پژو 206 تیپ 3

بازار خودرو در شرایطی با نوسان قیمت شدید همراه است که روز گذشته شاهد افت جزئی بهای ارز در بازار بودیم. جایی که قیمت دلار از 46 هزارتومان دنده‌عقب گرفت و دوباره در کانال 45 هزارتومان جا خوش کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در شرایطی با نوسان قیمت شدید همراه است که روز گذشته شاهد افت جزئی بهای ارز در بازار بودیم. جایی که قیمت دلار از 46 هزارتومان دنده‌عقب گرفت و دوباره در کانال 45 هزارتومان جا خوش کرد. این درحالی است که روز گذشته و در خودروهای داخلی شاهد افت بهای یک تا 7 میلیون‌تومانی برخی خودروها بودیم و البته در طرف مقابل، برخی دیگر از خودروها نیز با افزایش قیمت یک تا 11 میلیون‌تومانی همراه بودند.
در حال حاضر که بازار خودروهای داخلی به‌واسطه حواشی نوع عرضه خودرو و شرایط تحویل، اوضاع و احوال درستی ندارد، برخی خبرهای اعلامی نیز می‌تواند به این اوضاع نه‌چندان مناسب قیمتی در بازار دامن بزند. روز گذشته شرکت ایران‌خودرو اعلام کرد تولید پژو ۲۰۶ متوقف می‌شود و در اسفندماه امسال پس از تحقق تعهدات به‌مشتریان، این خودرو از خط‌تولید خارج خواهد شد. این شرکت در سال جاری در بخش سواری از دو محصول جدید رونمایی کرده که طبق برنامه در سال آینده به‌مرحله تولید انبوه خواهند رسید. امسال دو خودرو سمند و پژو ۴۰۵ از خط‌تولید خارج شدند و این بار محصول پژو ۲۰۶ در آستانه توقف تولید قرار دارد. با توجه به‌توقف تولید این هاچ‌بک محبوب، می‌توان گفت این خودرو به‌صورت صفرکیلومتر در بازار دست‌نیافتنی خواهد شد. درحال حاضر پژو 206 تیپ 2 حدود 482 میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود. پژو ۲۰۶ که یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود، حال بعد از ۲۱ سال تولید به‌پایان خط رسیده است. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، دو خودرو پژو ۲۰۷ مجهز به‌موتور TU3 و محصول پروژه TF21 که سال آینده به‌تولید انبوه می‌رسد، جایگزین پژو ۲۰۶ خواهند شد.
خودروهای داخلی روز گذشته رشد بهای یک تا 11 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پژو 207 سقف‌قرمز MC با 11 میلیون‌تومان افزایش 725 میلیون‌تومان و تارای اتومات با 9 میلیون‌تومان افزایش 841 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند.
از طرفی بهای تارای دنده‌ای با 7 میلیون‌تومان کاهش به 638 میلیون‌تومان رسید تا بیشترین افت قیمت را در میان خودروهای داخلی تجربه کند. همچنین در میان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 5 تا 20 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که دیگنیتی با 20 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 920 میلیون‌تومان، فونیکس تیگو 7 پرو اکسلنت با 15 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 900 میلیون‌تومان و فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم با 10 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 595 میلیون‌تومان معامله شدند. در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 10 تا 50 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که پژو 508 با 50 میلیون‌تومان افزایش 3 میلیارد و 300 میلیون‌تومان، کیا اپتیما GT لاین با 50 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 50 میلیون‌تومان و کیا سراتو 2000 با 20 میلیون‌تومان افزایش 3 میلیارد و 200 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس در روز گذشته بدون تغییر خاص و با ثبات قیمت در بازار آزاد به‌کار خود ادامه دادند.
روز گذشته کاهش جزئی نرخ ارز سبب نوسان قیمت اغلب خودروها در بازار شد. قیمت دلار در بازار روز دوشنبه با 45 هزار و 600 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند صعودی بهای آن به 45 هزار و 800 تومان رسید، در پایان روز با قیمت 45 هزار و 650 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =