خودروهای برقی

افزایش سرما در کشورهای اروپایی و همچنین بمب گردباد و رسیدن دما در برخی مناطق آمریکا به‌بیش از 40 درجه زیر صفر سبب شده است در شارژ و به‌کارگیری خودروهای برقی اختلال ایجاد شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،افزایش سرما در کشورهای اروپایی و همچنین بمب گردباد و رسیدن دما در برخی مناطق آمریکا به‌بیش از 40 درجه زیر صفر سبب شده است در شارژ و به‌کارگیری خودروهای برقی اختلال ایجاد شود. موردی که سبب شد بسیاری در شب کریسمس نتوانند از خودروهای برقی خود استفاده کنند. تسلا مدل اس از جمله این خودروها بود که در سرما و برای شارژ دچار مشکل شد. مالک یکی از این خودروها با انتشار ویدئویی اعلام کرد که شارژ خودرو خیلی کند انجام شده و خودرو مدام اخطار می‌داده که باید باتری را گرم کند. موردی که سبب شده بسیاری از خرید خودروهای برقی دلسرد شوند. این ویدئو روی ذهن بسیاری از افراد که خواهان خرید خودروهای برقی بوده‌اند تاثیر منفی گذاشته است. اما کارشناسان معتقدند با پیشرفت فناوری این مشکلات حل خواهد شد و تغییر رویه از تولید خودروهای درون‌سوز به‌خودروهای برقی اجتناب‌ناپذیر است.
بنابراین به‌نظر می‌رسد شارژ یک وسیله‌نقلیه الکتریکی در زمستان که دما به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، می‌تواند در مقایسه با دیگر فصل‌های سال پیچیده‌تر باشد. مالکان همچنین باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند که باتری خودرو را برای شارژ شدن از قبل آماده کنند تا هنگام اتصال به‌برق در دمای مطلوب قرار داشته باشد.
وقتی وسیله‌نقلیه خود را در هوای بسیار سرد به شارژر وصل می‌کنید، ممکن است خودرو پیامی را نشان دهد که ابتدا شروع به‌گرم کردن بسته باتری می‌کند؛ در غیر این صورت سرعت شارژ بسیار پایین خواهد بود.
این پیامی بود که مالک تسلا مدل S در شب کریسمس دریافت کرده است. وسیله‌نقلیه او مدام همان پیامی را نشان می‌داد که وسیله‌نقلیه در حال گرم شدن برای شارژ است و حتی پس از چندین ساعت وصل شدن به‌سوپرشارژر، همچنان این پیام را نشان می‌داد و به‌هیچ‌عنوان شارژ نشده بود. مالک یک روز قبل از کریسمس ویدئویی را در مورد گیر افتادن او در خودرو الکتریکی خود منتشر کرد.
شارژ کردن خودروهای برقی در دمای بسیار پایین (ظاهرا حدود 7 درجه سانتیگراد یا 19 درجه فارنهایت) بسیار کند انجام می‌شود و این به‌هیچ‌عنوان مطلوب مالک خودرو نیست.
هنگامی که دما کاهش می‌یابد، به‌دلیل کندن شدن واکنش‌های شیمیایی در باتری، شارژ کردن آن به‌مدت‌زمان بیشتری نیاز دارد. البته شارژ کردن خودرو برقی در هوای سرد به‌معنای کاهش برد آن نیز خواهد بود. خودروهای برقی تقریبا در هر دمایی کار می‌کنند؛ اما بزرگ‌ترین نگرانی در مورد آن‌ها کاهش برد خودرو در هوای بسیار سرد است.
درواقع برد وسیله‌نقلیه در دمای بین 20 درجه سانتیگراد زیر صفر تا صفر درجه سانتیگراد بسته به‌استفاده از بخاری آن می‌تواند تا 40 درصد بیشتر یا کمتر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =