لنت‌ترمز

استفاده از خودروهای شخصی و عمومی در سراسر جهان شکل روزافزون به‌خود گرفته و بر این اساس صنعت تولید قطعات ترمز و لنت‌ترمز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش «اخبار خودرو»،استفاده از خودروهای شخصی و عمومی در سراسر جهان شکل روزافزون به‌خود گرفته و بر این اساس صنعت تولید قطعات ترمز و لنت‌ترمز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هرچند طی سال‌ها صنعت تولید سیستم ترمز و قطعات آن شکل سنتی خود را حفظ کرده، اما روند تولید به‌طور کلی تغییر کرده و فناوری‌های جدید به‌کمک این بخش و البته امنیت خودروها آمده‌اند. درهمین راستا می‌توان به‌استفاده از متریالی اشاره کرد که بیشترین بازدهی و کمترین مشکل را در ترمزگیری داشته باشد. از این حیث این صنعت به‌شدت درحال بزرگ شدن است و شرکت‌های مطرح درحال افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش هستند. ارزش سرمایه در گردش در بازار این صنعت طی سال‌های پیش رو به‌بیش از 27 میلیارد دلار خواهد رسید و شرکت‌ها رقابت سختی را برای کاهش هزینه تولید و افزایش سهم بازار دارند. یکپارچه‌سازی سیستم تولید و همچنین استفاده از فناوری‌های جدید تولید مواداولیه جزو اولویت‌های شرکت‌ها قرار گرفته است.
در سال ۲۰۲۳، این صنعت با توجه به‌روند رو به‌رشد خودروسازی در سراسر جهان، همچنان به‌عنوان یکی از صنایع پردرآمد محسوب می‌شود. براساس آمار و ارقام منتشرشده توسط شرکت‌های تولیدکننده قطعات ترمز، بیشترین درآمد این شرکت‌ها از ناحیه فروش قطعات ترمز برای خودروهای شخصی و عمومی است.
به‌عنوان مثال در سال ۲۰۲۱ شرکت بوش، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات خودرو در جهان، ۱۰ میلیارد یورو از فروش قطعات ترمز درآمد داشته است. همچنین شرکت‌های دیگری مانند آکبندو، کوهر و آی‌بی‌دی‌وی نیز که به‌عنوان تولیدکنندگان قطعات ترمز مشهور هستند، طی یکی دو سال اخیر به‌فروش بسیار بالایی دست پیدا کرده‌اند. با این حال با توجه به‌تحولات فناوری در صنعت‌خودرو و نیاز به‌کاهش آلایندگی، صنعت قطعات ترمز و لنت‌ترمز نیز درحال تغییر است. به‌عنوان مثال، تولیدکنندگان درحال تمرکز بر تولید قطعات ترمزی هستند که هنگام استفاده از آن آلایندگی کمتری ایجاد شود. همچنین استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی مانند سیستم‌های ترمز الکترونیکی (Electronic Brake System) و ترمزهای هیدرولیکی (Hydraulic Brake System) در خودروهای جدید نیز سبب شده است صنعت قطعات ترمز به‌سمت تحول و بهبود پیش برود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =