خودرو های خارجی

در شرایطی که روز گذشته قیمت انواع خودرو داخلی به‌دلیل نوسان ریزشی نرخ ارز حالت کاهشی به‌خود گرفته بود، درسوی دیگر بازار با رشد بهای خودروهای خارجی مواجه بودیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،در شرایطی که روز گذشته قیمت انواع خودرو داخلی به‌دلیل نوسان ریزشی نرخ ارز حالت کاهشی به‌خود گرفته بود، درسوی دیگر بازار با رشد بهای خودروهای خارجی مواجه بودیم. به‌گونه‌ای که اغلب خودروهای لوکس در بازار آزاد آن را تجربه کردند. کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی به‌خودی خود سبب رونق خریدوفروش مدل‌های کارکرده شد و به‌این شکل این بخش از بازار نیز از فواید آن بی‌بهره نماند. البته فروشندگان خودروهای صفر در بازار آزاد به‌رغم خودداری از فروش خودروهایشان به‌دلیل افت قیمت ناشی از کاهش بهای ارز، همچنان امیدوار هستند که در روزهای آتی بازار دوباره شکل صعودی به‌خود بگیرد. این درحالی است که روزهای پایانی سال گذشته خبرهایی درباره افزایش 30 تا 70 درصدی بهای خودرو در مبدأ به‌گوش می‌رسید و با توجه به‌آن‌چه در سال‌های گذشته تجربه شده است، این مساله چندان هم دور از ذهن نیست. البته بنا بر اعتقاد برخی مسئولان امر، این مساله به‌خودی خود سبب شکسته شدن بهای خودرو در بازار می‌شود؛ چراکه تولید خودرو با رشد محسوسی مواجه خواهد شد. همچنین قرار بود روز گذشته (۱۵ فروردین) دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه دراین‌باره به‌یک اجماع کلی برسند. البته تا لحظه درج این مطلب سرنوشت تغییر بهای خودرو در شورای‌رقابت همچنان مبهم ماند. اما به‌هر حال آن‌طور که بیان شده، پیشنهادها درباره قیمت‌گذاری خودروها در کمیته خودرو شورا کارشناسی‌شده است و ابتدا در جلسه کارگروه جمع‌بندی و سپس در صحن شورا بررسی و تصویب می‌شود. به‌این ترتیب پس از تصویب و تعیین‌تکلیف قیمت‌ها، این مصوبه در اختیار وزارت صمت قرار گرفته و بلافاصله از سوی نهاد متولی در وزارت صمت، یعنی سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ابلاغ خواهد شد. درعین حال خبرها دراین‌باره حکایت از آن دارد قیمت خودروهایی که خودروسازان بابت تولید آن‌ها زیان بیشتری داده‌اند، درمقایسه با خودروهایی که فاصله بهای کارخانه‌ای آن‌ها با حاشیه بازار کمتر است، افزایش بیشتری خواهد داشت.
خودروهای داخلی روز گذشته افت بهای یک تا 17 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پژو 207 پانوراما با 17 میلیون‌تومان کاهش 800 میلیون‌تومان، پژو 207 سقف‌قرمز MC با 15 میلیون‌تومان کاهش 900 میلیون‌تومان، کوییک پلاس اتومات با 14 میلیون‌تومان کاهش 485 میلیون‌تومان و شاهین با 11 میلیون‌تومان کاهش 688 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. از طرفی بهای پژو 207 پانوراما اتومات با 55 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 80 میلیون‌تومان رسید. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 10 تا 100 میلیون‌تومانی بودیم. جایی که فیدلیتی 5 نفره با 100 میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و 120 میلیون‌تومان‌، تیگو 7IE با 50 میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و 700 میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با 30 میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و 850 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد رشد بهای 50 و 100 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که پژو 2008 با 50 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 800 میلیون‌تومان و میتسوبیشی اوتلندر با 100 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 100 میلیون‌تومان قیمت خوردند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز افزایش بهای 100 و 150 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ارزش فولکس تیگوان با 150 میلیون‌تومان افزایش به 7 میلیارد و 750 میلیون‌تومان، ولوو XC90 با 100 میلیون‌تومان افزایش به 18 میلیارد و 100 میلیون‌تومان و لکسوس RX200 fsport توربو فول با 100 میلیون‌تومان افزایش به 16 میلیارد و 600 میلیون‌تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =