بازار خودرو

بازار خودرو در روز گذشته، هم‌زمان با سقوط بازارهای مالی مانند طلا، سکه و ارز با کاهش قیمت ادامه‌داری همراه بود. این افت بها در بازار خودرو نه‌تنها گریبان خودروهای خارجی را نیز گرفت، بلکه خارجی‌های پریمیوم نیز در بازار آزاد بیشترین تغییر قیمت را تجربه کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در روز گذشته، هم‌زمان با سقوط بازارهای مالی مانند طلا، سکه و ارز با کاهش قیمت ادامه‌داری همراه بود. این افت بها در بازار خودرو نه‌تنها گریبان خودروهای خارجی را نیز گرفت، بلکه خارجی‌های پریمیوم نیز در بازار آزاد بیشترین تغییر قیمت را تجربه کردند. روز گذشته خودروهای داخلی اغلب کاهش قیمت جزئی را تجربه کردند و تنها یک یا دو خودرو ریزش بهای بیش از 10 میلیون‌تومان داشتند. از سوی دیگر خودروهای چینی و خارجی افت بهای 10 تا 250 میلیون‌تومانی را در بازار به‌نام خودشان ثبت کردند.
کارشناسان بازار خودرو معتقدند درصورت تداوم ریزش بازارهای مالی (مخصوصا ارز که بازار خودرو شدیدا به آن وابسته است) می‌توان امیدوار بود که روند کاهش قیمت در بازار خودرو تداوم داشته باشد. همچنین علاوه‌بر این، عرضه به‌موقع خودرو در بازار نیز قطعا می‌تواند از دیگر دلایل کاهش قیمت خودروهای داخلی باشد. اتفاقی که روز گذشته با بزرگ‌ترین بخت‌آزمایی خرید خودرو آغاز شد. روز گذشته بزرگ‌ترین طرح فروش خودروهای داخلی با آغاز مرحله اول پیش‌ثبت‌نام کلید خورد. درهمین زمینه وزارت صمت طی اطلاعیه‌ای جزئیات اَبَرطرح عرضه خودرو را که درواقع نخستین طرح فروش بر اساس قرعه‌کشی نوبت‌دهی است، منتشر کرد. در شکل جدید عرضه خودروهای داخلی، سه‌مرحله اصلی پیش‌بینی شده است. مرحله نخست پیش‌ثبت‌نام متقاضیان برای فهرست نوبت‌دهی است. در این مرحله متقاضیان باید برای افتتاح حساب وکالتی به‌میزان ۱۰۰ میلیون‌تومان اقدام کنند. در مرحله بعدی نوبت‌دهی انجام شده و در مرحله سوم نیز متقاضیان باید تکمیل وجه را انجام داده و ثبت‌نام خود را نهایی کنند. بررسی شرایط اعلامی توسط وزارت صمت نشان می‌دهد احتمالا این وزارتخانه قصد داشته تا جایی که امکان‌پذیر است، شرایط ثبت‌نام را سخت‌تر و محدودتر کند؛ تا از این طریق بتواند به‌شکلی تقاضا را در این بازار کنترل کند. شاهد این موضوع محدودیت‌های جدید برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و ممنوعیت ثبت‌نام برای متقاضیان طرح ایران‌خودرو و خودروهای وارداتی است.
خودروهای داخلی روز گذشته افت بهای یک تا 23 میلیون‌تومان را تجربه کردند. جایی که پژو 207 سقف‌قرمز MC با 23 میلیون‌تومان کاهش 745 میلیون‌تومان، تارا اتومات با 15 میلیون‌تومان کاهش 827 میلیون‌تومان و دنا پلاس توربو با 11 میلیون‌تومان کاهش 730 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای 10 تا 250 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که قیمت فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم با 250 میلیون‌تومان کاهش به 3 میلیارد و 450 میلیون‌تومان‌، دیگنیتی با 100 میلیون‌تومان کاهش به 2 میلیارد و 50 میلیون‌تومان، دیگنیتی پرستیژ با 70 میلیون‌تومان کاهش به 2 میلیارد و 430 میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با 45 میلیون‌تومان کاهش ‌به‌یک میلیارد و 535 میلیون‌تومان رسید. همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد افت بهای 50 تا 200 میلیون‌تومانی برخی خودروها بودیم. جایی که کیا اسپورتیج GT لاین با 200 میلیون‌تومان کاهش 5 میلیارد و 700 میلیون‌تومان، هیوندای توسان با 100 میلیون‌تومان کاهش 5 میلیارد و 200 میلیون‌تومان و کیا سراتو 2000 با 80 میلیون‌تومان کاهش 3 میلیارد و 600 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز افت بهای 100 و 200 میلیون‌تومانی را در دو مدل خودرو تجربه کردند. جایی که پورشه ماکان با 200 میلیون‌تومان کاهش 14 میلیارد و 800 میلیون‌تومان و فولکس پاسات با 100 میلیون‌تومان کاهش 6 میلیارد و 600 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهره ی هوشیِ فرا 310+ IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    مشتری ندارن ماشین هست ۵۰۰ سالِ که از زمان تحویل خوابیده،بعضی ها رو منع نکنی میگن از فروش این خودرو برسیم به ملک و املاک کل استان تهران،افرادیکه دانش تصمیم گیری فوق صحیح و سالم داشته باشند باج نمیدن،از سر سفره ی زن و بچه ی خود بردارن بکنن نخودو کیشمیش تو جیب غریبه ها.
    • جاسم IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      خودت فهمیدی چی نوشتی؟ دنیای خودرو ! تو چیزی فهمیدی که این رو انتشار دادی!؟
  • ایرانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 1
    اینقدر خودرو قیمتش بالا بردید که پنجاه در صد هم پایین بیاد هنوز گرونه چقدر مردم را بازی میدید خدا لعنتتون بکنه وگر نه بنده چاره شما نمیکنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =