باید توجه داشت که در موتورهای احتراق‌داخلی مجهز به‌سیستم پرخوران، پیستون و سیلندر با توجه به‌این قابلیت طراحی شده است.

قصد خرید خودرو رنو تلیسمان دارم. اما در یک مطلب خودرویی خواندم که خودرو مجهز به‌سیستم توربوشارژ گزینه مطلوبی برای خرید و استفاده به‌نظر نمی‌رسد. از میان خودروهای دارای سیستم توربوشارژ و فاقد آن، کدام‌یک استهلاک کمتری داشته و برای خرید مناسب‌تر است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،موتورهای دارای سیستم پرخوران مانند توربوشارژ و سوپرشارژ به‌دلیل تکنولوژی ساخت بالا، قاعدتا به‌نگهداری صحیح و دقیقی نیاز دارند. باید توجه داشت که در موتورهای احتراق‌داخلی مجهز به‌سیستم پرخوران، پیستون و سیلندر با توجه به‌این قابلیت طراحی شده است؛ چراکه در این نوع موتورها، هدف اصلی ورود هوای بیشتر به‌سیلندر است.
به‌همین دلیل برای کاهش فشار مضاعف و تنش‌ها، ریخته‌گری پیستون و سیلندر باید از دقت بالایی برخوردار باشد. از سوی دیگر موتورهای توربوشارژ برای عملکرد بهتر و افزایش راندمان و کاهش استهلاک، به‌سیستم روانکاری دقیق‌تری نیاز دارند. بنابراین این نوع پیشرانه‌ها به‌کیفیت روغن مورد استفاده حساسیت بالاتری دارند. این موضوع سبب می‌شود مالکان خودروهای دارای پیشرانه‌های توربوشارژ، به‌کیلومتر کارکرد و کیفیت روغن توجه بیشتری داشته باشند.
همچنین این نکته را نباید فراموش کرد که سوخت مورد استفاده در موتورهای احتراق‌داخلی بسیار مهم است. هر قدر که کیفیت سوخت پایین‌تر باشد، به‌همان نسبت استهلاک و خرابی موتور افزایش می‌یابد.
برهمین اساس مالکان خودروهای توربوشارژ باید توجه و دقت بیشتری در حفظ و نگهداری از خودرویشان داشته باشند و همواره به سه پارامتر شرایط جوی، سوخت و روغن‌موتور توجه کنند.
درنهایت می‌توان گفت موتورهای توربوشارژ نیاز به‌نگهداری صحیح و بیشتری نسبت به‌موتورهای تنفس‌طبیعی دارند و همواره به‌مالکان این نوع خودروها توصیه می‌شود به‌عواملی همچون تعویض به‌موقع روغن و سوخت مورد استفاده و همچنین تعویض به‌موقع قطعات مصرفی دقت داشته باشند.
درنهایت اگر موارد گفته‌شده به‌درستی رعایت شوند، میزان استهلاک و خرابی در هر خودرویی به‌کمترین سطح خود می‌رسد و مالک کمتر دچار مشکل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

آخرین اخبار