الکتروباس

پنج شرکت ولوو، VDL، BYD، پروترا و یوتانگ بیشترین سهم از بازار اتوبوس‌های الکتریکی را به خود اختصاص خواهند داد

براساس داده‌های سازمان ملل متحد، بخش حمل‌ونقل مسئول تقریبا یک‌چهارم انتشار CO۲ جهانی مرتبط با انرژی است. پیش‌بینی می‌شود در ایالات متحده، اتوبوس‌های برقی با باتری، کم‌مصرف‌ترین گزینه برای حمل‌ونقل عمومی باشند، با این حال، تنها ۰.۵درصد کل بازار اتوبوس حمل‌ونقل عمومی ایالات‌متحده را اتوبوس‌های برقی در پایان سال ۲۰۱۷ تشکیل می‌داد و این صنعت در اروپا و آسیا، یک بازار نوپا محسوب می‌شد.

درحالی‌که اتوبوس‌های الکترویکی هنوز در مقایسه با نمونه‌های دیزلی خود قیمت‌های بالاتری دارند، داده‌ها نشان می‌دهد اتوبوس‌های برقی می‌توانند هزینه کل مالکیت کمتری داشته باشند و در مقایسه با اتوبوس‌های دیزلی با هزینه‌های طول عمر بیش از ۱۲ سال، راندمان بهتر و نگهداری کمتری دارند. علاوه بر این، رشد و نوآوری در بخش اتوبوس‌های برقی سنگین در حال ظهور در چند سال گذشته قابل توجه بوده است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، پنج شرکت ولوو، VDL، BYD، پروترا و یوتانگ بیشترین سهم از بازار اتوبوس‌های الکتریکی را به خود اختصاص دهند.

الکتروباس‌ های «ولوو» با تفاوت ۸۰ درصدی کمتر نسبت‌ به دیزلی‌ ها

در سال ۲۰۱۵ ، اولین تولیدکننده تجهیزات اصلی در بخش اتوبوس‌های سنگین بود که به‌طور کامل تولید اتوبوس‌های دیزلی را برای مشتریان خود در بازار اروپا متوقف کرد. در اواخر سال ۲۰۲۰، این شرکت بزرگ‌ترین سفارش واحد اتوبوس‌های برقی در اروپا را در آن زمان دریافت کرد، قراردادی برای تحویل ۱۵۷اتوبوس برقی مفصلی ۷۹۰۰ برای زادگاهش گوتنبرگ.

پنج تولیدکننده برتر الکتروباس تا سال ۲۰۲۵ کدامند؟

ولوو معتقد است مصرف انرژی برای هر اتوبوس و سایر اتوبوس‌های مشابه آن ۸۰درصد کمتر از مدل‌های دیزلی ۱۵۰سرنشین سنتی است. موفقیت ولوو در اروپا عمدتا توسط اهداف منطقه‌ای کاهش انتشار، حاصل شده است.

برای سوئد، سرمایه‌گذاری در اتوبوس‌های برقی گام مهمی به‌منظور دستیابی به اهداف تهاجمی آب‌وهوایی منطقه و کاهش ۹۰درصدی انتشار CO۲ ناشی‌از حمل‌ونقل عمومی تا سال ۲۰۳۵ است.

«BYD»؛ برنده بزرگ‌ترین سفارش اتوبوس الکتریکی

تا سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۹۸درصد از اتوبوس‌های برقی مستقر در جهان در چین بودند. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که منطقه آسیا و اقیانوسیه تا سال‌های آینده میزبان بزرگ‌ترین بازار اتوبوس‌های برقی در جهان باشد که عمدتا به دلیل ارائه‌دهندگان اتوبوس الکترونیکی مستقر در چین مانند BYD است.

پنج تولیدکننده برتر الکتروباس تا سال ۲۰۲۵ کدامند؟

در ۱۰ سال گذشته، بی‌وای‌دی، به یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین سازندگان اتوبوس الکترونیکی در جهان تبدیل شده است. BYD در سه‌سال گذشته بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان بوده و رکوردهای فروش قابل‌توجهی را در بازارهای کلیدی ثبت کرده است.

این شرکت بزرگ‌ترین سفارش اروپا شامل ۲۴۶ اتوبوس را به یک شرکت حمل‌ونقل هلندی ارائه داد و توانست بزرگ‌ترین سفارش اتوبوس‌های برقی خارج از چین شامل تامین ۱۰۰۲ اتوبوس برقی به کلمبیا را برنده شود.

«پروترا»؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده اتوبوس الکتریکی

در حالی که آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم کل بازار اتوبوس‌های الکتریکی را به خود اختصاص می‌دهند اما انتظار می‌رود آمریکای‌شمالی سریع‌ترین رشد را داشته باشد. از سال ۲۰۰۴ پروترا مستقر در کالیفرنیا، بیش از ۱۰۰۰ اتوبوس برقی را در ایالات متحده و کانادا فروخته است که آن را به بزرگ‌ترین تولیدکننده اتوبوس الکتریکی در آمریکای‌شمالی تبدیل کرده است.

پنج تولیدکننده برتر الکتروباس تا سال ۲۰۲۵ کدامند؟

مدل‌های اتوبوس ترانزیت الکتریکی ZX۵ Proterra دارای کمترین هزینه‌های عملیاتی هستند و بیشترین پتانسیل برد اتوبوس‌ها در نوع خود را دارند؛ این الکتروباس‌ها مسافتی حدود ۳۲۹ مایل را با یک بار شارژ می‌پیمایند. پروترا نیز مانند شرکت بی‌وای‌دی بسته‌های باتری خود را در داخل همین شرکت تولید می‌کند.

این شرکت در سال ۲۰۱۹، برنامه اجاره باتری را برای به حداقل رساندن هزینه‌های اولیه و ارائه گزینه‌های مالی جذاب برای خریداران حمل‌ونقل راه‌اندازی کرد.

به نظر می‌رسد برنامه دولت بایدن برای کارکرد اتوبوس‌های جدید ساخت آمریکا با آلایندگی صفر تا سال ۲۰۳۰، دارایی بزرگی برای Proterra و دیگر تولیدکنندگان اتوبوس الکترونیکی ایالات متحده است که امکان دسترسی به منابع حیاتی برای برق‌رسانی به حمل‌ونقل و افزایش فروش داخلی را فراهم می‌کند.

عرضه الکتروباس‌های جدید «وی‌دی‌ال»

VDL که به‌عنوان یک تجارت خانوادگی شروع شد، به یک ارائه‌دهنده حمل‌ونقل الکتریکی سنگین در اروپا تبدیل شده است، تا آنجا که از هر پنج اتوبوس برقی یک اتوبوس VDL ساخته شده است.

این شرکت مستقر در هلند، کارخانه‌های تولیدی را در داخل کشور و در بلژیک ایجاد کرده است. بزرگ‌ترین ناوگان VDL متشکل از ۱۰۲ اتوبوس برقی VDL Citeas از ژانویه سال گذشته در اسلو به بهره‌برداری رسید چراکه پایتخت نروژ قرار است تا سال ۲۰۲۸ به یکی از دارندگان حمل‌ونقل عمومی بدون آلایندگی تبدیل شود.

پنج تولیدکننده برتر الکتروباس تا سال ۲۰۲۵ کدامند؟

وی‌دی‌ال همچنین اعلام کرده به منظور رقابت در نوآوری، نسل جدید اتوبوس‌های تمام‌الکتریکی VDL Citea خود را سال گذشته رونمایی کرده است.

این شرکت پیشرانه کاملا جدید الکتریکی را برای این اتوبوس‌ها عرضه کرده که با استفاده از آن‌ها ایمنی و فضای بیشتری را برای سرنشینان و رانندگان فراهم می‌کند. شرکت حمل‌ونقل هلندی هرمس ۳۲دستگاه از اتوبوس‌های نسل بعدی Citea را پیش‌سفارش کرد که از ژانویه ۲۰۲۲ به بهره‌برداری رسید.

تمرکز استراتژی بازارگشایی «یوتانگ» بر اروپا

یوتانگ چین با BYD کمک قابل‌توجهی به تسلط منطقه بر فروش و تولید خودروهای الکتریکی سنگین کرده است. در سال ۲۰۱۶، یوتانگ بزرگ‌ترین تولیدکننده اتوبوس در جهان از نظر حجم فروش بود که در سال‌های اخیر توسط BYD تحت‌تاثیر قرار گرفت. اواخر ۲۰۲۱ یوتانگ یکی از بزرگ‌ترین سفارش‌ها را برای اتوبوس‌های برقی با باتری به‌دست آورد و قراردادی را با یک شرکت ارائه‌دهنده حمل‌ونقل به منظور تامین ۷۴۱ اتوبوس الکترونیکی امضا کرد که تا سال ۲۰۲۲ در زمان جام‌جهانی فوتبال در قطر مستقر شدند.

پنج تولیدکننده برتر الکتروباس تا سال ۲۰۲۵ کدامند؟

استراتژی بازار خارجی یوتانگ شامل تمرکز قوی بر اروپا و خاورمیانه، با تمرکز ویژه بر کشورهای شمال اروپا (مناطقی که تعهدات کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند) است.

در سال ۲۰۱۹، یوتانگ از مدل U۱۲ رونمایی کرد که نشان‌دهنده اولین برداشت این شرکت از ادغام فناوری خودران در اتوبوس‌های نسل بعدی بود. یوتانگ درحال سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در گام‌هایی برای تحقق اتوبوس‌های بدون راننده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارامش IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    فکر نکنم این لگنهای چینی ارزش این همه پول داشته باشن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =