خرابی خودروهای وارداتی دو علت عمده دارد؛ نخستین عامل به‌سوخت موجود در داخل کشور مربوط می‌شود که به‌شدت کیفیت پایینی دارد. همچنین این دسته از خودروها نسبت تراکم بالایی دارند و نیاز است که از سوخت با کیفیت در آن‌ها استفاده شود.

چرا خودروهای وارداتی تا سال 2013 از حجم موتور بالایی برخوردارند، اما بعد از این سال حجم موتور این مدل‌ خودروها پایین است؟ همچنین با در نظر گرفتن این‌ نکته که مدل‌های وارداتی بسیار جدید و با تکنولوژی بالا هستند، علت خرابی در پیشرانه این دسته از خودروها چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،خرابی خودروهای وارداتی دو علت عمده دارد؛ نخستین عامل به‌سوخت موجود در داخل کشور مربوط می‌شود که به‌شدت کیفیت پایینی دارد. همچنین این دسته از خودروها نسبت تراکم بالایی دارند و نیاز است که از سوخت با کیفیت در آن‌ها استفاده شود. درعین حال قیمت نسبتا بالای تعویض روغن و متعلقات مصرفی این خودروها سبب شده است اغلب مالکان آن‌ها، دیرتر از موعد مقرر برای تعویض روغن اقدام کنند که این موضوع سبب خرابی موتور یا یاتاقان زدن آن می‌شود.
این مشکل معمولا در خودروهای کره‌ای یا مدل‌های مجهز به‌موتور 2400 سی‌سی بیشتر رخ می‌دهد. زیرا اویل‌پمپ این موتورها بسیار حساس بوده و کارکرد آن به‌کیفیت روغن و تعویض به‌موقع آن به‌شدت وابسته است. اگر در تعویض روغن این موتورها تاخیر یا تعللی به‌وجود آید، موتور آن‌ها خیلی زود معیوب می‌شود. لازم به‌ذکر است این دو علت در تمام خودروهای وارداتی مشترک بوده و می‌توان گفت نحوه نگهداری مالکان این دسته از خودروها سبب شده است آمار خرابی آن‌ها افزایش یابد. فراموش نکنید که تکنولوژی هرگز نمی‌تواند در مقابل نگهداری نادرست مالک خودرو حرفی برای گفتن داشته باشد. اما این نکته را نیز فراموش نکنید که از سال 1394، واردات خودروهای بالاتر از 2500 سی‌سی به‌ایران ممنوع شد. در پی تصویب این قانون، بسیاری از خودروهای لوکس وارداتی که در نسخه 4 سیلندر چندان عملکرد خوبی نداشتند، وارد کشور شده و باتوجه به‌نحوه نگهداری غیراصولی، خرابی‌های شدیدی در موتور و گیربکس آن‌ها به‌وجود می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

آخرین اخبار