ون الکتریکی

ون‌های برقی نیز به لطف موتورهای الکتریکی نسبتاً قدرتمند و بی‌صدا و چرخ دنده‌های تک، رانندگی راحت‌تری را فراهم می‌کنند

افزایش مداوم هزینه‌های سوخت، شارژ ون برقی در خانه می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف بنزین یا گازوئیل شود، این در حالی است که در بسیاری از کشور ون‌های الکتریکی از پرداخت مالیات معاف هستند که همین محبوبیت این خودروها را چند برابر کرده است.

ون‌های برقی نیز به لطف موتورهای الکتریکی نسبتاً قدرتمند و بی‌صدا و چرخ دنده‌های تک، رانندگی راحت‌تری را فراهم می‌کنند. از سوی دیگر قابلیت شارژ سریع این خودروها موضوع دیگری است که می‌تواند توجه متقاضیان این سگمنت را به خود جلب کند. به این معنی که می‌توان تقریبا در کمتر از یک ساعت، این ون‌ها را به‌طور کامل شارژ کرد. در این فهرست که شامل الکتروون هایی است که ۲۰۲۳ معرفی می‌شود، چهره آشنای فورد E-Transit Custom گرفته تا میکروون کوچک سیتروئن AMI و آخرین نسل مرسدس بنز eSprinter حضور دارند.

عرضه ون الکتریکی بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۳

عرضه ون برقی BYD ETP۳ در بریتانیا از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است، اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد که توسعه بازار این ون به تعویق بیفتد. نسخه جدید این ون در اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. می‌توان انتظار داشت که BYD ETP۳ در مقایسه با رقبای اروپایی مانند Ford E-Transit Custom جایگاه بهتری را به دست بیاورد.

این ون می‌تواند محموله‌ای تا ۷۸۰ کیلوگرم را حمل کند و ظرفیت ۳.۵ مترمکعبی دارد که به لطف درهای کشویی در دو طرف و دسترسی عالی از طریق در عقب، استفاده حداکثری از این ظرفیت باید آسان باشد.

در شهر، گیربکس اتوماتیک BYD رانندگی را راحت می‌کند و موتور ۱۳۴ اسب‌بخاری آن، هنگام حمل بارهای سنگین، انعطاف بسیاری را ارائه می‌دهد. BYD با استفاده از ترمزهای احیاکننده خود، می‌تواند تا ۱۷۰ مایل را طی کند. شارژ باتری نسبتاً کوچک ۴۵ کیلووات ساعتی از ۱۰ تا ۱۰۰درصد با استفاده از یک شارژر سریع عمومی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

سیتروئن AMI Cargo؛ ون کوچک شهری با ظرفیت بار کم

سیتروئن AMI برخلاف ظاهرش اما درواقع یک ون کوچک است؛ با برد کمتر از ۵۰ مایل و حداکثر سرعت فقط ۲۸ مایل در ساعت که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شود. این ونAMI برای مشاغل راه دور طراحی نشده است اما اگر برای تامین نیاز به حمل بارهای کوچک در شهرها ایده‌آل است.

AMI می‌تواند به راحتی از میان ترافیک عبور کند و با طول ۲۴۰۰ میلی‌متر نزدیک به ۳ سانتی‌متر کوتاه‌تر از یک ماشین شهری است. فضای بار ۴۰۰ لیتری AMI که کوچکتر از صندوق بار اکثر خودروهای خانوادگی است و فضایی معادل یک صندلی سرنشین را اشغال می‌کند.

فورد E-Transit سفارشی (اوایل ۲۰۲۴)

یک نسخه الکتریکی جدید به نام E-Transit Custom در راه بازارهای جهانی است. این خودرو سال ۲۰۲۳ و با اولین تحویل در سال ۲۰۲۴ وارد مرحله تولید خواهد شد. -Transit Custom الکتریکی از ظرفیت بار تا ۹ مترمکعب برخوردار است؛ ۱۱۰۰ کیلوگرم بار و ظرفیت قابل توجه ۲۰۰۰ کیلوگرم بکسل از دیگر ویژگی‌های این ون الکتریکی است.

E-Transit دارای یک باتری ۷۵ کیلووات ساعتی است که برد بیش از ۲۳۵ مایل را به همراه دارد و سرعت شارژ ۱۲۵ کیلووات ساعتی ون به این معنی است که می‌توان باتری را از ۱۵ تا ۸۵ درصد در حدود ۴۰ دقیقه شارژ کرد.

می‌توان از بین دو موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۳ یا ۲۱۴ اسب‌بخار برای این خودرو انتخاب کرد. شاید بهترین بخش E-Transit فضای سرنشینان آن باشد که مملو از فضاهای ذخیره‌سازی است.

مکسوسT۹۰EV (اوایل ۲۰۲۳)

مکسوس یک سازنده چینی خودروهای تجاری است و T۹۰EV وانت برقی جدید آن است. در زیر بدنه معمولی این پیکاپ، یک باتری ۸۸.۵ کیلووات ساعتی خواهید دید که تا ۲۲۰ مایل برد دارد. شارژ باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد با استفاده از یک شارژر عمومی سریع و DC، ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و نیروی برق از یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب‌بخاری نصب شده در عقب تامین می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا باری تا ۱۰۰۰ کیلوگرم را حمل کند. T۹۰EV در کنار یک پیکاپ معمولی بنزینی یا دیزلی گران به نظر می‌رسد، اما مکسوس تلاش کرده است تا با تجهیز آن، این افزایش قیمت را جبران کند.

صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی، صندلی‌های با قابلیت تنظیم برقی، تهویه مطبوع، سنسورهای پارک عقب، دوربین معکوس و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با ظاهر هوشمند، همه به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

مرسدس بنز eCitan (اوایل ۲۰۲۳)

مرسدس بنز eCitan می‌تواند ون مناسبی برای گردش‌های شهری باشد چرا که بر اساس استاندارد فوق‌العاده Citan ساخته شده است. eCitan از یک موتور الکتریکی با گشتاور ۱۳۴ اسب‌بخار نیرو می‌گیرد که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. حداکثر سرعت این خودرو ۸۰ مایل در ساعت است و دارای حالت‌های رانندگی است که به شما امکان می‌دهد حساسیت دریچه گاز و سبکی فرمان را تنظیم کنید.

به علاوه، ترمزهای احیاکننده ون سه سطح نیرو را ارائه می‌دهند، به این معنی که می‌توان eCitan را با استفاده از یک پدال به حرکت درآورد. حداکثر برد ۱۷۰ مایلی و شارژ باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد در حدود ۴۵ دقیقه با استفاده از یک شارژر ۷۵ کیلوواتی از دیگر مزایای این ون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =