شرکت فناوری آمپرکس (CATL)، بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان اعلام کرد که کارخانه جدید سلول باتری لیتیوم-یونی آن در آلمان کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت فناوری آمپرکس (CATL)، بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان اعلام کرد که کارخانه جدید سلول باتری لیتیوم-یونی آن در آلمان کار خود را آغاز کرده است. نخستین کارخانه این شرکت بزرگ چینی در آلمان بخشی از یک معامله تجاری با BMW Group است.
ساخت این سایت در سال 2019 آغاز شد. در سه‌ماهه سوم 2021، تاسیسات G1 تولید ماژول‌های باتری را آغاز کرد (یک ماژول ممکن است از چندین سلول تشکیل شود). درحالی که مرکز جدید سلول باتری G2 در آوریل 2022 تاییدیه دریافت کرد و ماه گذشته به‌مدار تولید اضافه شد.
ظرفیت تولید اولیه این کارخانه 8 گیگاوات-ساعت در سال تخمین زده می‌شود؛ اگرچه در آینده انتظار می‌رود به 14 گیگاوات-ساعت در سال برسد. طبق گزارش CATL، با سرمایه‌گذاری کل تا 1.9 میلیارددلار (1.8 میلیاردیورو) تا 2000 فرصت شغلی جدید در آلمان ایجاد خواهد شد.
ماتیاس زنتگراف، رئیس CATL برای اروپا گفت: «شروع تولید ثابت می‌کند ما به‌قول خود به‌مشتریانمان به‌عنوان یک شریک قابل اعتماد در بخش صنعت عمل کرده‌ایم و به‌انتقال حمل‌ونقل الکترونیکی اروپا حتی در شرایط بسیار چالش‌برانگیز مانند همه‌گیری متعهد می‌مانیم. ما سخت کار می‌کنیم تا تولید را به‌ظرفیت کامل برسانیم. این مساله اولویت اصلی ما برای سال جاری میلادی است.»
این شرکت درمورد فاکتور شکل سلولی یا شیمی باتری توضیح بیشتری نمی‌دهد؛ اما پیش‌بینی می‌شود برای باتری‌ها شکل منشوری در نظر گرفته شده باشد. در مجارستان روی ساخت کارخانه باتری بسیار بزرگ‌تری سرمایه‌گذاری شده که سالانه ظرفیت تولید 100 گیگاوات-ساعت باتری را داشته باشد. این کارخانه سلول‌های باتری را برای تولیدکنندگان خودروهای پلاگین، از جمله سلول‌های باتری استوانه‌ای کاملا جدید را برای گروه BMW تولید خواهد کرد.
درسطح جهانی CATL بزرگ‌ترین تامین‌کننده باتری برای خودروهای الکتریکی با سهم بازار 33 درصدی از نیمه نخست سال 2022 و میانگین تولید بیش از 10 گیگاوات-ساعت در ماه است. این شرکت مواد شیمیایی باتری‌های LFP-، NCM- و سایر موارد سیستم باتری، از جمله سیستم‌های سلول به‌بسته را تولید می‌کند که نیاز به‌ماژول‌های داخل محفظه بسته باتری را از بین می‌برد.
هم‌اکنون این شرکت درحال بررسی امکان ساخت یکی از کارخانه‌های جدیدش در آمریکای‌شمالی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =