تایرهای بایاس

خبرها از افزایش 20درصدی قیمت تایرهای رادیال سواری و باری-اتوبوسی طی روزهای آینده حکایت دارند. افزایش قیمتی که به نوعی فرار تایرسازان از خطر ورشکستگی به حساب می‌آید و قرار نیست سود چندانی به جیب سهامداران شرکت‌های تایرساز سرازیر کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،خبرها از افزایش 20درصدی قیمت تایرهای رادیال سواری و باری-اتوبوسی طی روزهای آینده حکایت دارند. افزایش قیمتی که به نوعی فرار تایرسازان از خطر ورشکستگی به حساب می‌آید و قرار نیست سود چندانی به جیب سهامداران شرکت‌های تایرساز سرازیر کند.
به گزارش «دنیای‌خودرو» ‌آخرین اجازه افزایش قیمت تایرهای رادیال در نخستین روزهای خردادماه به شرکت های تایرساز داده شد تا بدین‌ترتیب بتوانند محصولات خود را 30درصدگران‌تر از گذشته به بازار عرضه کنند؛ با این‌حال شطی 9ماه گذشته، جهش نرخ ارز و به‌دنبال آن بالا رفتن هزینه‌های خرید مواداولیه وارداتی و تولید داخل همگی باعث شدند صنعت تایر با مشکلات بسیاری روبه‌رو شود و تولید تایر برای تایرسازان همراه با زیان باشد.
بر همین اساس و به‌گفته مسئولان انجمن صنفی صنعت تایر،‌ شرکت‌های تولیدکننده برای جبران زیان ناشی‌از بالا رفتن هزینه‌های خود درخواست افزایش 35درصدی قیمت تایر را به دولت ارائه داده بودند.
حال بر اساس اخبار رسیده از منابع آگاه به روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌ وزیر صنعت، معدن‌وتجارت تنها با بالارفتن 20درصد قیمت تایرهای رادیال موافقت کرده که البته برای اجرای آن نیاز به تصویب ستاد تنظیم بازار و تایید نهایی معاون‌اول رئیس‌جمهور است.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌زیان‌ده بودن تولید تایر با قیمت‌های قدیمی یکی از دلایل اصلی عدم توزیع تایر توسط تولیدکنندگان بین عوامل فروش طی یک‌ماه گذشته بوده که همین امر به نوعی باعث کمبود کالا در سطح بازار ازیک‌سو و بالا رفتن قیمت برخی سایزهای پرمصرف مانند تایر پرایدی در بازار ازسوی‌دیگر شده است. به‌نظر می‌رسد طی چند روز آینده با تصویب نهایی افزایش قیمت تایر توسط ستادتنظیم بازار و نقش گرفتن امضای معاون اول رئیس‌جمهور پای این مصوبه،‌ شرکت‌های تایرساز به سرعت اقدام به توزیع تایر موردنیاز برای تامین نیاز بازار برای سفرهای نوروزی خواهند کرد و قیمت کاذب ایجادشده برای تایرهای پرمصرف در بازار ‌با ورود کالای جدید خواهد شکست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =