عدم توان شرکت‌های داخلی در تامین مواد اولیه و تولید ازجمله مشکلات تولید در صنعت خودرو و قطعه است. برنامه‌ریزی‌ها در جهت عدم اتکا به ارزبری این صنعت و تکیه بر توان داخلی است که البته با شرایط فعلی حاکم بر صنعت خودرو و قطعه مقدور نیست.

به گزارش «اخبار خودرو»،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید رویکرد کمک به قطعه‌سازان با هدف افزایش تولید و اشتغال‌زایی در صنعت قطعه باشد، گفت: «ارائه تسهیلات به قطعه‌سازان در اولویت است.»
بهزاد رحیمی در خصوص لزوم اتخاذ تدابیر و سیاست‌هایی از سوی سیاستگزاران مبنی‌بر رفع چالش‌های قطعه‌سازان در تامین ارز با توجه به سیاست‌های ناپایدار ارزی و استهلاک خطوط تولید و تجهیزات قطعه‌سازان اظهار کرد: «عدم توان شرکت‌های داخلی در تامین مواد اولیه و تولید ازجمله مشکلات تولید در صنعت خودرو و قطعه است. برنامه‌ریزی‌ها در جهت عدم اتکا به ارزبری این صنعت و تکیه بر توان داخلی است که البته با شرایط فعلی حاکم بر صنعت خودرو و قطعه مقدور نیست.»
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قطعه‌سازان و خودروسازان نیز می‌بایست در تامین ارز تحت حمایت و کمک دولت قرار بگیرند، گفت: «صرف اینکه ارزبری موجب تورم و گرانی قطعات می‌شود نباید تولید داخل آسیب ببیند.»
رحیمی با بیان اینکه انباشت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان موجب افت توان تولید قطعه‌سازان شده است، افزود: «خودروهای تولید داخل چندان ارزبر نیستند اما خودروسازان به دلیل محدودیت در منابع مالی ناچار از دریافت تسهیلات برای تداوم تولید و یا کاهش تولید هستند. هر دو راهکار موجب افزایش قیمت خودرو، رشد نرخ تورم و نارضایتی جامعه
می‌شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =