شاهین‌پلاس

ظرفیت فروش خودرو شاهین G در فروش فوری ویژه اخیر گروه خودروسازی سایپا تکمیل شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ظرفیت فروش خودرو شاهین G در فروش فوری ویژه اخیر گروه خودروسازی سایپا تکمیل شد. بر این اساس، در روزهای پایانی هفته گذشته،‌ مشتریانی که بر اساس اعلام گروه خودروسازی سایپا در آبان‌ماه برای خرید بدون قرعه‌کشی خودرو شاهین با رنگ سفید و تحویل 30 روزه به‌سایت فروش اینترنتی این شرکت مراجعه می‌کردند، با عبارت «تمام شد» مواجه می‌شدند که نشان از پایان ظرفیت درنظر گرفته‌شده برای فروش این خودرو در این نوبت از عرضه داشت. در این عرضه که در قالب فروش فوری و فوق‌العاده عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از روز چهارشنبه 11 آبان‌ماه آغاز شده بود، گروه خودروسازی سایپا ‌فروش فوق‌العاده 6 محصول شاهین، کوییک‌پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک.آر با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل 30 روزه و فروش کوییک.آر با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی و سایپا 151 را با موعد تحویل 90روزه انجام داد.

از گستردگی امکانات رفاهی تا استانداردهای ایمنی روز
وجود استارت دکمه‌ای، سانروف، ورود به‌خودرو بدون کلید، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچی، دوربین عقب، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، سیستم پایش فشار باد تایر، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، چراغ‌های اتوماتیک، چراغ همراهی تا درِ منزل، سیستم ناوبری، نمایشگر دمای هوای بیرون، سیستم هشداردهنده امنیتی، کامپیوتر سفر، صندلی عقب مجهز به‌نگهدارنده صندلی کودک، فرمان برقی، ترمز جلو و عقب دیسکی و... از جمله مزایایی است که به‌خود خودی شاهین را از بسیاری محصولات داخلی متمایز می‌کند. اما گذشته از ‌آپشن‌ها و امکانات شاهین، سیستم کیسه هوا (ایربگ) این خودرو براساس استاندارد روز اروپا (ECE) و تست‌های انجام‌شده در کشورهای اروپایی توسعه یافته است. این تست، معیار اصلی صحه‌گذاری و اعطای مجوزهای مختلف «ای‌مارک» و ECE است. تست دیگری که آن هم در یکی از مراکز ایمنی‌سنجی اروپایی انجام شده، تست R95 از استاندارد ECE بود که شاهین از آن هم سربلند و موفق بیرون آمده است. گواهی موفقیت در این تست، یکی از شش بخش اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست. حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم‌شکست نقاط جوش و اتصال ستون‌ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C، مهار صحیح نیروی واردشده در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه‌گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به‌پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و... سبب شده است شاهین حتی بدون داشتن کیسه‌های هوای کناری و پرده‌ای، استاندارد ارتقایافته را به‌دست آورد و به‌این ترتیب، در جایگاه ایمن‌ترین خودرو ملی قرار بگیرد. بدین‌ترتیب شاهین علاوه‌بر برخورداری از استاندارد برخورد با عابر پیاده، تاییدیه نهایی استاندارد ECE اروپا را به‌دست آورده و تا امروز ویدئوی دو تست ایمنی آن (ایربگ و استحکام بدنه) به‌صورت رسمی منتشر شده است که نشان از آمادگی شاهین برای حداقل ۳ ستاره و نیز قابلیت کسب ۴ ستاره از ۵ ستاره ایمنی یورو ان‌کپ دارد.

از راحتی و جاداری کابین تا استاندارد برخورد با عابر
شاهین سایپا یک خودرو کاملا مستقل با یک طراحی پخته است که ساختار شاسی ایمن و فاصله محوری مناسبی دارد. این خودرو همچنین از تناسب خوبی بین اجزای بدنه‌اش بهره می‌برد. کلاس C که خودرو شاهین در آن طراحی شده، یکی از پرفروش‌ترین کلاس‌های بازار است که نیاز تمام اقشار و طیف‌های جامعه مانند جوانان و خانواده‌ها را برآورده می‌کند. از سوی دیگر بحث ایمنی آن در مسافرت‌های جاده‌ای نسبت‌ به‌خودروهای کوچک‌تر بیشتر بوده و مجموع این موارد دلیل طراحی شاهین در کلاس C بوده است. یکی از استانداردهای ایمنی که سایپا در طراحی این خودرو نیز مد نظر داشته، استاندارد عابرپیاده است. برای مثال ارتفاع لبه پایینی سپر جلو به‌شکلی در نظر گرفته شده است که به‌مچ پای عابر برخورد نکند. ارتفاع پلاک نیز به‌شکلی تنظیم شده که برخوردی با زانو نداشته باشد. ارتفاع و نرمی جلوپنجره نیز به‌نحوی است که منجر به‌ شکستن لگن عابر پیاده نشود. محدوده روی درپوش موتور نیز که محل ضربه سر است، کاملا منعطف طراحی شده است. فاصله ۱۰ سانتی‌متری موتور تا کاپوت نیز رعایت شده است تا برخورد سر عابر با کاپوت، برخورد با جسم سخت نباشد و سبب جراحت و آسیب جدی نشود. درمجموع نیز محفظه موتور با اصلاحات بسیار زیاد برای پاس‌ کردن تست تصادف یورو ان‌کپ با کسب حداقل سه‌ستاره طراحی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =