کارخانه تولید باتری

وزارت انرژی ایالات‌متحده وام 2.5 میلیارددلاری به‌سلول‌های Ultium شرکت جنرال‌موتورز را نهایی کرد. بر این اساس مبلغ مذکور برای کمک به‌سرمایه‌گذاری مشترک GM-LG در راستـــای تولید سلول باتری در ایـــــالات‌متحده استفاده خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،وزارت انرژی ایالات‌متحده وام 2.5 میلیارددلاری به‌سلول‌های Ultium شرکت جنرال‌موتورز را نهایی کرد. بر این اساس مبلغ مذکور برای کمک به‌سرمایه‌گذاری مشترک GM-LG در راستـــای تولید سلول باتری در ایـــــالات‌متحده استفاده خواهد شد.
این وام که توسط دفتر برنامه‌های وام دولت (LPO) تحت برنامه تولید وسایل نقلیه با فناوری پیشرفته (ATVM) اعطا می‌شود، به‌ایجاد جوینت‌ونچر این دو شرکت کمک می‌کند تا سه واحد جدید تولید سلول باتری لیتیوم-یون را در ایالات‌متحده تاسیس کنند. Ultium Cels از این پول برای تامین مالی ساخت تاسیسات جدید تولید لیتیوم-یون در اوهایو، تنسی و میشیگان استفاده خواهد کرد.
این نیروگاه‌ها از 11 هزار فرصت شغلی پشتیبانی خواهند کرد که 6 هزار فرصت در ساخت و ساز و 5 هزار و 100 فرصت در عملیات است. علاوه‌بر سه کارخانه مشمول دریافت این وام، جنرال‌موتورز و ال‌جی انرژی سولوشن درحال بررسی راه‌اندازی یک سایت در ایندیانا هستند. تاسیسات اوهایو در ماه سپتامبر تولید خود را آغاز کرده است؛ درحالی که انتظار می‌رود کارخانه 2.6 میلیارددلاری در میشیگان در سال 2024 افتتاح شود. اوایل این ماه Ultium Cels اعلام کرد سرمایه‌گذاری در کارخانه 2.3 میلیارددلاری تنسی را تا 275 میلیون‌دلار دیگر افزایش خواهد داد. کارخانه‌های باتری‌سازی سلول‌های اولتیوم به‌جنرال‌موتورز کمک می‌کنند به‌هدف خود برای ساخت یک‌میلیوندستگاه خودرو الکتریکی در آمریکای‌شمالی تا سال 2025 و تبدیل شدن به‌یک خودروساز تمام‌برقی تا سال 2035 کمک کنند. وزارت انرژی آمریکا گفت که بسته شدن وام مستقیما از اهداف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای رسیدن به‌سیاست کربن صفر خالص است.
قرار است تا سال 2030 حداقل 50 درصد تولیدات خودرو در آمریکا را محصولات برقی و پلاگین-هیبرید تشکیل دهد. دولت بایدن برای تولید خودروهای برقی در خاک این کشور مشوق‌هایی را در نظر گرفته و وام 7 هزار و 500 دلاری برای خرید خودروهای برقی از جمله این سیاست‌هاست.
البته این وام تنها به‌آن دسته از ‌خودروهای برقی پرداخت خواهد شد که در خاک آمریکا تولید شده باشند. موردی که برای بسیاری از شرکت‌های خودروساز اروپایی که در این کشور خط‌تولید ندارند، خوشایند نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =