ZF

شرکت ZF سه محصول جدید یا اصلاح‌شده TRW را عرضه می‌کند. این سه محصول شامل نسخه جدید و بدون مس لنت‌ترمز TRW Electric Blue  است که مخصوص خودروهای الکتریکی طراحی شده است.

علاوه‌بر این، دو محصول جدید نشان می‌دهند که از طریق توسعه دقیق و استفاده از قدرت ZF OE می‌توان به‌پیشرفت چشمگیری دست پیدا کرد. طراحی جدید شیلنگ‌های ترمز و گیره کم‌پایه با بازگشت فنر فعال از جمله ویژگی این محصولات است.

ترمز خودروهای برقی به‌گونه‌ای است که به‌لنت‌ترمزها حالت خاصی می‌دهد. تا حدی که باید کاملا بی‌صدا باشند، سایش کمی ایجاد ‌کنند و حتی پس از یک دوره طولانی عدم‌استفاده همچنان عملکرد اصطکاکی کاملی داشته باشند.

این الزامات در لنت‌ترمز TRW Electric Blue که مخصوص وسایل نقلیه الکتریکی طراحی شده، از زمان عرضه آن در سال 2018 مورد توجه قرار گرفته است.

درحال حاضر کارشناسان ترمز TRW عملکرد آن را با اصلاحات و ویژگی‌های جدید بیشتر بهبود بخشیده‌اند. این ویژگی‌ها شامل توزیع مس در ترکیب پد است. اگرچه محتوای مس برای سال‌ها به‌دلیل مشخصات دیکته‌شده توسط مقررات ECE-R90 محدود شده است، ZF Aftermarket اکنون موفق شده است این فلز سنگین را کاملا حذف کند.

علاوه‌بر این، لنت‌های ترمز TRW به‌طور متوسط از 13 درصد مواد بازیافتی تشکیل شده و فاقد حلال‌های آلی هستند. همراه با کاهش بیشتر ساییدگی (نسل اول Electric Blue قبلا 45 درصد گرد و غبار ترمز کمتری نسبت به‌لنت‌های اصطکاکی معمولی تولید می‌کرد) محصولات بهینه‌سازی‌شده TRW به‌طور قابل توجهی انتشار آلاینده‌ها را در محیط‌زیست کاهش می‌دهند.

علاوه‌بر این ZF تنها از برق به‌دست آمده از انرژی باد و خورشید در فرآیند تولید در کارخانه خود در اسپانیا استفاده می‌کند؛ جایی که لنت‌های ترمز TRW Electric Blue تولید می‌شود انتشار CO2 14 هزار و 600 تن در سال کاهش می‌یابد.

علاوه‌بر این، در سه‌ماهه نخست سال 2023، به‌عنوان بخشی از راه‌اندازی مجدد Electric Blue، تمام کیسه‌های پلی‌اتیلن استفاده‌شده در بسته‌بندی با کیسه‌های ارگانیک در سه‌ماهه نخست سال 2023 جایگزین خواهند شد و سبب صرفه‌جویی بیش از 9 تن پلاستیک در سال می‌شود. اما کارشناسان معتقدند محصولات آبی الکتریکی تنها با هدف حفاظت از محیط‌زیست توسعه داده نشده‌اند، بلکه بهبود NVH ( صدا، لرزش و سختی) یعنی راحتی رانندگی نیز مد نظر طراحان بوده است. نسل جدید لنت‌های ترمز TRW Electric Blue را می‌توان با طراحی جدیدشان شناخت.

از این پس، بیش از 60 نسخه برای بسیاری از خودروهای الکتریکی فعلی و پلاگین-هیبرید موجود است.

در یک داستان نوآوری دیگر، ZF Aftermarket طیف شیلنگ‌های ترمز TRW خود را به‌طور کامل توسعه داده است.

یک الاستومر بهبودیافته امکان کاهش قطر خارجی را از 10.2 به 9 میلی‌متر فراهم کرده است. این امر وزن را تا 15 درصد کاهش می‌دهد، شیلنگ‌ها را 13 درصد الاستیک‌تر کرده و درنتیجه نصب قطعه آسان‌تر می‌شود.

مواد شیلنگ با لایه میانی آن از لاستیک اتیلن-پروپیلن-دی ان (EPDM) در برابر روغن‌ترمز و دماهای بالا مقاوم‌تر است؛ بنابراین ایمنی و دوام قطعات را بهبود می‌بخشد.

این به‌راننده امکان می‌دهد واکنش سریع‌تری برای ترمز کردن داشته باشد و درنتیجه مسافت ترمز کمتر می‌شود. درنهایت، مطابق با تفکر سبزتر ZF، بسته‌بندی تغییر کرده و اکنون 60 درصد از مواد بازیافتی تشکیل شده است.

بنابراین 4.9 تن پلاستیک درسال کمتر استفاده خواهد شد. تحت‌نام تجاری TRW، محصولی که برای OE درحال تولید است، در سه‌ماهه نخست سال 2023 به‌سبد محصولات خدمات پس از فروش اضافه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =