لنت‌ترمز

صنعت تولید دیسک و لنت‌ترمز با سرعت بسیار زیادی درحال توسعه است. بر این اساس شرکت‌های بزرگ در جهان برای به‌دست آوردن سهم بیشتر از این بازار، با یکدیگر رقابت نفسگیری دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت تولید دیسک و لنت‌ترمز با سرعت بسیار زیادی درحال توسعه است. بر این اساس شرکت‌های بزرگ در جهان برای به‌دست آوردن سهم بیشتر از این بازار، با یکدیگر رقابت نفسگیری دارند و هر شرکتی که پوشش بیشتری برای خودروها ارائه دهد و مدل‌های بیشتری از قطعات ترمز را تولید کند، قطعا پیروز این میدان خواهد بود. از این حیث شرکت‌ها در یکی دو سال اخیر از خطوط تولید جدیدشان رونمایی کرده‌اند که در قالب آن محصولاتی برای مدل‌های پرفروش بازار معرفی شده است. Zimmermann، سازنده قطعات ترمز مستقر در Sinsheim آلمان محدوده محصولات خود را به 65 مدل دیسک ترمز و 30 مدل لنت‌ترمز گسترش داده است. اضافه شدن این قطعات به‌سبد محصول کارخانه به‌معنی آن است که اکنون 2 هزار و 851 مدل خودرو می‌توانند به‌قطعات ترمز زیمرمن مجهز شوند و این مساله شرکت را یک قدم به‌هدف نهایی‌اش برای دستیابی به‌سطح بالایی از پوشش محصول نزدیک‌تر می‌کند.
رقابت در صنعت لنت‌ترمز که طی سال‌های آینده شکل پررنگ‌تری نیز به‌خود خواهد گرفت، سبب می‌شود شرکت‌ها محصولات با کیفیت و با قیمت مناسبی را به‌مشتریان عرضه کنند. زیمرمن هم در این راستا محصولات جدیدی را با پوشش متفاوت به‌بازار عرضه کرده است.
Zimmermann با بیش از 6 دهه تجربه در توسعه، تولید و فروش قطعات پیچیده خودرو، نقش پرچم‌دار را در بازار مستقل قطعات یدکی بازی می‌کند. محصولات استاندارد این شرکت، از جمله دیسک‌های ترمز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با کیفیت دیسک‌های اصلی مطابقت کامل دارند و مواد، ابعاد و طراحی یکسانی را ارائه می‌دهند. درسال 2022، زیمرمن 41 مدل دیسک ترمز استاندارد جدید را روانه بازار کرد و تعداد مدل‌های خودرویی را تا 717 عدد افزایش داد. برای اطمینان از تطابق کامل برای هر دیسک ترمز، این شرکت همچنین 30 مدل لنت‌ترمز جدید را معرفی کرد که می‌توانند در 990 مدل خودرو تازه‌افزوده‌شده به‌فهرست مدل‌های مشمول خدمات این شرکت استفاده شوند.
علاوه‌بر قطعات یدکی استاندارد، Zimmermann همچنین دیسک‌های ترمز اسپرت و ممتاز را برای ورزش‌های موتوری و الزامات تیونینگ توسعه می‌دهد. دیسک‌های ترمز اسپرت که دارای سطح ترمز ماشین‌کاری‌شده هستند، عملکرد بهتری دارند و درشرایط نامناسب جاده‌ای از مسافت ترمز کمتری برخوردارند. با 24 مدل دیسک ترمز اسپرت جدید، گزینه‌های ارتقاداده‌شده این شرکت یک‌هزار و 144 مدل خودرو را پوشش می‌دهند.
مطابق با بررسی‌ها ارزش معاملات در صنعت قطعات ترمز طی دهه جاری به‌بیش از 14 میلیارددلار خواهد رسید و در این بین شرکت‌هایی که برای تمام مدل‌های خودرویی موجود در بازار محصول در اختیار داشته باشند، سهم بیشتری از بازار کسب خواهند کرد. همچنین به‌کارگیری فناوری‌های جدید و تحقیق و توسعه در این بخش سبب بقای آن‌ها در این صنعت روبه‌رشد خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =