لنت‌های سرامیکی

تولید محصولات جدید در دستور کار شرکت پیشروقدرت آریا (m.co) در سال 1402 قرار دارد. این شرکت قصد دارد لنت های سرامیکی را در همکاری با دو شرکت مطرح جهانی تولید و به بازار ایران و البته بازارهای صادراتی عرضه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید محصولات جدید در دستور کار شرکت پیشروقدرت آریا (m.co) در سال 1402 قرار دارد. این شرکت قصد دارد لنت های سرامیکی را در همکاری با دو شرکت مطرح جهانی تولید و به بازار ایران و البته بازارهای صادراتی عرضه کند. لنت های سرامیکی یکی از موارد مورد نیاز بازار خودرو ایران است.
در این راستا این شرکت به صورت جدی در حال تحقیق و توسعه و البته راه اندازی خطوط تولید این نوع لنت‌ها است.
در خصوص شرایط این روزهای شرکت و بحث افزایش قیمت و تاثیر نوسانات نرخ ارز بر تولید، محمد مهدی ابوطالب، قائم‌مقام شرکت پیشروقدرت آریا گفت: «تولید محصولات جدید و توجه به‌رشد کیفی از مواردی است که برخی شرکت‌های قطعه‌ساز طی سال‌های اخیر به‌خوبی آن را درک کرده و به‌سمت آن حرکت کرده‌اند. درحوزه تولید لنت‌ترمز نیز امروز شاهد فعالیت بسیاری از شرکت‌های ریز و درشت هستیم.»

محمدمهدی ابوطالب افزود: «تولید در این بخش جوابگوی نیاز کشور است و شرکتی در این عرصه برنده خواهد بود که کیفیت محصولات تولیدی خود را بالاتر از رقبا و با قیمت رقابتی در بازار عرضه کند. همچنین تولید محصولات جدید و همگام با تولیدات روز دنیا از دیگر دلایل موفقیت شرکت‌ها خواهد بود.»
ابوطالب درخصوص افزایش قیمت محصول در شرکت m.co گفت: «معمولا شرایط به‌این منوال است که با نوسان نرخ ارز و رشد مثلا 10 درصدی قیمت دلار، شرکت‌ها فهرست بهای محصولات خود را تغییر می‌دهند. اما این تغییرات در m.co از بهار سال جاری تا هفته گذشته اعمال نشده و این درحالی است که طی این مدت دلار به‌شدت رشد قیمت داشته و در حوزه ارز شاهد نوسان نرخ شدیدی بوده‌ایم.»
وی ادامه داد: «بر این اساس شرکت تلاش می‌کرد قیمت‌ها را ثابت نگه دارد که البته از این بابت می‌توان گفت شرکت ما رکورددار است. درواقع با توجه به‌این‌که شرکت دارای نمایندگانی است، ثبات قیمت برای مجموعه و شبکه نمایندگان به‌منظور کنترل بازار بسیار مهم و حائز اهمیت است. موضوع دیگر بحث کنترل کیفیت در این شرایط است. در ایران به‌خصوص برای صنایع کوچک، با هر تغییر و نوسان ارز شرکت‌ها مجبور هستند کیفیت محصول را کاهش دهند. اما m.co افزایش قیمت نداشته و کیفیت محصولات خود را نیز تغییر نداده است.»
ابوطالب افزود: «برخی محصولات ما 5 درصد، برخی 10 و برخی دیگر 15 درصد رشد بها داشته‌اند که این مساله با توجه به‌نوسان نرخ ارز و رشد کلی قیمت‌ها طبیعی است.»
وی درپاسخ به‌این‌که برای حفظ این شرایط m.co چه‌برنامه‌ای را برای آینده در نظر گرفته است، افزود: «امیدواریم با دپو مواداولیه و طی یک برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم شرایط را برای تامین محصول ثابت نگه داریم. درواقع باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که بحث تامین تحت‌تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار نگیرد.»
ابوطالب ادامه داد: «امیدواریم دولت محترم در سال جدید برنامه‌ای داشته باشد تا تولیدکنندگان با مشکل جدی مواجه نشوند. درحال حاضر ارز ترجیحی حذف شده و تولیدکنندگان با ارز شناور سامانه تامین خود را انجام می‌دهند. برای واحدهای بازرگانی این نوسان نرخ ارز تفاوت چندانی ندارد و محصول در اختیار خود را با هر قیمتی و متناسب با نوسانات و شاید هم با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسانند. اما برای واحدهای تولیدی نوسان اهمیت زیادی دارد. چراکه آن‌ها باید در بازار رقابتی محصولات خود را عرضه کنند. بنابراین تولیدکنندگان باید هزینه‌ها را مدیریت کنند تا با افزایش هزینه، کیفیت افت نکند. این کار درمجموعه m.co همواره مد نظر قرار گرفته است.» وی همچنین در خصوص مبنای قیمت‌گذاری در این شرکت اظهار کرد:«سیاست ما این است که به‌سمت برند شدن حرکت کنیم. درواقع کیفیت محصولات ما درمقایسه با ‌سایر محصولات موجود در بازار، حرف بیشتری برای گفتن دارد. برخی برندها صرفا به‌افزایش تیراژ می‌اندیشند و کیفیت را چندان جدی نمی‌گیرند. اما ما به‌سمت تولید محصولات کیفی رفته‌ایم.»
قائم مقام این شرکت همچنین درپاسخ به‌این سوال که آیا در آینده شاهد تغییرات و تولید محصولات جدید از سوی m.co هستیم؟ افزود: «بله. برنامه ما این است که توسعه دانش فنی مجموعه را در دستور کار قرار دهیم و m.co به‌زودی به‌سمت تولید لنت‌های سرامیکی حرکت خواهد کرد. چراکه این نوع لنت دنیای گسترده‌ای دارد. ما درحال حاضر در مرحله سفارش‌گذاری کامپاندینگ لنت‌های سرامیکی هستیم و با دو برند مطرح آسیایی - اروپایی تولیدکننده لنت و کامپاند که به‌جرأت می‌توان گفت بزرگ‌ترین و با کیفیت‌ترین تولیدکننده قطعات سایشی هستند، همکاری خواهیم کرد.»
وی تاکید کرد که دانش فنی مجموعه در سال جدید به‌سمت تولید لنت‌های سرامیکی خواهد رفت. ابوطالب ادامه داد: «تلاشمان این است که به‌طور کامل به‌حوزه تولید لنت‌های سرامیکی وارد شویم. همچنین تولید لنت خودروهای کلاس تجاری اعم از انواع کامیون‌ها، کشنده‌ها و اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل مسافری در دستور کار تولید شرکت قرار خواهد داشت. مقرر است با امضای قرارداد همکاری با این دو شرکت بزرگ و تحت‌لیسانس آن‌ها دانش فنی‌ و کیفی‌مان و همچنین تولید محصولات به‌روز را افزایش دهیم.»
وی ادامه داد: «شاید ظرفیت و تیراژ تولید این شرکت به‌اندازه تولید برخی شرکت‌های دیگر نباشد، اما لنتی تولید خواهیم کرد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. یعنی در تولید لنت‌ترمز مانند پورشه در خودروسازی عمل خواهیم کرد. به این معنی که شاید تیراژ تولید بالا نباشد، اما کیفیت محصول بسیار بالا خواهد بود. یعنی اگر مشتری به‌دنبال کیفیت است باید m.co بخرد.»
ابوطالب درخصوص کارت تضمین اصالت و کیفیت درمحصولات m.co و این‌که چه‌تفکری پشت آن بوده است نیز گفت: «تعبیه کارت تضمین اصالت و کیفیت، کار بسیار بزرگ و مهمی است و هیچ شرکتی تاکنون چنین اقدامی نکرده است. چراکه مجموعه ترمز دارای قطعات بسیاری بوده و کارکرد این قطعات در عملکرد لنت تاثیرگذار است. بنابراین قراردادن این کارت در بسته‌بندی محصولات به‌این معناست که محصولات تولیدی m.co از دانش فنی به‌روز و کیفیت بالایی در تولید برخوردار است. درنهایت می‌توان گفت مجموعه‌ای که برخوردار از چنین تفکری باشد، سریع‌تر به‌سمت برند شدن حرکت می‌کند.»
وی با اشاره به‌این‌که مجموعه m.co برای کنترل کیفیت محصول مجهز به‌آزمایشگاه شده است، افزود: «به‌روزترین دستگاه موجود برای تست کیفیت از کشور آلمان خریداری شده و اگر امکان آن وجود داشته باشد، در یکی از نمایشگاه‌های داخلی از این دستگاه رونمایی خواهیم کرد تا همگان شاهد چگونگی مراحل کنترل کیفی محصولات تولیدی شرکت m.co باشند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =