اگر پیچ تنظیم هوای کاربراتور از حالت استاندارد خود خارج شده باشد، هوای مورد نیاز تامین نشده و درنهایت در زمانی که موتور سرد است و به‌هوای بیشتری نیاز دارد، این روند انجام نمی‌شود و همین موضوع منجر به‌دیر روشن شدن موتور می‌شود.

خودرو پیکان‌وانت مدل 78 دارم. حدود سه‌هفته قبل روغن‌موتور و فیلترهوای خودرویم را تعویض کردم؛ اما بیش از چهار روز است در زمان استارت زدن، با وجود این‌که از ساسات استفاده می‌کنم، موتور خودرویم با تاخیر بسیار زیاد روشن می‌شود و موقع حرکت نیز ریپ می‌زند. همچنین در زمان تعویض دنده از 3 به 4 یا بالعکس، دنده با سختی فراوان و با فشار زیاد روی دسته‌دنده تعویض می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در حالت کلی درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد. 1- اگر پیچ تنظیم هوای کاربراتور از حالت استاندارد خود خارج شده باشد، هوای مورد نیاز تامین نشده و درنهایت در زمانی که موتور سرد است و به‌هوای بیشتری نیاز دارد، این روند انجام نمی‌شود و همین موضوع منجر به‌دیر روشن شدن موتور می‌شود. در این حالت باید این پیچ را تنظیم کنید تا مشکل برطرف شود. 2- سیستم جرقه‌زنی را بررسی کنید؛ زیرا احتمال دارد وایر یا حتی یکی از قطعات مهم کویل معیوب شده و نیاز بهتعویض داشته باشد. 3- در کاربراتورهای ونتوری متغیر دیافراگمی وجود دارد تا با توجه به‌ژیگلور، میزان سوخت در دورهای موتور پایین نیز تنظیم شود. اگر بنا به‌هر دلیلی این قطعه دیافراگمی معیوب شود، چنین اشکالی را ایجاد می‌کند که در این صورت باید کاربراتور باز و بررسی شود تا در صورت نیاز این قطعه تعویض شود. اما درمورد ریپ زدن خودرو در زمان حرکت، باید در ادامه چهار مورد را بررسی کنید.
1- همان‌طور که در چند سطر بالاتر درمورد دو سیستم جرقه‌زنی و سوخت‌رسانی مطالبی بیان شد، این احتمال وجود دارد که متعلقات سیستم جرقه‌زنی خودرو شما با مشکل مواجه شده باشد و احتمالا نیاز به‌تعویض دارد. اگر شمع‌های موتور معیوب یا به‌اصطلاح کثیف شده باشند، باید آن‌ها را تمیز یا تعویض کرد. اگر پس از تعویض شمع‌ها و قطعاتی چون وایرها، اشکال همچنان پابرجا باشد، باید چکش‌برق کویل را بررسی کنید؛ زیرا احتمال دارد مدار جرقه خراب شده باشد و برای رفع این مشکل باید چکش‌برق تعویض شود.
2- قطعاتی را که به‌مانیفولد متصل هستند بررسی کنید تا از محکم بودن آن‌ها و عدم‌نشتی این قطعات اطمینان حاصل کنید. درصورت نیاز این قطعات را محکم کنید تا در لوله‌های ورودی نشتی وجود نداشته باشد.
3- اگر کاربراتور به‌اصطلاح خفه کرده باشد نیز چنین اشکالی به‌وجود می‌آید. بنابراین باید سوزن شناور را بررسی کرد تا تمیز باشد. اما اگر با تمیز کردن این قطعه اشکال رفع نشد، باید شناورها را نیز تعویض کنید تا سوخت مورد نیاز سیلندرها فراهم شود.
4- ممکن است با توجه به‌کارکرد خودرو شما، سیستم اگزوز خودرویتان به‌اصطلاح گرفته باشد و این امر سبب بازگشت دود به‌داخل سیلندر و درنهایت ریپ زدن موتور شود. در این حالت برای رفع مشکل باید ضمن باز کردن اگزوز خودرو در صورت نیاز این قطعه تعمیر شود. اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت در نظر داشته باشید که گیربکس دارای چرخ‌دنده‌هایی است که اگر به‌اصطلاح خشک کار کنند، تعویض دنده به‌سختی انجام خواهد شد. برخی مواقع نیز به‌دلیل وجود اصطکاک میان چرخ‌دنده‌ها صدایی از آن‌ها به‌گوش می‌رسد. در این صورت باید گیربکس را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است خشک کار کند و به‌واسگازین نیاز داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

آخرین اخبار