جایگاه شارژ

جهان به‌سمت برقی کردن خودروها و به‌صفر رساندن تولید کربن حرکت می‌کند. برای توسعه خودروهای برقی، ضرورت ایجاد زیرساخت بسیار اهمیت دارد.

ایجاد زیرساخت و ایستگاه‌های شارژ این اطمینان را در مردم ایجاد می‌کند تا خودروهای برقی با سوخت پاک را جایگزین خودروهای فسیلی کنند. در این مسیر میزان انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای نیز به‌حداقل خواهد رسید.

مسیری که در بریتانیا با سرعت در حال طی شدن است و میزان ایجاد ایستگاه‌ها و جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی درحال رسیدن به‌رکوردهای جدیدی است.

بیش از 2 هزارعدد شارژر جدید بریتانیا در هر دو ماه مارس و آوریل 2023 نصب شده که مجموع شارژرهای خودروهای برقی را به 42 هزارمورد رسانده است. میانگین تعداد شارژرهای جدید نصب‌شده در ماه، طی سال 2023 نسبت به‌مدت مشابه در سال 2022، 75 درصد افزایش یافته است.

آمار جدید «Zapmap» سرویس نقشه‌برداری شارژ EV و مرجع مستقل در زیرساخت EV نشان می‌دهد 2 هزار و 80 نقطه شارژ جدید در آوریل 2023 و بیش از 6 هزار و 400 مورد تاکنون در سال 2023 فعال شده است.

نرخ نصب نقطه شارژ در سال 2023 به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است؛ به‌طوری که به‌طور متوسط یک‌هزار و 625 شارژر جدید در هر ماه نصب می‌شود. این عدد به‌طور متوسط طی سال گذشته میلادی 914 شارژر بوده است. بریتانیا برنامه دارد سرعت ایجاد زیرساخت خودروهای برقی را افزایش دهد.

افزایش نقاط شارژ فوق سریع جدید که می‌توانند شارژ کامل را در کمتر از 20 دقیقه ارائه دهند، 655 مورد بود. در این بخش نیز افزایش 25 درصدی نصب شارژرهای فوق سریع را شاهد بوده‌ایم. 3415 شارژر سریع اضافی که معمولا در پارکینگ‌ها یا مقصدها یافت می‌شوند و یک‌هزار و 828 شارژر کندتر که در خیابان‌های مسکونی و محل‌های کار استفاده می‌شوند نیز وارد بازار شدند.

درحال حاضر 42 هزار و 556 شارژر عمومی در بریتانیا درحال استفاده است. ChargeUK که ماه گذشته راه‌اندازی شد، 19 شرکت پیشرو مسئول زیرساخت شارژ بریتانیا را گرد هم آورده است. برای توسعه سریع‌تر نصب این شارژرها 6 میلیاردپوند سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد. بریتانیا با این سرمایه‌گذاری قصد دارد تعداد نقاط شارژ را طی 12 ماه سال 2023 دو برابر افزایش دهد.

ایان جانستون، رئیس «ChargeUK» گفت: «این آمارهای جدید با سرمایه‌گذاری اعضای ChargeUK همراه شده و شرکت‌ها متعهد شده‌اند موقعیت بریتانیا را به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای راه‌اندازی و شارژ خودروهای الکتریکی تایید کنند. نرخ استقرار ماه به‌ماه درحال افزایش است؛ اما ما می‌توانیم با سیاست‌های درست و کمک دولت برای رفع موانعی که درحال حاضر توسعه را محدود می‌کنند، بسیار سریع‌تر پیش برویم.»

«Melanie Shufflebotham» مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Zapmap گفت: «زیرساخت عمومی رو به‌رشد و قوی برای ایجاد اعتماد به‌نفس رانندگان خودروهای برقی هنگام بیرون رفتن و رفت و آمد بسیار مهم است. راه‌اندازی شارژرهای پرقدرت برای پشتیبانی از خودروهای برقی در اتوبان‌ها و همچنین پشتیبانی از شارژهای معمولی در نزدیکی خانه‌ها جزو اهداف ماست. شواهد حاکی از آن است که این روند درسال 2023 ادامه خواهد داشت که خبر خوبی برای رانندگان خودروهای برقی و کسانی است که به‌برقی شدن فکر می‌کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =