میانی برای سرنشینان)، سامانه پایداری الکترونیکی خودرو مبتنی بر حرکت دینامیکی خودرو، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل گردش فعال، فرمان الکتریکی، سیستم کاهش‌دهنده فعال نویز ، سیستم تهویه‌مطبوع سه‌گانه و مجزا برای سرنشینان عقب و ماساژور صندلی‌های جلو اشاره کرد.

یک سوپرسدان؛ شاهکار جدید هیبریدی مرسدس‌ بنز!

کاهش وزن سوپرسدان مرسدس‌ بنز

باتوجه به‌نصب قطعات فیبرکربنی در بدنه این سوپرسدان مرسدس‌بنز، این خودرو کاهش وزنی حدود ۸۰ کیلوگرمی را تجربه کرده که با انتخاب حالت رانندگی اسپرت‌پلاس تنها ظرف ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید سرعت‌های بالاتر را تست کنید، پدال گاز را همچنان تا انتها فشار دهید تا با حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر برساعت حرکت کنید. سیستم تعلیق تطبیقی و اگزوز فعال AMG از سایر ویژگی‌های این نسخه اسپرت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =