سایپا و ایران‌خودرو

در مراسمی با حضور اعضای هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا و جمعی از معاونین و مدیران عامل شرکت‌های گروه، مهدی داداشی زین‌الدین به‌عنوان عضو هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا معرفی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در مراسمی با حضور اعضای هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا و جمعی از معاونین و مدیران عامل شرکت‌های گروه، مهدی داداشی زین‌الدین به‌عنوان عضو هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا معرفی شد. با انتخاب علیمردان عظیمی، رئیس پیشین هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، مهدی داداشی زین‌الدین به‌عنوان عضو هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا معرفی شد. همچنین در این جلسه از زحمات عظیمی در طول مدت‌زمان حضورش در هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا تقدیر به‌عمل آمد.

همکاری سایپا با ایکو در حوزه‌های استانداردی، ارزی و قیمت‌گذاری
در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تشکر از زحمات عظیمی در مدت حضورش در هیات‌مدیره سایپا گفت: «در یکسال حضور اعضای هیات‌مدیره، هماهنگی کاملی وجود داشت و خوشبختانه توانستیم با سلامت کاری که در بین همه اعضا بود، در جهت اعتلای صنعت‌خودرو کشور بکوشیم.» او افزود: «در شرایطی که خودروسازی کشور مورد هجمه شدیدی قرار داشت و مشکلات تحریم کشور به‌شدت در این حوزه تاثیرگذار بود، با همدلی اعضای هیات‌مدیره، توانستیم مشکلات موجود را برطرف کرده و شرایط مناسبی را برای سایپا فراهم کنیم.»
تیموری خاطرنشان کرد: «سال آینده باید ضمن تلاش بیشتر با هماهنگی بین دو گروه سایپا و ایران‌خودرو موانع تولید را برطرف کنیم.» او تصریح کرد: «سال جاری بین دو گروه خودروساز بزرگ کشور شاهد همکاری مناسبی بودیم و قطعا تلاش خواهیم کرد سال آینده این هماهنگی بیشتر شود و بتوانیم از توانمندی‌های یکدیگر در جهت اعتلای صنعت‌خودرو کشور بهره‌مند شویم و در این مسیر کمیته مشترکی که ایجاد شده را تقویت خواهیم کرد و درحوزه‌های استانداردی، ارزی و قیمت‌گذاری محصولات با هماهنگی یکدیگر فعالیت بیشتری درراستای رفع این مشکلات جهت رضایت‌مندی بیشتر مشتریان خواهیم داشت.»

کیفیت و قیمت مناسب؛ مهم‌ترین رسالت سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر سه موضوع کیفیت محصول، تحویل محصول با قیمت مناسب و تحویل به‌موقع محصولات خاطرنشان کرد: «برای تصاحب بازارهای صادراتی، اولویت اصلی ما ارتقای کیفیت است. در این راستا، بیش از 11 هزار دستگاه خودرو آماده صادرات به‌ونزوئلا داریم که محموله یک‌هزاردستگاهی به‌ونزوئلا رسیده است. همچنین برای صادرات 45 هزار دستگاه کوییک و شاهین به‌روسیه با یک شرکت روسی قرارداد منعقد کردیم.»
وی افزود: «قرارداد 45 هزار دستگاه خودرو با کشور بلاروس را نیز منعقد کردیم و درچند ماه اخیر قرارداد صادرات حدود 100 هزار دستگاه خودرو به‌کشورهای ونزوئلا، روسیه و بلاروس منعقد شده است که بر اساس شاخص‌های صنعت‌خودرو، عدد مناسب و قابل قبولی است.» تیموری تاکید کرد: «کیفیت و قیمت مناسب سبب استمرار در صادرات محصولات خواهد شد. بنابراین باید تمام انرژی سازمان را معطوف بر تحقق این دو امر مهم یعنی کیفیت و قیمت مناسب کنیم. اینها مهم‌ترین رسالت ما در سایپاست.»
اشاره عظیمی به‌تخصص مدیرعامل سایپا در حوزه کیفیت
در ادامه علیمردان عظیمی ضمن تشکر از همکاران گروه خودروسازی سایپا در طول یک‌سال همکاری گفت: «سایپا و ایران‌خودرو دو خودروساز بزرگ کشور هستند که عملکردشان تاثیر بسیار زیادی در صنعت‌خودرو کشور دارد و برهمین اساس باید با همفکری، تلاش و همدلی درجهت اعتلای صنعت‌خودرو کشور حرکت کنند.» او با بیان اینکه در همکاری مشترک دو خودروساز بزرگ کشور قطعا شاهد ایجاد تحول شگرفی در صنعت‌خودرو خواهیم بود، افزود: «متاسفانه دیدگاه نامناسبی در ارتباط با ‌صنعت‌خودرو وجود دارد. در این راستا باید فضای صنعت‌خودرو را برای نمایندگان مجلس، دولت خدمت‌گزار، تشکل‌های صنفی و مردم تبیین و شفاف کنیم تا این نگاه برطرف شود.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد: «با توجه به‌تخصص مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درحوزه کیفیت باید در این حوزه به‌صورت مشترک تلاش بیشتری کرد و کیفیت را از قطعه‌سازی شروع کنیم. چراکه افزایش کیفیت در این حوزه سبب افزایش کیفیت در محصول و رضایت‌مندی مشتریان خواهد شد.»

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجلس و دولت
در ادامه مهدی داداشی زین‌الدین نیز در این مراسم گفت: «امیدوارم حضورم در هیات‌مدیره گروه سایپا ثمربخش باشد و با تلاش و کوشش جمعی بتوانیم سبب فراهم آمدن توسعه و رشد صنعت‌خودرو کشور باشیم و مردم از آن بهره لازم را ببرند.» او افزود: «با شعار همدلی، همیاری و تلاش مضاعف برای تولید بیشتر تلاش خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم با هماهنگی گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌نتایج خوبی دست یابیم.» عضو جدید هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: «از ظرفیت‌های مجلس، دولت، سازمان استاندارد، سازمان محیط‌زیست و... باید استفاده مناسبی کرد تا با روشنگری در این زمینه بتوانیم نگاه نامناسبی را که در صنعت‌خودرو کشور ایجاد شده است برطرف سازیم و با جهاد تبیین جایگاه صنعت‌خودرو را به‌همگان بشناسانیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =