آفیلا

هوندا درحال کار روی خط خودروهای الکتریکی (EV) خود است که با Prologue شروع می‌شود که با مشارکت جنرال‌موتورز توسعه می‌یابد.

سونی و هوندا با رونمایی از نام برند خودرویی خود گام بزرگی در مسیر مشترک برای ساخت خودروهای الکتریکی برداشتند. افیلا (Afeela) نام نخستین مدل تولیدی این همکاری است و اولین مدل مفهومی را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ روی صحنه دیدیم.

یک برند برای ساخت آینده

اگر بخواهید بدانید که برند افیلا سونی و هوندا چقدر به‌بازار و عرضه نهایی نزدیک هستند، باید بگویم که قرار است پیش‌سفارش‌ها از نیمه اول سال ۲۰۲۵ آغاز شوند؛ فروش واقعی تا پایان سال ۲۰۲۵ و تحویل از بهار ۲۰۲۶ برای بازار آمریکای‌شمالی باشد.

یاسوهید میزونو، مدیرعامل سونی هوندا موبیلیت، ادعا کرد که آفیلا بر سه مفهوم اصلی رانندگی خودران، تقویت عملکرد فنی و قرابت با محیط تمرکز خواهد کرد. این توصیف‌ها بیشتر شبیه به‌صحبت‌های بخش بازاریابی است و خیلی جزئیات فنی به‌ما نمی‌دهد. بیایید کمی درباره جزئیات صحبت کنیم.

بالاترین توان پردازشی در اختیار ۴۵ نوع سنسور مختلف

خودرو Afeela به‌بیش از ۴۵ سنسور و دوربین مجهز خواهد شد و از شاسی دیجیتال اسنپدراگون کوالکام با ظرفیت محاسباتی ۸۰۰TOPS برای ویژگی‌های کلیدی مانند ADAS (رانندگی خودکار)، بخش سرگرمی و تله‌ماتیک (ارتباط بین خودروهای دیگر) استفاده خواهد کرد.

سونی می‌گوید Afeela دارای چیزی است که آن را یک «نوار رسانه‌ای» یا «media bar» می‌نامد. این «مدیابار» به‌شما امکان می‌دهد با ماشین‌ها و افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.

به‌نظر می‌رسد منظور سونی نوعی صفحه‌نمایش باشد؛ اما ما مطمئن نیستیم که چقدر پیشرفته خواهد بود. براساس بیانیه سونی Media Bar به‌این خودرو هوشمند اجازه می‌دهد تا با استفاده از نور، خودش را به‌اطرافیان نشان دهد و همچنین ارتباط تعاملی با افراد داشته باشد.

در سمت رانندگی خودکار، برند Afeela قصد دارد سطح ۳ را تحت شرایط محدود و سطح ۲+ را در اکثر سناریوها از جمله محیط‌های شهری ارائه دهد.

سونی همچنین متعهد شده است یک HMI کاملا جدید با رابط کاربری عالی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های بی‌سابقه ارائه دهد. حتی برای بخش سرگرمی با Epic Games همکاری کرده است؛ اما ما هنوز نمی‌دانیم که این همکاری با استودیو بازی‌سازی چه‌خواهد کرد.

تاسیس برند آفیلا برای آغاز همکاری سونی و هوندا
هوندا پرولوگ نخستین خودرو الکتریکی دوربرد هونداست که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و برای عرضه در سال 2024 برنامه‌ریزی شده است. این خودرو بخشی از موجی از 30 خودرو هیبرید خواهد بود که هوندا قصد دارد تا پایان دهه به‌بازار عرضه کند

نشانه‌های قوی وجود دارد که خدمات اشتراکی بخش عمده‌ای از نرم‌افزار خواهد بود. این نشان می‌دهد برای دسترسی به‌عملکردهای خاص باید هزینه پرداخت کنید. خودرو برقی سونی هوندا موبیلیتی Afeela از موتور آنریل اپیک گیمز، یک موتور بازی گرافیکی سه‌بعدی بهره می‌برد که نه‌تنها برای سرگرمی، بلکه برای ارتباطات و ویژگی‌های امنیتی کاربرد دارد.

سونی و هوندا در گذشته گفته بودند که این خودرو ابتدا درکارخانه آمریکای‌شمالی هوندا ساخته می‌شود و از توانایی‌های رانندگی خودکار سطح ۳ در شرایط محدود بهره می‌برد. یکی از ایده‌هایی که برای خودرو هوندا-سونی مطرح شده است، ادغام پلی‌استیشن ۵ برای بخش بازی و سرگرمی است. با این حال، در این مرحله هیچ تایید یا تکذیبی را برای آن دریافت نکرده‌ایم. این عدم‌بازخورد نشان می‌دهد این شرکت همچنان در حال ارزیابی گزینه‌های خود است.

طراحی به‌سبک کانسپت

نخستین محصول برند Afeela یک سدان تمیز و باحال است که ما را به‌یاد هیوندای جدید Ioniq ۶ Streamliner می‌اندازد. خط سقف بسیار شیب‌دار سدان Afeela به‌زیر خط تسمه می‌رسد.

سونی به‌شکل ویژه، وسایل نقلیه الکتریکی را به‌عنوان یک پلت‌فرم کلیدی برای توسعه و عرضه محصولات الکترونیکی و سرگرمی در آینده می‌بیند. با این حال نمی‌خواهد به‌سادگی سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را روی یک خودرو ارائه دهد. هوندا همچنین درحال کار روی خط خودروهای الکتریکی (EV) خود است که با Prologue شروع می‌شود که با مشارکت جنرال‌موتورز توسعه می‌یابد. هوندا پرولوگ نخستین خودرو الکتریکی دوربرد هونداست که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

این خودرو بخشی از موجی از ۳۰ خودرو هیبرید خواهد بود که هوندا قصد دارد تا پایان دهه به‌بازار عرضه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =