مرسدس‌بنز C200 W204 از یک موتور نسبتا کم‌حجم و پرتوان بهره می‌گیرد. به‌بیان دیگر موتور خودرویتان 4 سیلندر 1796 سی‌سی مزین به‌سیستم پرخوران توربوشارژ است.

خودرو مرسدس‌بنز C200 مدل 2013 دارم که تا به امروز خرابی خاصی برای موتور خودرویم به‌وجود نیامده است. در یک مقاله خواندم که برای حفظ سلامتی موتور خودرو باید از روغن‌موتور باکیفیت استفاده کرد. از آن‌جا که روغن‌‎موتورهای نامرغوب و تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد و در میان روغن‌موتورهای اصل نیز طیف گسترده‌ای از نمونه‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوت وجود دارد، بهترین روغن‌موتور برای خودرویم چه‌برندی، با چه مشخصات و ویژگی‌هایی است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،پیش از این‌که روغن‌موتور مناسب و مورد تایید مرسدس‌بنز را به‌شما پیشنهاد کنیم، بد نیست درباره مشخصات فنی خودرویتان نیز اطلاعاتی را کسب کنید. مرسدس‌بنز C200 W204 از یک موتور نسبتا کم‌حجم و پرتوان بهره می‌گیرد. به‌بیان دیگر موتور خودرویتان 4 سیلندر 1796 سی‌سی مزین به‌سیستم پرخوران توربوشارژ است. این موتور با توجه به‌نصب توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم در داخل سیلندر می‌تواند حداکثر 184 اسب‌بخار قدرت را در 5250 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و 270 نیوتون‌متر گشتاور را در 2700 آرپی‌ام به‌ارمغان آورد. این پیشرانه موسوم به M271DE18AL Blue EFFICIENCY است. با توجه به‌این‌که کمپانی مرسدس‌بنز همواره در زمینه کیفیت نسبت به‌سایر خودروسازان یک سر و گردن بالاتر است، برای حفظ کیفیت و کاهش استهلاک، توان و گشتاور موتور را متناسب با حجم موتور افزایش داده است. از آن‌جا که کمپانی مرسدس‌بنز همواره به‌استفاده از سوخت بنزین با حداقل اکتان بالاتر از 91 توصیه می‌کند، اما چنین سوختی در کشور وجود ندارد. بنابراین ضریب حساسیت این موتور به‌حدی افزایش یافته که منجر به‌افزایش حساسیت آن به‌کیفیت روغن‌موتور نیز شده است. روغن‌موتور در پیشرانه‌های احتراق‌داخلی، همواره جزو موارد بسیار مهم در حفظ کیفیت و کاهش استهلاک قطعات به‌شمار می‌رود. بر این اساس اگر از روغن‌موتور پیشنهادی که کمپانی مرسدس‌بنز به‌آن توصیه کرده استفاده کنید، این امر سبب کاهش خرابی قطعات موتور و در نتیجه کاهش هزینه نگهداری از خودرو می‌شود. با در نظر گرفتن ماهیت روغن‌موتور بهتر است از نمونه‌های باکیفیت بهره گرفته شود تا سبب کاهش خرابی قطعات موتور ناشی از کم بودن اکتان سوخت بنزین ‌شود. همچنین کمپانی مرسدس‌بنز با در نظر گرفتن طراحی شیرهای هیدرولیکی سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها درباره تعویض روغن‌موتور می‌گوید تاخیر در تعویض روغن‌موتور سبب استهلاک و خرابی‌های بسیاری در این قطعه و افزایش هزینه نگهداری فزاینده برای پیشرانه‌های توربوشارژ می‌شود. بر این اساس کمپانی مرسدس‌بنز برای موتور M271 که در C200 نیز نصب شده، استفاده از روغن‌موتور باکیفیت سنتتیک با ویسکوزیته 5W30 یا 0W30 را پیشنهاد کرده است. همچنین درجه سنتتیک این نوع روغن‌موتورها باید MB229.5 باشد. برای تشخیص اصل یا غیراصل بودن روغن‌موتور تنها باید به‌بسته‌بندی آن توجه ویژه‌ای داشت. به‌بیان دیگر هولوگرام طراحی‌شده روی قوطی یا بسته‌بندی روغن‌موتور باید به‌گونه‌ای باشد که حالت به‌اصطلاح لیرزی داشته باشد. اما اگر تشخیص این مقوله سخت و دشوار باشد، پیشنهاد روزنامه «دنیای‌خودرو» تهیه این نوع روغن‌موتور از شرکت‌های تامین‌کننده معروف و مطرح است. این روزها سایت‌های آنلاین خرید و فروش قطعات خودروهای ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز بسیار زیاد شده است که هریک در عرضه قطعات اشکالاتی دارند. بنابراین حتما از شرکت‌های تامین کننده معروف اقدام به‌خرید کنید. استفاده از روغن‌موتورهای تقلبی و غیراصل در بلندمدت سبب خرابی شیرهای هیدرولیکی سیستم زمان‌بندی متغیر هوشمند سوپاپ‌ها می‌شود و درنهایت هزینه نگهداری را برای شما چند برابر می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =