فوکس فروش بین‌المللی روانکارهای خود در سال گذشته میلادی را 3.4میلیارد یورو (3.6 میلیارد دلار) اعلام کرد که 19‌درصد افزایش را نسبت‌به سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،فوکس فروش بین‌المللی روانکارهای خود در سال گذشته میلادی را 3.4میلیارد یورو (3.6 میلیارد دلار) اعلام کرد که 19‌درصد افزایش را نسبت‌به سال گذشته میلادی نشان می‌دهد. بزرگ‌ترین تولیدکننده مستقل روانکار جهانی مستقر در مانهایم آلمان اعلام کرد: «افزایش هزینه‌های مواد خام و رشد قیمت فروش ناشی‌از آن منجر به تورم قابل‌توجه سرمایه در گردش خالص عملیاتی شده است. جنگ اوکراین نیز تاثیرگذارترین موضوع برای ما در سال 2022 بود.» رئیس هیات اجرایی بیان کرد: «تمرکز ما به‌ویژه متوجه همکارانمان در اوکراین است که با افتخار و شجاعت در سرزمین خود کار می‌کنند.»
استفان فوکس ادامه داد: «نوسان کالاهایی که در بازار از قبل حضور داشتند داشتند، تحت‌تاثیر این جنگ شدیدتر شده‌ است. تنگنای عرضه با کمبود بی‌سابقه موادخام، افزایش تقریبا ۷۰درصدی هزینه‌های مواد اولیه تنها در دو سال و نرخ تورم بالا (که بر هزینه‌هایمان تاثیر می‌گذارد)، ما را در سال مشغول کرده است. هدف اصلی اطمینان از تامین ایمن کالا برای مشتریان حتی در این شرایط شدید بود.
این مهم از طریق عملکرد یک تیم استثنایی به آن دست یافتیم. در چین، بازار روبه‌ رشد ما در چند سال گذشته، سیاست این کشور در برابر کووید-19 صفر اقتصاد را فلج کرده و درنتیجه بر تجارت ما تاثیر گذاشته است. تغییر اخیر این سیاست اقتصاد چین را در سال 2023 احیا خواهد کرد. اما تا پایان سال2022 تقریبا به رکود کامل در برخی کشورها منجر شد.» در سال مالی گذشته، FUCHS توانست درآمد فروش را در تمام مناطق به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) نیز سال‌به‌سال افزایش یافته است، به استثنای منطقه آسیا و اقیانوسیه. منطقه EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) در سال مالی گذشته 2036 میلیون یورو (2149 میلیون دلار) درآمد حاصل از فروش داشته است که 19درصد بیشتر از سال قبل به‌دلیل قیمت‌ها بوده است. این منطقه در سال مالی گذشته با افزایش هزینه‌های بالایی مواجه بود، اما توانست این بار اضافه را جبران کند و EBIT را با 4 میلیون یورو (4.2 میلیون دلار) به 170 میلیون یورو (179.4 میلیون دلار) بهبود بخشد. منطقه آسیا-اقیانوسیه فروش 929میلیون یورویی (980 میلیون دلار آمریکا) را برای سال مالی گذشته و رشد کلی 74 میلیون یورویی (78 میلیون دلاری) یا 9درصد را گزارش کرد که عمدتا ناشی‌از ارز خارجی است. درآمد 113‌میلیون یورویی (119 میلیون دلار) EBIT با افزایش 9میلیون یورو (9.5 میلیون دلار) ‌نسبت‌به نتیجه بسیار خوب سال قبل کمتر است.
توسعه ضعیف چین به‌دلیل قرنطینه تاثیر منفی بر منطقه داشت. ازسوی‌دیگر هند، آسیای جنوب‌شرقی و استرالیا به رشد قابل‌توجهی در درآمد دست یافتند. به دنبال رشد بالای فروش در سال گذشته، منطقه آمریکای‌شمالی و جنوبی نیز نرخ رشد قانع‌کننده‌ای را در سال 2022 ارائه کردند که ناشی‌از گسترش تجارت، افزایش قیمت و اثرات مثبت ارز بود. درآمد فروش کمتر از 39درصد از 471میلیون یورو (497 میلیون دلار) به 653‌میلیون یورو (689 میلیون دلار) افزایش یافت. EBIT با 28درصد افزایش به 77میلیون یورو (81.2 میلیون دلار) رسید و 17میلیون یورو (17.9 میلیون دلار) بیشتر از سال قبل به درآمد گروه کمک کرد. Nye Lubricants، تولیدکننده تخصصی آمریکای‌شمالی که در سال 2020 خریداری شد و شرکت تابعه مکزیکی آن، عوامل اصلی روند مثبت درآمد بودند. آمریکای جنوبی هم پیشرفت مثبتی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =