بازار خودرو

قیمت انواع خودرو از داخلی گرفته تا چینی در بازار روز گذشته تحت‌تاثیر نرخ ارز، همچنان سیر صعودی داشت. در این میان اغلب خودروهای خارجی از ثبات قیمت نسبی در بازار آزاد برخوردار بودند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،قیمت انواع خودرو از داخلی گرفته تا چینی در بازار روز گذشته تحت‌تاثیر نرخ ارز، همچنان سیر صعودی داشت. در این میان اغلب خودروهای خارجی از ثبات قیمت نسبی در بازار آزاد برخوردار بودند.
درحالی که هفته گذشته و درمدت چند روز، قیمت اکثر خودروها در بازار روند کاهشی به‌خود گرفته بود، از نخستین روز این هفته دوباره شاهد رشد قیمت‌ در بازار خودرو بودیم. این درحالی است که پس از کش‌وقوس‌های فراوان طی هفته‌های اخیر درمورد ادامه یا توقف عرضه خودرو در بورس کالا و بازگشت شورای‌رقابت به‌قیمت‌گذاری، حالا به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری در این مورد به‌این شورا سپرده خواهد شد.
آن‌طور که سخنگوی وزارت صمت عنوان کرد «مسیر تعامل با شورای‌رقابت و تصمیم مشترک میان خودروساز و این شوراست که جایگاه بورس کالا و آینده عرضه خودرو در این بستر را تعریف می‌کند.» همچنین سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد که خودروسازان باید خود درمورد عرضه یا عدم‌عرضه محصولاتشان در بورس کالا تصمیم‌گیری کنند؛ هرچند این موضوع در تعامل با شورای‌رقابت انجام خواهد شد.
اظهارات سخنگوی صمت درشرایطی است که خودروسازان بارها تمایل خود را برای عرضه محصولاتشان در بورس کالا اعلام کرده و محصولات عرضه‌شده در این بستر نیز با درخواست خود آن‌ها بوده است. سخنگوی صمت اخیرا و در ماجرای عرضه دناپلاس در بورس کالا گفته بود با توجه به‌ورود سازمان بازرسی، وزارت صمت دیگر هیچ اختیاری در صدور مجوز ورود خودروهای جدید به‌بورس کالا ندارد. به‌نظر می‌رسد منظور سخنگوی وزارت صمت این است که شورای‌رقابت تصمیم نهایی را برای ادامه یا توقف عرضه خودرو در بورس کالا می‌گیرد.
خودروهای داخلی در روز گذشته افزایش قیمت یک تا 17 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ارزش دنا پلاس توربو با 17 میلیون‌تومان افزایش به 717 میلیون‌تومان و پادرا پلاس با 14 میلیون‌تومان افزایش به 512 میلیون‌تومان رسید تا این 2 خودرو در بازار خودروهای داخلی بیشترین تغییر را به‌نام خود ثبت کنند.
همچنین در گروه خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 10 تا 35 میلیون‌تومانی بودیم. جایی که دیگنیتی ریسپکت با 35 میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و 340 میلیون‌تومان، فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم با 30 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 580 میلیون‌تومان و لاماری‌ ایما با 30 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 230 میلیون‌تومان قیمت خورد. همچنین در میان خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 40 و 50 میلیون‌تومانی 3 مدل خودرو بودیم.
جایی که ارزش هیوندای سانتافه با 50 میلیون‌تومان افزایش به 5 میلیاردتومان و مزدا 3 با 40 میلیون‌تومان افزایش به 2 میلیارد و 340 میلیون‌تومان رسید. از طرفی خودروهای خارجی لوکس در بازار روز گذشته بدون افزایش قیمت به‌کار خود ادامه داده و تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند.
روز گذشته افزایش شدید نرخ ارز سبب رشد بهای برخی خودروها شد. قیمت دلار در بازار روز یکشنبه با 45 هزار و 50 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند صعودی بهای آن به 45 هزار و 400 تومان رسید، در پایان روز با قیمت 45 هزار و 450 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =